T34 /85 Ombouw

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Richard de Vries

T34 /85 Ombouw

Bericht door Richard de Vries »

Hallo allemaal

Naar het sucses van Rob om zijn T34 om te bouwen en uit te rusten
met Heng Long motoren en electronica heb ik de stap ook maar
gewaagd
Het is mischien niet perfect in jullie ogen maar het is mijn eerste
ombouw in deze vorm

Heng Long motoren ingebouwd

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Luik aan achterzijde open gemaakt waar later de
aan/uit schakelaar en laadplug achter komt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De complete heng Long electronica en
aan /uit schakelaar + laadplug

Afbeelding

Afbeelding

Tot zo ver mijn verbouwing aan de T34
Uiteraard word de tank als hij klaar is opnieuw gespoten
en voorzien van nieuwe decals
Manuel Keller

Bericht door Manuel Keller »

Das mit den Getrieben sieht nicht schlecht aus. Die Idee, mit der hinteren Luke kommt mir sehr bekannt vor :D
Martin Noorloos

Re: T34 /85 Ombouw

Bericht door Martin Noorloos »

Richard de Vries schreef: Het is mischien niet perfect in jullie ogen maar het is mijn eerste
ombouw in deze vorm
Nou mij hoor je niet klagen hoor :D Met name de inbouw van de HL gearboxen is een mooi voorbeeld voor mij. Hoe ging het inbouwen ervan? Wil dit ook doen met mijn T-34 aangezien ik een paar HL boxen over heb, maar vraag me af hoe je bv. het aandrijfwiel/sprocket monteert? Verder nog dingen waar ik op zou moeten letten?

Alle info is welkom.

Martin
Olaf Pepping

Bericht door Olaf Pepping »

Richard,

Allereerst, in mijn ogen heb je het geweldig gedaan.

Ik heb ook nog een T34 en een paar HL gearboxen liggen, dus ben zeker ook zeer geinteresseerd, in hoe en waar ik op moet letten.
Richard de Vries

Hallo

Blij om te horen dat ik niet de enigste ben die het goed gelukt vind :D
want daar het mijn eerste ombouw projectje was ben ik er best een beetje trots op.

Maar om op jullie vraag een antwoord te geven het aandijfwiel / sprocket
het ik als volgt op de as van de HL motoren bevestigd
Een massief alumium stukje buis van 20 mm uigeboort met een 7.5 mm boor maar deze moet je dus niet helemaal doorboren maar 2 a 3 mm tot het einde zodat je als waare een uitgboort buisje krijgt die aan 1 zijde dicht is.
Aan de dichte zijde boor je een gaatje waar het boutje doorkomt waar je de sprocket later mee op de as vastzet

Nu het ik de sprocket zelf doorgeboort en het gemaakte alumium buisje
met twee componenten lijm vasgelijnmd in de sprocket
Toen alles droog was ( na 24 uur ) de opengeboorde zijde met de dremel afgeslepen ( 20 mm is iets te lang).

Wat betreft inbouwen HL bak/motoren deze passen alleen maar als je een stuk uit de achterzijde slijpt met de dremel waarna je met evergreen weer een nieuwe achterzijde mag bouwen.
Bij mij is de tank hierdoor de dikte van het plastic plaatje ( 3 mm ) dus iets ( 3 mm ) langer geworden

Overigs heb ik het idee om het luik aan de achterzijde open te maken om daar een laadplug en een een aan/uit schakelaar te maken ook opgedaan op het forum en uit de topic van manuel zijn T34 ombouw project gepikt :D :oops:

Hopelijk heb ik het een beetje duidelijk verwoord want weet anders ook niet hoe ik het goed uit moet leggen
Weet niet of het spuitwerk allemaal nog gaat lukken maar zal hem meenemen naar de meeting in Overloon

Maar als jullie meer vragen hebben hoor ik wel
Rob van Montfoort
Contacteer:

Bericht door Rob van Montfoort »

Richard, Ik ben trots op je. :D Ik vind dat je het mooi gedaan hebt.
V.w.b. de aandrijving van het sprocketwiel dat heb ik anders gedaan. Ik heb over de HL-as een messingbuis geplaatst, doorboort en met een splitpen erop vast gezet. Daarna er kleinere buisjes ingesoldeerd, totdat ik de dikte van de oude as had en via het oude pennetje van torro het wiel weer origineel vastgezet. Ik neem de tank mee naar Overloon 18 mei en voor verdere vragen kunnen jullie hem dan bekijken. Maar Richard zijn oplossing is natuurlijk ook goed. Misschien kan ik weer wat van hem leren.
Richard de Vries

De gedemonteerde toren waar ik bijna alle Torro zooi ut gehaald heb
En toen hij toch uit elkaar lag een antennevoet op de toren gemaakt zodat de antenne nu op de orginele plaats zit.
Tevens de plastic loop die bij mij krom was vervangen voor een alumium
loop

Afbeelding

En alles weer inelkaar gezet en het luik voor de commandant bij nader inzien toch maar open gemaakt

Afbeelding

Valt op de foto niet echt op maar het standaard machine geweer vervangen voor een luxe gun met ingebouwde led

Afbeelding

Heb hem gekocht in winter camo maar wil hem niet zo houden maar gewoon weer groen spuiten
Wie kan mij advies geven voor de goede kleur XF Tamiya groen voor de T34 vertellen ??
Manuel Keller

Grundiert hab ich meinen T34, wie immer mit K1 Spritzspachtel und dannach mit Tamiya XF 13 J.A.Green, da ich die Farbe sehr passend fand. Dannach brushte ich wieder sämtlich Ecken und Kanten mit KhakiDrab ( XF 49 ), aufgehellt habe ich dann das ganze noch mit Yellowgreen (XF4)
Rob van Montfoort
Contacteer:

Bericht door Rob van Montfoort »

Over de vraag v.w.b. de kleur van de T34/85 vind ik dat je XF-26 Deep Green van Tamiya moet nemen. Deze kleur benaderd de echte kleur het meest. En is gemakkelijk te verkrijgen. Succes.
Arthur Hermans
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Arthur Hermans »

Deep green is wel de kleur die het meeste benaderd maar op een afstand lijkt het dan wel zwart.
Als je de tank wat lichter maakt is het mogenlijk de details te beter zien.
Gr,
Tuur.
jan vd poel
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door jan vd poel »

Anders ga je gewoon experimenteren.
Geel en Zwart 1:1 bij elkaar geeft olijfgroen.
Beetje meer geel en het wordt wat lichter, meer zwart donkerder.
Kun je precies de kleur mengen die je mooi vindt.

Groet,
Jan
Wie vrijheid opoffert voor veiligheid is beiden niet waard.
(Benjamin Franklin)
Robert Winkelhuis
Contacteer:

Bericht door Robert Winkelhuis »

Neem de Vallejo russisch groen,

Bijna de perfecte kleur.

Heb zelf een aantal vallejo setjes gekocht waar een aantal russiche kleuren bij zitten.
Zowel voor de tank als de bemanning.
Hier zitten ook gelijk de high lights bij.

Heb altijd met Tamiya geverft maar Vallejo bevalt mij uitermate goed.
Greetings van Robert
-------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------
steven huiskes

kleuren t-34

Bericht door steven huiskes »

hoi richard,

je kan uit verschillede kleuren kiezen, van black-green tot olive drab. `ts maar net hoe donker je deze wilt hebben, met de dry-brush techniek zwak je de bases kleur toch al af en geef je de t-34 zijn eigen persoonlijkheid, heb je nu te ligt gedry-brusht dan met een goede zwarte wash krijg je het model weer donkerder.
Manuel Keller

Es ist auch ein wenig geschmackssache, da die Russen, von einem hellen Grün bis ins dunkel Grün, gerade das genommen hatten, was da war. Teilweise, sind Panzer sogar ohne Lackierung, direkt in die Schlacht gekommen.
Richard de Vries

Iedereen bedankt voor de reactie en het advies wat betreft de kleur.

Ga eerst maar eens wat uitproberen op wat proefstukjes en zien wat het word :D

Groet Richard
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast