Een zeer ambitieus project, de E-25 Jagdpanzer!

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Thymen Bouma

Bericht door Thymen Bouma »

.
Laatst gewijzigd door Thymen Bouma op 15 mar 2016, 08:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Bas Pos

Bericht door Bas Pos »

Klein helpend handje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hij ziet er goed uit vind ik!

Succes met de voortzetting.

Bas
Thymen Bouma

Bas, ik heb met opzet geen foto's maar een link gegeven om te voorkomen dat een pagina vol met (bij sommige mensen traag ladende) foto's komt te staan. :wink: Maar goed, er staan dus nog meer foto's in 't mapje. 8)

Thymen
Theo Andriessen

Bericht door Theo Andriessen »

Hoi Thymen,

Het ziet er erg mooi uit wat jij allemaal doet :shock:
Toch vaker je buurmeisje erbij halen :lol: :wink:

En als je de foto's hier plaatst kijkt 't toch een stuk makkelijker.
Gelijk een beetje tekst en uitleg erbij :lol:
En mocht 't in lezen van de pagina minder snel gaan, 't is de moeite waard om even te wachten :lol:
Thymen Bouma

Oke, de volgende foto's komen pontivicaal in beeld met een lap tekst erbij. :wink:

Ik zit nu met een klein probleempje, op de tank moeten een aantal ronde doppen, deksels en ander ongein komen met een diameter van een cm of 2. Maar wat ik ook probeer, ik krijg 't styreen maar niet mooi rond. Ik heb het met snijden geprobeerd maar dat was een ramp, knippen was al een hele verbetering maar omdat het materiaal zo dik is (1.5mm) werd het nog niet mooi rond. Ik zou dunner materiaal kunnen nemen, maar dan moet ik meerdere lagen op elkaar plakken. Ik zou ook op school een stuk metaal in de draaibank kunnen zetten en zo alles maken maar ik denk dat er een betere manier is. Op internet kan ik niks vinden over het zelf fabrieken van modellen. Heeft iemand tips voor hoe ik styreen mooi rond kan maken?

Thymen
Rob Wernars
BTN Erelid
Contacteer:

Bericht door Rob Wernars »

Even een brainfart:
Vervang van een passer de potlood voor een naald en rondjes blijven krassen totdat de cirkel uitgesneden is?
Misschien lukt dat.

Grrroet'n,
Rob
Niek Peeters

Bericht door Niek Peeters »

Er zijn een speciale passers waarmee je kunt snijden (helaas wel redelijk duur).

Afbeelding
Passer-hobbymes

Grtz,
Niek
Thymen Bouma

Het ideetje met de passer lukte niet, dus heb ik vanochtend maar een draaibank gekaapt. Ik heb nu een 6-tal dopjes/deksels van messing liggen, ik ga ze zo met de vijl te lijf. Ik heb meteen ook maar 4 beschermkapjes voor de periscopen gemaakt, in tegenstelling tot de kappen op de King Tiger (die ik met ruim 1mm dik nogal grof vond) heb ik 0.5mm dik metaal gebruikt. Het staat vast goed. :D

Thymen
Rob Wernars
BTN Erelid
Contacteer:

Bericht door Rob Wernars »

Hiep Hoi Thymen,

Ik las net op Missing-lynx dat Trumpeter een 1/35 E-25 Tank destroyer gaat uitbrengen. Helaas staat de release datum er niet bij.

Grrroet'n,
Rob
Thymen Bouma

Danny, de passers die ik heb (goedkoop bruna ding en navigatie-geval) hebben geen mes, omdraaien van een naald heeft weinig zin. En ik heb 't al met de draaibank opgelost. :wink:

Rob, ik ben ook steeds net te vroeg met dingen... Maar aan Reiniers model heb ik genoeg, ik ben al tevreden als mijn creatie op een E-25 lijkt en mooi is. Het hoeft geen exacte replica in 1:16 te zijn, en verder heb ik genoeg foto's van 2 E-25 in 1/35 van Missing-lynx gehaald voor de details. Maar wel leuk om achteraf te bouwen natuurlijk. :D

Thymen
Theo Andriessen

Thymen schreef: En ik heb 't al met de draaibank opgelost. :wink:
Wel handig een eh :? school met een draaibank :lol: tankjes bouw school :lol: :wink:
Maar als er al weer zoveel gedaan is, roep dan 't buurmeisje er maar weer bij :lol:
Thymen Bouma

Oke, het begin van de opbouw is er (die de foto's), enkele losse details zijn ook gemaakt, de onderbouw wordt waarschijnlijk over een week of 3 gebouwd. Nu eerst de details van de opbouw zelf. Het model zit vol met randjes, groeven, en iets wat op klinknagels lijkt. Een plaatje is duidelijker, wat ik bedoel is dit:
Afbeelding
Hoe krijg ik het effect van de voorste staalplaat (rechts) en de zijkant (vooraan) die in elkaar steken? En hoe maak ik mooi de structuur van de zeer ruwe zijkantvan die plaat metaal? Is het handig om op de huidige opbouw stukken styreen (0.5mm dik) te zetten met die delen weggelaten zodat ik ze met Miliput kan boetseren? En de andere naden, hoe doen jullie dat?

Thymen
Arthur Hermans
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Arthur Hermans »

Hoi Thymen,

Je geeft zelf voor een deel al antwoord op je vragen.
Behalve een 0,5mm plaat kan je ook de overgang met een kraspen maken.
Wel langs een liniaal of zoiets om er voor te zorgen dat de lijnen mooi recht worden.

metaalstructuur kan met milliput, magicsculp, ed gemaakt worden of met thinner.
letwel de laatste methode is onomkeerbaar.
De snijkanten heb ik bij mijn King met zeer grof schuurpapier (p40) gemaakt.

Tip:
Probeer het eerst op een stuk afval plastic.
Gr,
Tuur.
Thymen Bouma

.
Laatst gewijzigd door Thymen Bouma op 15 mar 2016, 08:57, 3 keer totaal gewijzigd.
Theo Andriessen

Hoi Thymen,

Dat ziet er mooi uit, mooi om te zien dat jij de interlocks op een andere manier maakt dan Reinier.

Oh ja, om de apache van Hugo neer te halen hoef je alleen maar een boompje op te zoeken.
Alleen is het dan zaak om er hard onder vandaan te rijden :lol: :wink:

Het leest trouwens erg prettig met die foto's erbij.
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast