Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 13 nov 2025, 08:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 05 nov 2008, 14:27 

momenteel heb ik te weinig tijd om verder te doen, tevens zat ik ook zonder 0,4 en 0,6mm messingdraad. Na wat zoeken heb ik op een scoutswinkel gevonden waar zeer goedkoop (€ 1,75) rollen van 20 en 10 m werden aangeboden (http://www.debanier.be/producten/select ... 4&dgrp=607). Scheelt wel een hap met de lokale modelbouwwinkel...
Hopelijk vind ik terug tijd om verder te doen, want ik zou hem graag in zijn camouflagejasje gaan steken...

moderator BTB

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 nov 2008, 21:59 
Hoi Peter

Ik weet niet of je der wat aan hebt, maar ik vondnog wat foto,s
van mezelf toen ik in belgie was,en ik ben deze nog niet tegen gekomen
op het forum
Dus bij deze

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BerichtGeplaatst: 06 nov 2008, 17:27 
He de Houffalize Panther !

Heb je gezien hoe die wielen er onder zitten? alle draag armen zijn door geslepen.

deze Panther heeft op z,n kop in de Ourte (rivier) gelegen slechts 1 bemanings lid heeft de crash overleefd, hij stond naast de tank de chauffeur aan wijzingen te geven...........

Afbeelding

Ik hoop dat ze hem binnen kort eens een grote beurt geven voor het te laat is.

Leonard

Laatst bijgewerkt door leonard van Teeffelen op 14 jun 2009, 20:54, in totaal 2 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: 06 nov 2008, 18:24 
Yep dat hoop ik ook ,is gewoon zonde om hem weg te laten roesten.
Het is allang al mooi dat ze hem toendertijd geborgen hebben voor tentoon te stellen ,
in plaats van te verschroten

BerichtGeplaatst: 14 jun 2009, 20:26 

na een dik half jaar stilte zijn we terug klaar om de draad op te pakken. Door een promotie op het werk was/is de werkdruk nogal hoog, maar mijn tankje heeft mijn aandacht nodig

zijn/worden ondertussen besteld:
http://www.verlindenonline.com/store/120mm-german-tiger-panther-crew-2374.html er moet toch iemand dat verrekte ding besturen 8)
http://www.promodeller.com/buy-the-wash/ Mud Brown en Rust om ze een mooi verweerd uiterlijk mee te geven
https://www.shoptelec.be/docs/webshop.asp?act=item&itemcode=LL000015 want de oogjes willen echt niet meer mee

en zodra dit project is afgehandeld gaan we over tot de aankoop van een IV'tje, terug een KöTi (FO deze keer) en een Sherman (ben het beu om te wachten op een Sherman met VVSS).

Maar gezien het Panthertje ondertussen al bijna 2 jaar op stapel staat is dit nog voor minstens 6 jaar werk dus : Chessygrin :

moderator BTB

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 jul 2009, 14:32 

Even gekeken of ik de weathering technieken nog in de vingers heb met een reserve rups...

Afbeelding

Afbeelding

heb de rups een 15-tal minuutjes in de azijn gelegd (opletten geblazen voor hevige chemische reactie met het ijzer van de pin, dus zeer goed naspoelen!), daarna bewerkt met Promodeller wash Black, Dark dirt en Rust.
Ik ben best tevreden over het resultaat

moderator BTB

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 jul 2009, 14:52 
zeer mooi : Thumbup : aantal vraagjes, wat voor tracks zijn het, asiatam, wehcome...? en wat voor azijn heb je gebruikt?

BerichtGeplaatst: 18 jul 2009, 15:46 

het zijn impact tracks en de azijn is gewone huishoudazijn (8%)

moderator BTB

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 aug 2009, 21:27 

De beslissing is gevallen. Tijdens mijn verblijf in Oostenrijk heb ik het boek "Duel in the Mist" gelezen. Het staat nu vast dat de Panther het torennummer 211 gaat dragen van de Kampfgruppe Peiper. De tankcommander was Ustuf. Hubert Kaufmann en ging op 12 december 1944 verloren te Stoumont op de N33 juist voorbij het station van Stoumont. Waarschijnlijk werd hij geraakt door een TD die ter ondersteuning was gevraagd door het 119th Inf. Reg.
Ik heb wel ontdekt dat deze G zijn uitlaatpijpen bestaan uit de gelaste uitlaatbepantsering(http://www.axels-modellbau-shop.de/katalog/images/product_images/popup_images/4446_4.jpg) met de gewone uitlaatpijpen met afkapping (http://www.wecohe.de/shop/images/pth_auspuff_mittel.jpg). Er zullen dus weer een aantal veranderingen moeten gebeuren : Chessygrin :

Waar ik nog altijd niet uit ben is de basiskleur. Was deze nu geel of groen of geel en daarna in the field groen gespoten? Dit is vooral belangrijk voor de onderzijde van de tank (waar de rups is), daar deze geen 3-kleurige camouflage mee kreeg. De talrijke foto's die ik heb van de 211 geven geen uitsluitsel.
Het order van het Oberkommando dd. 20 december 1944, waarbij de basiskleur groen was, was te laat is om zeker te zijn van groen. Het order van 31 oktober 1944 waarbij in beperkte mate, donkergeel (RAL 7028), olijfgroen (RAL 6003), roodbruin (RAL 8017) en zelfs donkergrijs (RAL 7021) mocht gebruikt worden over de rode primer lijkt mij meer bruikbaar, maar sluit natuurlijk weer niets uit

Daarom heb ik besloten om te doen hetgeen ik als commandant zou doen wanneer ik in de Ardennen moest gaan "spelen" met mijn tank, nl. deze groen spuiten ipv geel, daar groen minder opvallend is in de Ardense bossen. Verder zal ik rekening houden met de beperkte voorraden die er waren en zal ik enkele loopwielen een basis van geel en rood geven met daarover een laagje groen.

indien de experts onder jullie omtrent het kleurenschema extra info of bemerkingen zou kunnen geven graag dan!

moderator BTB

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 aug 2009, 17:46 
Volgens mij heeft John dezelfde Panther gebouwd de 211 is toch een steel-wheel uitvoering?

kijk hier even; (beetje naar beneden scrollen)
viewtopic.php?f=25&t=2427

of PB John Canton even, misschien heeft hij meer informatie over het kleuren-schema.

succes Leonard

BerichtGeplaatst: 26 aug 2009, 18:33 
Gebruikers-avatar

ik weet net of het zin heeft hem een PB te sturen
die is alweer een paar maanden nietmeer hier geweest
geen idee eigenlijk waarom : Blink :

* Panzerwerfer 42

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 aug 2009, 22:08 

f*%# !!!! : Andry :

totaal overheen gekeken, dit is idd een steel wheelie!!!! Hebben ze ook mis in het boek duel in the mist bij het deel over de camouflages....

Gelukkig ben ik nog niet begonnen met te snijden en verbouwen.

Dan zal het toch de 215 worden van Unterscharfuhrer Krüger. Deze heeft zeker rubberen banden Afbeelding

Ik had voor de 211 gekozen ipv de 215 daar deze laatste de Licht und Schattentarnung had en ik deze camo reeds heb op mijn KöTi, ook wilde ik graag de extra haakjes maken op de toren voor extra rupsen.
Anderzijds heb ik vrij veel foto"s van de 215...

Bedankt alvast voor deze opmerking!!!

moderator BTB

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 aug 2009, 15:24 
WeCoHe verkoopt de steel-wheel wielen voor de Panther,als je toch de 211 wilt bouwen.

Leonard

BerichtGeplaatst: 27 aug 2009, 23:38 

ik weet het, maar € 190 vind ik wat veel en krijg ik toch niet verkocht aan vrouwlief dat ik dat "nodig" heb : Chessygrin :

De 225 is ook nog een optie, maar deze had blijkbaar een houten blok van de A uitvoering.
Het begint mij meer en meer te dagen dat uniformiteit binnen de tanks (fabrieksmatig dan) sterk afwezig was in de laatste maanden van de oorlog, hetgeen natuurlijk niet echt verwonderlijk is...

moderator BTB

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 sep 2009, 14:20 

ik ben momenteel bezig met alle lasnaadjes te vervangen. Ik was niet tevreden over hun uitzicht (te breed, te dik) en ben nu met sprue bezig. Hierdoor heb je een veel betere controle over de breedte en de dikte. Diegene die ik al gedaan heb zien er veel realistischer uit dan de eerste. Het zal nog wel even duren voor ze allemaal gedaan zijn. Foto's volgen als alles klaar is.

moderator BTB

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur