Tiger ombouw van vroeg naar laat (Villers-Bocage 44)

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Barry Mikkes

Bericht door Barry Mikkes »

Ja het is echt een mooi setje,

sommige dingen zijn wel wat moeilijker om te maken (zoals lader luik)

Het is wel grappig dat ik met een best wel grote doos vol orginele tamiya delen zit.
Bijna elk onderdeel is inmiddels vervangen en of aangepast. Ook het gereedschap krijgt een nieuw plekkie of komt niet meer terug.
En de putty / plamuur is ook niet weg te denken.

Ik denk dat het nog wel een paar maandjes duurt voordat hij helemaal klaar is.

Ook moeten er nog wat extra aanpassingen komen in de vorm van wat PE delen (maar dat duurt nog langer :? )

Groeten,
Barry
jan vd poel
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door jan vd poel »

Onderdelen over?
Gewoon op Ebay plaatsen, er is (bijna) altijd wel iemand te vinden voor zoiets.

Groet,
Jan
Barry Mikkes

zo weer wat verder,

Ladersluik wat verder af gemaakt, heb deze van de king gebruikt, omdat de bijgeleverde van BYA er aan de binnenkant armzalig nep uitziet en mijn luik open komt te staan.

Heb de handvatten van de luiken van draad gemaakt, ook die van de commander.

Verder de trackhangersgemonteerd, de ondersten zitten nog los, dus niet recht, omdat ik deze monteer als de zimmerit nog "nat" is en ze er dan indruk.

zie hier de fotoos.
Op en ofaanmerkingen zijn van harte welkom

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten,
Barry
Barry Mikkes

Hallo,

nu ook zimmerit op de toren,

deze heb ik wat grover aangebracht dan op de lower hull.

Dit was bij de Duitse elitetroepen tigers ook zo.

Groeten,

Barry

Afbeelding

Afbeelding
Barry Mikkes

BYA laat nog steeds op zich wachten met de pe set, die ik echt nodig heb om te kunnen we gaan verven.

Naast de loop is nu ook de vuurmonding van staal, dit was een beste klus daar de neusilber vuurmond waarschijnlijk gemaakt is voor de kunstof loop. Boor slijp en vijlwerk gegarandeerd.

Heb via ebay uit hong kong stalen achterspatborden gekregen, deze zien er goed uit en zijn duurzaam t.o.v. de aber set.

Verder hebik de voorkant versterkt met de stalen wecohe eind aandrijvings behuizing.
Deze zaten ook op de late tiger uitvoering wat anders is dan de rechte tamiya early uitvoering.

Ben nu bezig met de sleepkabel bevestiging die bij de late tiger ook anders was dan de tamiya uitvoering (wat was er niet anders zou je bijna zeggen) de kabels waren iets korter en de bevestiging zat verder naar achteren.

verder ga ik hem vertragen met de schumo vertragers, ik vind de wecohe super, maarja wel erg duur.

Ik wacht ook nog steeds op mn mg-34 die ik via ebay heb besteld.

hieronder wat foto's van de tank sofar.

Afbeelding
de wecohe behuizing (primer grijs)

Afbeelding
Zimmerit op voorkant met uitsparing voor 101 Duitse elitetroepen embleem

Afbeelding
Metalen achterspatbord (achterkant moet nog in de zimmerit)

Afbeelding

Afbeelding
Duidelijk zichtbaar het verschil tussen de fijne zimmerit lower hull en grove op de toren. let ook op de turret protection ring.

als men nog tips heeft en op of aanmerkingen hoor ik het graag.

Alvast bedankt en groeten,
Barry[/img]
Barry Mikkes

vandaag een mg 34 ontvangen.

volgens mij weer 1/15 maja dan maar die erop. wederom zat hij krom in de envelop maar ik kon hem gelukkig buigen. heb de loop voorzichtig uitgeboord en zelf de beugel voor de montage gemaakt.

de S&T figuren heb ik ook maar eens geplaats de kommandant is bijna klaar, de lader moet ik nog aan beginnen (heeft wat grondverf) ook krijgt hij zn luikje nog.

op en of aanmerkingen zijn graag welkom.

Groeten,

Barry

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Martin Noorloos

Bericht door Martin Noorloos »

Ziet er vet uit :)

Nice work
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Het word een wrede Tiger om te zien :twisted:

De lengte van een 1/1 MG34 is 1219 mm, gedeeld door 16 = 76,1875mm
Een 1/16 moet dus afgerond ongeveer 7,6cm lang zijn (give or take een paar tienden).
Ben een beetje aan het rondneuzen, knappe foto's van de MG34 opgezocht en zo want ik ben van plan om nou eens een knappe metalen MG34 te laten ontwikkelen eventueel meteen met trommel of losse patroonband want dat mis ik toch een beetje op de markt (ok, Verlinden heeft er wel 1 maar niet van metaal).
Misschien ook meteen maar een MG42 laten doen als we toch bezig zijn.

Zal eens snel contact met iemand op gaan nemen die dat wel voor me kan laten produceren, duurt wellicht eventjes maar dat mag de pret niet drukken.

To be continued.......

Greetz,
Hugo
Laatst gewijzigd door Hugo Jong op 05 nov 2005, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Barry Mikkes

hallo,

zag na wat studie dat de montage van de mg 34 wat anders was, dat moet ik dus aanpassen en ik zal hem vanavond eens ga opmeten.

inderdaad mist er een 1/16 mg 34. volgens mij is echt alles een kopie van de bandai 1/15 mg.

mooie mg 42 's zijn er zat. Bij de ombouw set van BYA zat een hele mooi mg 42, maja die zat nooit op de tiger (zover ik weet, en heb heel wat boeken doorgespit)

zal mooi zijn hugo als je die kon laten ontwikkelen, en wachten ach dat ben ik gewend. BYA laat me vanaf juni wachten op een pe-setje :?

bedankt en groeten,

Barry
Rob Wernars
BTN Erelid
Contacteer:

Bericht door Rob Wernars »

Hiep Hoi Hugo,

Dat is inderdaad een goed idee! Maar wat denk je dan van de zakken waar de patroonbanden in zaten? Die zijn er ook nog niet! Tot nu toe zie je alleen maar tanks rondrijden met een MG er op, maar bijzonder weinig waar ook munitie bij zit, en dan is het de "Drum" versie.

Groet'n,
Rob
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Hi guys,

Dan laten we de MG42 maar schieten....euh wat zeg ik nou....die vergeten we dan maar.

@Rob
Jij bedoeld vast deze ammo pouches.....
Afbeelding
Foto: Armorpax.com
Deze zijn in 1/6 dus een tikkie aan de grote kant :roll:
Gaan we ook even achteraan.

Griets,
Hugo
Rob Wernars
BTN Erelid
Contacteer:

Bericht door Rob Wernars »

Hugo,

Die bedoelde ik inderdaad! Zo ver ik weet zaten deze "pouches" op de grotere tanks, en de "Drum" versie op de kleinere, zoals de Stugs!

Groet'n,
Rob
Ad Wouterse
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door Ad Wouterse »

Hi guys,

Hugo had de mooiste foto van Armorpax weggelaten.
Zo zou het er dus uit kunnen zien.

Afbeelding
Groetjes,
Ad
Barry Mikkes

kijk, dit is wat ik wil zien :D

nu weet ik ook gelijk waar die 2 pootjes voor zijn 8) ik heb veel foto's van tigers gezien maar nog niet zo, wel erg gaaf. Hugo maak er maar spoed van :D :D :D

Groeten,

Barry
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

De vraag en diverse foto's zijn gisterenavond laat (of eigenlijk meer vanmorgen vroeg) al gemaild.....nou nog een reactie terug of hij überhaupt denkt dat dit mogelijk is en of de te verwachten kosten ook nog een beetje leuk blijven natuurlijk.

Zodra ik wat weet weten jullie het ook.

Auf hin und wiedersehen,
HjG

P.S.
Dan moet er sowieso eerst nog een proef gemaakt worden, hierheen gestuurd worden, wel of niet goedkeuren, niet goedkeuren betekend een update die dan weer hierheen moet komen en dan moeten ze nog daadwerkelijk gemaakt worden.
Het produceren vind dan uiteraard plaats in Nietnaastdedeurdorp in centraal Verweggistan dus voor er daadwerkelijk een model klaar voor de verkoop ligt zijn we wel even verder ben ik bang.
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast