Al sinds ik aan het RC tank gebeuren wilde beginnen leek het me leuk iets bijzonders met de tank te doen.
Ik hou ervan originele modellen te maken, een beetje een eigen ding zeg maar. RC bied net nog wat leukere opties aangezien je alles echt werkend kan maken.
Ik hou nu dus 2 opties open voor mijn Pershing...of de "Tiger Tamer" zoals al ik al eerder heb aangekondigd of een M46 Patton (ofwel een M26A2 Pershing) met bulldozer blad.
Dit bulldozerblad moet echt werkend gaan worden. Hierbij heb ik een aantal eisen waaraan mijn bouwsel moet kunnen voldoen:
- Het blad moet omhoog en naar beneden kunnen
- Het blad moet stevig genoeg zijn voor echt gebruik
- De tank zelf moet stevig genoeg zijn voor deze extra druk
- De tank moet wel schoon blijven aan de binnenkant
- Het blad moet demonteerbaar zijn
Ik heb internet eens grondig doorzocht en heb nu in totaal ongeveer 125 foto's en tekeningen van Pershings, Pattons, en M3 bulldozer bladen + ophanging. Zie hier wat voorbeelden:

Verder zal ik de optische verschillen tussen de M46 en M26 zoveel mogelijk behandelen. Eigenlijk is de M46 een M26A2, een Pershing met een verbeterde motor en versnelling + het kanon van een M26A1. Verder is er wat verschil aan de achterkant van de tank en heet de M46 nog een extra return roller tussen het aandrijfwiel en de loopwielen.
Achterkant M46

Achterkant M26

Kanon M46

Kanon M26

Wielen M46 (zie klein wiel bij aandrijfwiel)

Wielen M26 (geen extra wiel, wel even kijken of hier ruimte voor is...)

Nou de optische verschillen zijn dus wel te doen! De dozer word het moeilijkst, maar met jullie hulp en die van de vader en broer van m'n vriendin denk ik een heel eind te komen.
Bij de dozer wil ik alles behalve de servo buiten de tank houden. Zo was het in het echt ook en het scheeld ruimte. De hull mg moet er helaas uit, maar die verplaats ik wel naar de toren ofzo, even kijken wat mogelijk is.
Problemen zijn dan dus:
- Hoe sterk is de hull van de Pershing? In hoeverre moet hier verstevigd worden?
- Waar vind ik de juiste materialen hiervoor?
Verder is het denk ik wel mogelijk......
En als het niet lukt kan ik altijd nog zonder dozerblad rijden
Ook op de wishlist staat een zoeklicht. Deze werden gebruikt om nacht-infanterie aanvallen van Chinezen en Noord-Koreanen af te kunnen slaan. Het zal meer een "voor de lol" -feature worden aangezien het waarschijnlijk batterijen vreet. Maar goed het kan leuke nacht-fotosessies opleveren
Op deze manier hoop ik mijn Pershing een unieke in de RC wereld te laten worden waarmee ik de nodige lol kan gaan beleven bij BTN en de toekomstige evenementen!
Ohja, voor transport zat ik te denken een 90mm munitiekist in elkaar te gaan zetten....of iig iets wat erop lijkt
Heb ik ook eindelijk iets om mijn camouflagenet overheen te leggen
Nou dat was het voor nu
Martin