Jan v/d Velden schreef:Ik moet gewoon even kijken hoe en wat als ik de kit heb.
1 ding kan al niet meer in de hull en dat is de .30cal....die komt wel op een andere plek terecht (koepel) en hopelijk levert dat me ook weer een beetje meer bewegingsruimte...
Martin
Hoi,
Dat eerste zal wel meevallen en in principe is er wel een klein beetje ruimte om een licht metalen (aluminium/stalen)subframe te plaatsen,zeker als deze voor een groot gedeelte buiten de tank komt te zitten ,want je hebt toch met een duwende kracht te maken.
Mzzl
Jan
Yep, tis maar dat de hull niet scheurt of indeukt tijdens duwen!
Martin[/quote]
Je moet de kracht uit het midden naar de zijkant afvoeren dmv dit metalen subframe(kracht verdelen en sterkere delen opzoeken)en zo sterk is een pershing ook weer niet ivm zijn eigengewicht(tracks slippen makkelijker dan die van een (king) tiger -meer grip)
Jan v/d Velden schreef:Ik moet gewoon even kijken hoe en wat als ik de kit heb.
1 ding kan al niet meer in de hull en dat is de .30cal....die komt wel op een andere plek terecht (koepel) en hopelijk levert dat me ook weer een beetje meer bewegingsruimte...
Martin
Hoi,
Dat eerste zal wel meevallen en in principe is er wel een klein beetje ruimte om een licht metalen (aluminium/stalen)subframe te plaatsen,zeker als deze voor een groot gedeelte buiten de tank komt te zitten ,want je hebt toch met een duwende kracht te maken.
Mzzl
Jan
Yep, tis maar dat de hull niet scheurt of indeukt tijdens duwen!
Martin
Je moet de kracht uit het midden naar de zijkant afvoeren dmv dit metalen subframe(kracht verdelen en sterkere delen opzoeken)en zo sterk is een pershing ook weer niet ivm zijn eigengewicht(tracks slippen makkelijker dan die van een (king) tiger -meer grip)
mzzl.
Jan[/quote]
Inderdaad
En ik moet een sterke servo hebben
Hoe kan ik de snelheid van een servo trouwens aanpassen?
De snelheid van een servo kun je met een Servo Delay van Robbe nr8197.
Of wat goedkoper maar groter; Servo-vertragings module van Conrad Bestnr.: 220234 - 89
Laatst gewijzigd door Arthur Hermans op 21 okt 2005, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Je kunt als uitbreiding op je MC 10 ook een proportionele draaiknop nemen (bestelnummer 4170). Dan kun je de shovel per milimeter bewegen en in elke positie stil laten staan
Je kunt als uitbreiding op je MC 10 ook een proportionele draaiknop nemen (bestelnummer 4170). Dan kun je de shovel per milimeter bewegen en in elke positie stil laten staan
Theo heeft gelijk. Als dit systeem goed is gemonteerd wordt de belasting van de dozer in de onderste (werk)stand opgenomen door het asje. Alleen bij het heffen (en dalen) wordt de aandrijving belast. Een beetje servo is trouwens sterk genoeg om de hele tank op te tillen, dus dat is geen probleem. Een motortje met de benodigde enorme vertraging is denk ik al snel duurder dan een geschikte servo. Bovendien is de proportionele aansturing via een servo eenvoudiger.
Dat zou ook tijd worden
Ik geloof dat jullie inmiddels voldoende know-how hebben verzameld om deze tanks probleemloos en perfect te monteren
We verwachten dan ook 2 extra amies op 13 november
Dat zou ook tijd worden
Ik geloof dat jullie inmiddels voldoende know-how hebben verzameld om deze tanks probleemloos en perfect te monteren
Succes !
Lol en ik had nog wel de hele winter uitgetrokken voor dit project
Ik heb stap 1 al volbracht
Maare ik wil deze lekker rustig en mooi bouwen dus verwacht nog niet veel op de 13e...(moet sowieso even kijken of ik wel kan)
Dat zou ook tijd worden
Succes !
Hey Ad,
Eerst moet de brug nog af voor 13 november
Maar we houden je op de hoogte van onze vorderingen