Na een tijd rondstruinen op het internet, en verschillende kitjes besteld te hebben, tijd om toch maar is te beginnen met de M36 Jackson.
Wel voor weing geld een tamiya sherman gekocht op marktplaats die als donor gaat fungeren, tijdje terug al mato bogies besteld.
En de extra track,s zijn zo goed als onderweg, tezamen met een mf unit van een pershing die zorgt voor het geluid en natuurlijk een recoil.
Als eerste natuurlijk de sherman gestript, waarna de mato bogies geplaatst moesten gaan worden.
Daarbij de ophanging gewijzigt kwa bevestigings punten.

De desbetreffende bogie

Ijzeren plaatje verwijdert maar goed bewaren komt nog van pas

De plaat die vlak tegen de hull komt aangepast, zodat ie vlak ligt

De bevestigings punten ingekort

Zodat ze net door de vlakke plaat heen komen, net genoeg kwa dikte van de alu hull dikte +/- 1mm

Daarna de bogie open schroefen

Beetje donkere foto maar in de ingekorte bevestigings punten zitten kleine gaatjes voor schroefjes, die heb ik opgeboord naar 3mm.

En het bekende ijzeren plaatje aangepast

Zodat het met 2 m3 inbus boutjes door de opgeboorde gaatjes past, plaatje zorgt ervoor dat de inbus kop niet door het plastic wordt heen getrokken na aandraaien.
Maar wel een druppel lijm op de bout kopjes doen, anders draaien ze mee met vast draaien.

En nu aan de andere kant 2 m3 draadeindjes.

De plaat gebruiken als mal vor de te boren gaten in de hull, rekening houdende met de steek maat tussen de onderlinge bogies.

En de binnen kant met m3 moertjes

Bovendek is er al afgeslepen, de onderste rand fungeert als basis voor de nieuw te bouwen bovendek van de m36

Tja zo had het ook gekunt en er een m36b1 van maken maarja was te gemakkelijk.
De mato bogies wordne binnenkort allemaal aangepast zodat de swingarmen afzonderlijk kunnen bewegen, en niet zoals nu alleen kantelen.
Nu ff wachten op me bouw materiaal, platen evergreen enzo.
Maar dan de turret ring in het bestaande bovendek uitzagen, om daarna terug te plaatsen in het nieuwe bovendek.
De tamiya sprockets die pas ik aan, zodat ze smaller worden om op de mato track,s te passen.
Nu alleen nog op zoek naar een mooie foto af afbeelding van de voorste luiken, maarja 1/35 kitje is onderweg als leidraad.
Dat was het weer en tot de volgende keer.
Greets Rene