Zo weer wat verder gebouwt aan de L70, na 2 zijpanellen gekregen te hebben van Marcel.
Kon ik overgaan tot het pasen en meten systeem.
En voila de gearboxen zitten erin
Om dus ruimte genoeg te creeren voor de vomag bovenbouw, heb ik gearboxen zo ingebouwt dat ze achterover gekanteld zitten.
Bij foto,s van de pz4 en ook de L70 blijkt dus dat de achterste toproller lager zitten, dus die aangepast.
Het is maar een paar mm maar toch een heel ander beeld, de voorlaatste is 1mm gezakt.
Tevens over de hele lengte van het bovendek, een strip evergreen 1mm dik gelijmt om het dek breder te maken.
Omdat de vomag opbouw eigenlijk voor een HL bedoelt is, is ie dus te breed en het is niet echt mooi om het schuine pantser aan te passen.
Dus breder gemaakt en gelijk gemaakt met de opbouw, alleen de naad nog ff dichtsmeren.
Maar geen lasnaden tussen de verbinding opbouw met het bovendek, net als met de Elephant zit het opbouw via de binnenkant met pennen of gelast aan de binnenkant.
Het achterdek ondertussen vol gebouwt met gereedsschap.
En van de brandblusser heb ik een schakelaar gemaakt
Het volgende deel word de zij panzer platen achter de opbouw, en dan de schumo sleephaak houders nabouwen.
En voor de voor spatborde nmoet ik nog ff kijken voor schaal tranenplaat, of ook zelf iets maken zodat daar de bosch koplamp houder op kan.
En natuurlijk nog iets bedenken om het gehele bovendek vast te monteren op de hull
Omdat het hele voordek van de pz4 verwijdert is, werkt de oude manier niet meer.
Ik ben wel is waar geen grootmeester zoals sommige zich zogenaamd noemen, maar ik doe me best.
Wordt vervolgt
Greets Rene