Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 02 okt 2025, 12:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 27 jan 2011, 12:47 
Huu 'n Jagdpanther TamLong :?: was is dat nu weer. (Tamiya electronica in 'n HL tank :lol: )

Nou het begon allemaal met dit, 'n verhaaltje van al weer lang geleden toen Randy mij betrapte met dit exemplaar : Chessygrin :
Daar zaten echter wat haken en ogen aan, immers zouden ze me thuis al aan zien komen met weer 'n tankje.
Citaat:
Herinnerd u zich deze nog. Toen mocht wilco de tank niet kopen.

Afbeelding
Maar uiteindelijk via de nodige smoesjes enz, enz, werd door diegene die me al eerder betrapte het volgende geconstateerd :lol:
Citaat:
En raad eens wat er in weert rond reed. Jawel een Jagdpanther.
bedankt Randy : Thumbup : :lol:

Conclusie ....We got him

Van Wessel de Tam electronica over kunnen nemen en bij Gert de lege JP gekocht en voilá.
Had alleen Tommy ooit belooft dat ie voor hem zou worden (hmmm heb ik hem dus uiteindelijk dan eigenlijk ok weer niet :cry: verdikkeme).
Maar tsja, we moeten we er ook iets mee gaan doen (behalve rijden natuurlijk), dus zijn onlangs maar begonnen.

Als eerste magneetjes gemaakt in de onderbak (kan het bovendek er nu zo afklikken) : Chessygrin :
Toen de recoil er in gemaakt, deze zat er al in van HL, maar had ooit is van Frits de Vries (bij de aanschaf van m'n KT) een losse Tam recoil erbij gekregen, dus waarom moeilijk doen met electronica HL naar Tam als je een Tam recoil heb liggen, dus tatáá.
Beetje neuzen, passen en meten, veertje ertussen en klaar.
Afbeelding
Inmiddels ook de structuur aangebracht, middels de lijmmethode en de tandenborstel... Theo nog bedankt voor de tip hier toch zeker de tandenborstel van je vriendin voor te gebruiken ipv die van jezelf : Thumbup : :lol:
Ook voor het eerst wat geprobeerd met lasnaadjes, letterlijk proberen en kijken wanneer het beste de streepjes gezet kunnen worden (er al achter dat je dat niet direct moet doen : Chessygrin : ) maar zijn best ergens gekomen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ook wat lichte schade aangebracht.
Afbeelding
Afbeelding
Ook de aan/uit schakelaar achter het luikje alsmede de volume.
Afbeelding
En wat zit hier verstopt ?.
Afbeelding
Juist de laadplug en een verdwaalde niet aangesloten schakelaar ????
Afbeelding
Afbeelding
Overzichtje van de nieuwe structuur.
Afbeelding
En van de zijkant gezien.
Afbeelding
Steuntjes aan de uitlaat gemaakt.
Afbeelding
De DMD/MF ingebouwd en beschermd tegen vuil van de motoren.
Afbeelding
De speakerunit aan gepast, kon iets groter dus grotere behuizing gemaakt en natuurlijk het vertrouwde rokertje en extra schakelmodule voor het bedienen van het rokertje vanaf de zender : Chessygrin : .
Afbeelding
Motorgedeelte open (gelijk beetje isolatie tegen het motor lawaai)
Afbeelding
En dicht : Chessygrin :
Afbeelding
Ga de motoren nog wel hybride maken (dus alleen het laatste tandwiel en aandrijfas metaal overige kunststof)
Dit ook in de overige HL tankjes gedaan en werkt perfect, scheelt veel herrie (door met name eerste tandwiel aan de motor).
Heb nog nieuwe kunststof bakken liggen, dus dit wordt nog aangepast.

Het voorlopige totaal plaatje en zit de BU en flitsunit er inmiddels ook in
Afbeelding

Een dezer dagen er voorlopig 'n zwarte panther van maken... (geen paniek is de grondverf : Chessygrin : ) en brainstormen over 'n kleurtje.
We kunnen weer gaan uitproberen met de brush en gaan kliederen met verf en pigmenten :lol:

BerichtGeplaatst: 27 jan 2011, 15:36 
Ey Wilco, ziet er gaaf uit joh.

Die motor isolatie ziet er wel uit als een goed idee, maar kan de motor zijn warmte nog wel kwijt? Mischien dat ik het ook doe bij mn panther en mn Jagdtiger, en whatever ik nog meer zal bouwen :lol:

Echter een tip: geen zwart erop spuiten maar grijze primer. En dan mooi pre-shades maken, daarna de kleuren er dun op spuiten en dan geeft dat een heel mooi effect.

PS: ik heb je cijfers nog hier liggen, zal ik deze mee nemen naar aanstaande knutseldag? Of heb je ze eerder nodig?

BerichtGeplaatst: 27 jan 2011, 16:02 
ziet er goed uit Wilco : Thumbup : Toevallig heb ik gisteren ook een jagdpanther gekocht, dus zuid/west Nederland wordt weer verder versterkt :D

Vroeg me dat ook af met die warmte of dat nog gaat lukken.

BerichtGeplaatst: 28 jan 2011, 15:24 
Hmm zal wel loslopen met de warmte denk ik hoor.
Immers de voorkant is nog 'n stukje open i.v.m. het magneetje en de oorspronkelijke bevestiging van het bovendek.
Heb deze laatste laten zitten, kan ik hem (eventueel) altijd nog dichtschroeven als ik dat nog is zou willen.
Verwacht qua koeling echt geen problemen (iedergeval met de rest ook nooit gehad) en mocht het voorkomen/gebeuren dan hebben we nog die oude voorraaddoos in de garage :lol: .

@ Wessel,
Mocht ik m'n sjablonen (eerder) nodig hebben, hobbel ik wel even bij je langs joh, komt goed.
Eerst maar is brainstormen over kleur en zo, rest komt wel.

BerichtGeplaatst: 28 jan 2011, 16:44 
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

pff, maak je niet druk de MF-unit zal warmer worden dan de aandrijfmotoren.
De motoren draaien nauwelijks op vol vermogen.
En de versterker kan zijn warmte immers veel slechter kwijt.
Daarom zit er in de Tamiya tanks altijd een metalen plaat waarop de MF-unit moet komen.
Ik ben bij mijn T34 pas erachter gekomen toen de bodem erg warm werd, die is namelijk gewoon van (dun) plastic.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 feb 2011, 21:32 
Nee we zijn nog niet klaar : Chessygrin : .

Inmiddels weer wel het nodige gedaan aan de TamLong, hebben Arjan z'n airbrush nog staan, dus heeft ie inmiddels 'n kleurtje gekregen en konden we tijdens de knutseldag ( : Thumbup : ) het brushwerk afronden wat betreft laatste loodjes aan de hull en het spuiten van de onderbak en loopwielen (ja ja deze foto's volgen nog : Chessygrin : ).

Eerst nog even een asondersteuning aangebracht.
Afbeelding
En daarna ook de tracks onderhanden genomen.
Heb ze maar idem behandeld als onder de KoTi (dat hadden we al is eerder gedaan : Chessygrin : ).
De KoTi heeft inmiddels de nodige meters gereden in/op zand/heide enz en staan de tracks er nog idem bij, dus ben er zelf best wel tevreden over.

Heb de (metalen)tracks eerst in de grondverf gespoten en daarna in gunmetal.
Afbeelding
Daarna weer lekker aan de poeier geslagen met pigmenten : Chessygrin :
Afbeelding
Afbeelding
En dan krijg je dit
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ook de binnenkant bewerkt om beetje 't slijtage effect idéé te krijgen.
Afbeelding
ALs afwerking er overheen met Citadel satin varnish (kras/slijtagevast) en klaar.

BerichtGeplaatst: 20 feb 2011, 12:40 
Weet een van jullie op er (naast de "dacht ik" 823) nog meer Jagdpanthers waren met een geel nummer.
Kan van Tiger 1 en 2 het nodige vinden over de turret nummers, maar van de Jagdpanther :cry:

:?: de Koti heeft 222, dus kunnen we er altijd nog 223 van maken : Chessygrin :

BerichtGeplaatst: 20 feb 2011, 13:23 
:oops: bijna vergeten, de foto's van de huidige stand van zaken : Chessygrin :

Moet nog in de blanke lak en nog wat verder knut(prust)selen, maar zijn best al 'n eindje.
De aangebrachte structuur komt (gelukkig) nog best nog wel tot z'n recht na het brushen.
Afbeelding
Even vlug naar buiten in z'n nieuwe jasje : Chessygrin : .
Afbeelding
De reserve tracks inmiddels ook behandeld evenals de C-haken.
Afbeelding
En zit het balkankruis er ook al op.
Afbeelding
Afbeelding
Ook met lijm structuur gemaakt op de uitlaten, die moeten nog wel afgewerkt worden : Chessygrin : .
Ga hier misschien nog gaasstructuur in maken (mits we 'n gekke bui hebben).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu nog eventueel 'n nummer, blanke lak, chippen dus kunnen we binnenkort weer beetje verder gaan prullen :lol: .
Zit te denken er gewoon 223 op te zetten (idem kleur als op de Koti).
Wil nog wel iets verzinnen voor het krikblok, of meebrushen of er zelf een maken van hout ?,.

BerichtGeplaatst: 20 feb 2011, 13:29 
Hoi Wilco, ziet er goed uit !

Heb nog een vraag, hoe doe je die structuur, je heb het over lijm en tandelborstel? de de lak voor de tracks om alles vast te zetten waar haal je die ?

Veel bouwplezier nog.
: Thumbup :
vrgr

Rob

BerichtGeplaatst: 20 feb 2011, 13:59 
Hoi Rob,

De structuur heb ik gemaakt met modelbouwlijm (zo'n potje Revel met zo'n naaldje).
Maar meeste modelbouwlijmen zijn wel geschikt, ene misschien wat meer als het andere.
Het is de bedoeling dat het oppervlakte week wordt door de lijm waarna je er met de tandenborstel stuctuur in drukt.
De te behandelen oppervlakte ingesmeren met wat lijm, beetje uitsmeren en dan tamponeren met een (liefst harde) tandenborstel.
Niet teveel/te weinig lijm en niet te groot opervlakte behandelen (anders is de lijm al opgedroogd :lol: )
Is beetje uitproberen qua gevoel van hoeveel en wanneer tamponeren en hoe lang, te snel geen effect en te lang wachten (of doorgaan) geeft draden.
Probeer het eventueel op een proefstukje, is even aanvoelen maar het werkt wel en kun je nagenoeg overal bijkomen met een TB.

De blanke lak is van Citadel satin varnish (behoorlijk slijtvast), hou er wel rekening mee dat de kleur wat donkerder wordt.
Is meestal wel te krijgen bij modelbouwwinkels welke ook warhammer/game spul verkopen (daar komt het vandaan).
Haal het hier normaal gesproken in de modelbouwwinkel, was echter uitverkocht en via het web besteld bij http://www.spellendroom.nl/default.asp?path=z7pgurak was dag erna al binnen.

Ik gebruik hiervan ook de grondverf http://www.spellendroom.nl/default.asp?path=z7pgurak

A) ik weet niet beter en B) het belangrijkste :lol:, lekker handig in gebruik :lol: :lol:

Succes, laat even weten hoe het gaat.

Gr. Wilco

BerichtGeplaatst: 20 feb 2011, 14:18 
Ey Wilco, heb het model een fase terug al mogen bewonderen een week gelee, en het ziet er mooi uit! : Thumbup :

Word over niet al te lange tijd uit testen op de hei, maar finish hem niet te snel! heb ik nog wat tijd om die verdomde koepel van mijn panther in orde te maken (blokeerd nogsteeds :cry: ) zodat die meteen mee getest kan worden :lol:

Ga je er ook nog een transport kist huisje voor maken? Of gewoon kopen?

BerichtGeplaatst: 20 feb 2011, 17:04 
Gebruikers-avatar

Wilko! , mooi man de cammou heeft een erg mooi patroon : Thumbup : hij is zeer geslaagd!

Tamiya Sherman M4 (Alice).
M20 Utility Vehicle (Sasquatch).
Hobby engine Shovel.
Tamiya King Hauler ,Tanktransporter/Engineers/Fuel Truck.
Torro Swimmwagen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 feb 2011, 17:23 
Wessel Witvoet schreef:
Word over niet al te lange tijd uit testen op de hei, maar finish hem niet te snel! heb ik nog wat tijd om die verdomde koepel van mijn panther in orde te maken (blokeerd nogsteeds :cry: ) zodat die meteen mee getest kan worden :lol:

Zeg eens, geef eens een seintje als dat gaat gebeuren, kom ik ook even langs met een tank :wink:

Ziet er goed uit zo Wilco, die structuur geeft het geheel wel wat meer ''leven''.

BerichtGeplaatst: 19 mei 2011, 19:43 
Had (zag ik) nog de nodige detail foto's van het weatheren/afwerken van de JP, dus voilá : Chessygrin : .
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En had ik nog van dat gaasachtig in de uitlaten gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur