Huu 'n Jagdpanther TamLong

was is dat nu weer. (Tamiya electronica in 'n HL tank

)
Nou het begon allemaal met dit, 'n verhaaltje van al weer lang geleden toen Randy mij betrapte met dit exemplaar
Daar zaten echter wat haken en ogen aan, immers zouden ze me thuis al aan zien komen met weer 'n tankje.
Citaat:
Herinnerd u zich deze nog. Toen mocht wilco de tank niet kopen.

Maar uiteindelijk via de nodige smoesjes enz, enz, werd door diegene die me al eerder betrapte het volgende geconstateerd
Citaat:
En raad eens wat er in weert rond reed. Jawel een Jagdpanther.
bedankt Randy

Conclusie ....We got him
Van Wessel de Tam electronica over kunnen nemen en bij Gert de lege JP gekocht en voilá.
Had alleen Tommy ooit belooft dat ie voor hem zou worden (hmmm heb ik hem dus uiteindelijk dan eigenlijk ok weer niet

verdikkeme).
Maar tsja, we moeten we er ook iets mee gaan doen (behalve rijden natuurlijk), dus zijn onlangs maar begonnen.
Als eerste magneetjes gemaakt in de onderbak (kan het bovendek er nu zo afklikken)
Toen de recoil er in gemaakt, deze zat er al in van HL, maar had ooit is van Frits de Vries (bij de aanschaf van m'n KT) een losse Tam recoil erbij gekregen, dus waarom moeilijk doen met electronica HL naar Tam als je een Tam recoil heb liggen, dus tatáá.
Beetje neuzen, passen en meten, veertje ertussen en klaar.

Inmiddels ook de structuur aangebracht, middels de lijmmethode en de tandenborstel...
Theo nog bedankt voor de tip hier toch zeker de tandenborstel van je vriendin voor te gebruiken ipv die van jezelf
Ook voor het eerst wat geprobeerd met lasnaadjes, letterlijk proberen en kijken wanneer het beste de streepjes gezet kunnen worden (er al achter dat je dat niet direct moet doen

) maar zijn best ergens gekomen.

Ook wat lichte schade aangebracht.

Ook de aan/uit schakelaar achter het luikje alsmede de volume.

En wat zit hier verstopt ?.

Juist de laadplug en een verdwaalde niet aangesloten schakelaar ????

Overzichtje van de nieuwe structuur.

En van de zijkant gezien.

Steuntjes aan de uitlaat gemaakt.

De DMD/MF ingebouwd en beschermd tegen vuil van de motoren.

De speakerunit aan gepast, kon iets groter dus grotere behuizing gemaakt en natuurlijk het vertrouwde rokertje en extra schakelmodule voor het bedienen van het rokertje vanaf de zender

.

Motorgedeelte open (gelijk beetje isolatie tegen het motor lawaai)

En dicht

Ga de motoren nog wel hybride maken (dus alleen het laatste tandwiel en aandrijfas metaal overige kunststof)
Dit ook in de overige HL tankjes gedaan en werkt perfect, scheelt veel herrie (door met name eerste tandwiel aan de motor).
Heb nog nieuwe kunststof bakken liggen, dus dit wordt nog aangepast.
Het voorlopige totaal plaatje en zit de BU en flitsunit er inmiddels ook in

Een dezer dagen er voorlopig 'n zwarte panther van maken... (geen paniek is de grondverf

) en brainstormen over 'n kleurtje.
We kunnen weer gaan uitproberen met de brush en gaan kliederen met verf en pigmenten