Vomag L70

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Plaats reactie
Rene Pranger

Vomag L70

Bericht door Rene Pranger »

Na overname van reinier, alvast een beetje begonnen met de bovenbouw.
In afwachting van een donor tamiya pz4.

Afbeelding

De bovenbouw lekker laag profiel, zal alleen een probleem gaan opleveren kwa vertragingen.
Die zijn namelijk allemaal te hoog.

Als eerste maar een scharnier punt gemaakt, voor de elevatie

Afbeelding

Afbeelding

De saukopf kwa maatvoering al wat kleiner gemaakt, maar ook weer wat langer.
Na vergelijkingne met foto,s te munster, vond ik hem een beetje aan de korte kant.
Dus met apoxie sculpt hem een beetje aangepast, zodat ie wat meer overeen komt kwa afmetingen.

Afbeelding

Het is maar een paar mm, maar dat maakt al een verschil.

De conus vor de machinegun port, is bij deze kit niet meegegoten dus dan maken we hem beweegbaar.

Afbeelding

Afbeelding

Voor de rest nog niet veel der aan gedaan, in afwachting van een pz4.

Greets Rene
Dave Caenen
Contacteer:

Re: Vomag L70

Bericht door Dave Caenen »

Hoi rene,

Kun je niet de 3:1 vertragingen nemen van asiatam die voor de stug 3. Deze zijn speciaal laag uitgevoerd.

Afbeelding
Rene Pranger

Ja daar zat ik zelf ook al aan te denken, een andere oplossing zou kunnen zijn de bandai vertragingen bij axel in de shop.
Eigenlijk gewoon de haakse vertraging die Randy in zijn t-34 heeft zitten.
Maar ik heb nog ff de tijd om dat uit te zoeken.
Dave Caenen
Contacteer:

Bericht door Dave Caenen »

Over die sutg 3 vertragingen heb ik al heel wat goede geluiden gehoord. De bandai verstragingen heb ik niet zoveel ervaring mee. Maar het lijkt me inderdaad een lastige keus. Eigenlijk zou je ze een moeten kunnen passen, voordat je tot een aankoop overgaat.
Rene Pranger

Zo weer wat verder gebouwt aan de L70, na 2 zijpanellen gekregen te hebben van Marcel.
Kon ik overgaan tot het pasen en meten systeem.

En voila de gearboxen zitten erin

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Om dus ruimte genoeg te creeren voor de vomag bovenbouw, heb ik gearboxen zo ingebouwt dat ze achterover gekanteld zitten.

Afbeelding

Bij foto,s van de pz4 en ook de L70 blijkt dus dat de achterste toproller lager zitten, dus die aangepast.
Het is maar een paar mm maar toch een heel ander beeld, de voorlaatste is 1mm gezakt.

Afbeelding

Tevens over de hele lengte van het bovendek, een strip evergreen 1mm dik gelijmt om het dek breder te maken.
Omdat de vomag opbouw eigenlijk voor een HL bedoelt is, is ie dus te breed en het is niet echt mooi om het schuine pantser aan te passen.
Dus breder gemaakt en gelijk gemaakt met de opbouw, alleen de naad nog ff dichtsmeren.
Maar geen lasnaden tussen de verbinding opbouw met het bovendek, net als met de Elephant zit het opbouw via de binnenkant met pennen of gelast aan de binnenkant.

Afbeelding

Het achterdek ondertussen vol gebouwt met gereedsschap.

Afbeelding

En van de brandblusser heb ik een schakelaar gemaakt

Afbeelding

Het volgende deel word de zij panzer platen achter de opbouw, en dan de schumo sleephaak houders nabouwen.
En voor de voor spatborde nmoet ik nog ff kijken voor schaal tranenplaat, of ook zelf iets maken zodat daar de bosch koplamp houder op kan.
En natuurlijk nog iets bedenken om het gehele bovendek vast te monteren op de hull

Afbeelding

Omdat het hele voordek van de pz4 verwijdert is, werkt de oude manier niet meer.

Ik ben wel is waar geen grootmeester zoals sommige zich zogenaamd noemen, maar ik doe me best.

Wordt vervolgt

Greets Rene
Mike Klasens
Contacteer:

Bericht door Mike Klasens »

ziet er goed uit : Thumbup :
vr gr Mike

KING TIGER (nr 008) schw. Panzerabteilung 501
Afbeelding
Reinier Zwanink
Contacteer:

Bericht door Reinier Zwanink »

meester of niet
het ziet er keurig uit hoor
ga je ook al de shurtzen erop zetten?
Coming Up:
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
marc ketelaar
Contacteer:

Bericht door marc ketelaar »

ziet er goed uit rene
Rene Pranger

Zo weer ff een korte update

Maar ff bezig geweest met de recoil, maar omdat het scharnier punt een halve kogel is.
En dan nog dat de uitgang van de loop niet haaks zit met het deel van de halve kogel, besloten om dat aan te passen.
Zodat de recoil beugel er makkelijker op gemaakt kan worden.

Afbeelding

Met dun evergreen een soort van koker gemaakt om de halve kogel heen, en daarna gevult met resin.
Nog ff mooi haaks gemaakt met de loop, en een mooi vlak gecreerd om de beugel op te schroeven.

Afbeelding

Afbeelding

Het gietwerk nog iets afgeslepen, omdat ie bovenop tegen de gearbox motor kwam.
IK heb vrij diep die gaatjes geboort en getapt m3, zodat ik ook in het bestaande materiaal zat leek me steviger.
Boutjes zijn zo een 20mm lang dus genoeg draad en houvast.

Afbeelding

Om ff te laten zien genoeg elevatie ruimte, volgende stap wordt de elevatie motor in te bouwen.
En de luiken bovenop nog aanpassen,die slingeren zoveel en is niet echt mooi.

Greets Rene
Rene Pranger

Zo eindelijk een rijdende update, en yep hij rijdt.
Eerst bezig geweest met de elevatie motor plaatsen, ik ben er wel achter dat er dus een inieminie beetje ruimte is.
Hij draait nu nog ff met een tiger 1 dmd enzo, maarja die had ik nog liggen.
Maar zodra ik de bedrading echt ga plaatsen, dan mag ik wel de draden zo ver mogelijk inkorten enzo om ruimte te creeren

Afbeelding

Een opvallend iemand zal zien dat er een vreemd stuk track tussen zit, en dat klopt dus inderdaad.
Maarja in de doos van de pz4 track,s zat dus een set voor de pz3 en geen extra track links, dus 1 kant maar ff verlengt met kunstof pz3 links.
Maarja het belangrijks is hij rijd,endie spare track links zijnonderweg dus komt goed gelukkig.

Moet nu toch echt wat gaan doen aan die luiken bovenop, en dan maaar ff een verbindingsstuk maken tussen de loop en recoil.

Op naar de volgende update greets Rene
Milan Simek

Bericht door Milan Simek »

http://www.mujtank.tym.cz/forum.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is hoe ik behandeld met deksels
Afbeelding
Afbeelding
Rene Pranger

Zo vandaag weer spulletjes binnen gekregen van Seidel.

Gelijk maar ff begonnen met het inbouwen vande MG.

Afbeelding

Afbeelding

Gisteren nog de reserve track links binnen gekregen van Gert, dus de track,s zijn nu compleet.
En de spare track links maak ik achterop, ongeveer zoals dit.

Afbeelding

De sleepkabel haken links en rechts. daar moeten nog ff kleine boutjes in voor extra detail.

Ik heb onder de loop de BU led ingebouwt in een pijpje, het uiterlijk van de saukopf is een beetje gewijzigt maarja.
Is niet altijd makkelijk om een keuze te maken.

Afbeelding

Ook zijn de achterste platen geplaatst, uit messing strookjes beugeltjes gebogen.

Afbeelding

En als laatste ff een silhout vergelijking tegen over me KV-2.

Afbeelding

Beetje donker maar silhout is goed te zien.

Vandaag ook en plaatje kunstof tranen plaat binnen gekregen, dus kan ik nu ook de voorste spatboren afmaken.
Enigste waar ik nu nog op wacht is het rek met het voor boeg deel en de achterwand enz, achterwand die ik nu gebruik is gedoneerd door Theo.
Maarja eerst maar is alle kabels ver inkorten, kwa motor kabels enzo.

Wordt vervolgd
Rene Pranger

Vandaag ff een stukkie gereden, en nauurlijk is er een filmpje van gemaakt.

http://www.youtube.com/watch?v=uzT8UY6- ... eature=sub" onclick="window.open(this.href);return false;

Greets Rene
Johan van den Hoven

Bericht door Johan van den Hoven »

Indrukwekkend mooi stukje modelbouwwerk!
Mooi rijbeeld ook!
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast