Project Panther G. is klaar!!!!!!!!!!

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Rob Wernars
BTN Erelid
Contacteer:

Bericht door Rob Wernars »

Zo, er is weer een klein beetje vooruitgang gekomen in mijn Panther G, dankzij de vertreffellijke zomer die we hebben.
Heerlijk dat knutselen op het balkon, met je gezicht in de zon :lol: !

Anyway, kijk en geniet (hopelijk!)

Afbeelding
Nog niet eerder laten zien: een paar loopwielen, inclusief de 2 Steel Road Wheels!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De binnenkant van het luik is nog niet af, er moet nog een hendel op komen om het luik te vergrendelen.
Helaas had ik 1 van de 2 in mijn pincet zitten en oefende helaas te veel kracht uit.
De grendel schoot dus als een komeet door mijn hobbyhol heen om nooit meer terug gevonden te worden.
Hij is dus ten prooi gevallen van het Tapijtmonster, terwijl ik laminaat heb :( !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De volgende klus is het inbouwen van de turret rotation unit, en dan kan er aan de toren begonnen worden.

Grrrroet'n,
Rob
Arthur Hermans
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Arthur Hermans »

Ziet er puik uit, Rob.
Knutselen met je gezicht in de zon op het balkon :?
Nu vraag ik me af.......
Als je het grendeltje veloren bent moest je dan niet op straat gaan zoeken :?:

Alleen wat het ergste is als je de tank gespoten hebt vallen de vele onderdelen bijna niet meer op. :?

Maar gelukkig heb je de foto's nog :wink:
Gr,
Tuur.
Gideon van der Giessen

Bericht door Gideon van der Giessen »

He Rob,

Ik zie dat je de louvre deurtjes geplaatst hebt :lol: . Ziet er top uit. Keep up the good work!

Gideon
Rob Wernars
BTN Erelid
Contacteer:

Er is weer een klein beetje gewerkt aan de Panther, met name de luiken zijn nu klaar, en de zonneklep op de periscoop van de bestuurder is ook gemonteerd. Dit laatste met behulp van de Soldeer en Gietservice Wijchen BV! De periscoop en de hefboom van de luiken zijn beweegbaar!

Afbeelding
Afbeelding

Verder wordt er langzaamaan aan de toren geknutseld.
Afbeelding
Afbeelding

Inmiddels is ook de koepel van de commandant aardig gevorderd, maar daar heb ik nog geen foto's van!

Grrroet'n,
Rob
[/img]
Rob Wernars
BTN Erelid
Contacteer:

Zo dames en heren,

Weer een kleine update!

Afbeelding
Het ontsnappingsluik van de toren.

Afbeelding
Binnenkant van het ontsnappingsluik, in de gesloten stand.

Afbeelding
En in de open stand. Helaas kan je dit alleen gebruiken als de toren van de Panther is gehaald!

Afbeelding
De bovenkant van de toeren met de koepel van de commandant, en op de gunmantle de stop voor het kanon.

Afbeelding
Close-up van de koepel van de commandant.

Afbeelding
Onderste stop voor de gunmantle.

Dit was het weer voor een tijdje! Momenteel wacht ik op een speaker unit van de Tamiyapanther, en Tamiya onderdelen J 3 & 4. Dit zijn de onderdelen die de loop aansluit op de Recoil unit. Die heb ik reeds bij Hugo besteld maar het is afwachten wanneer die binnen komen. Als iemand J3 en 4 heeft liggen en er voorlopig geen gebruik van gaat maken wil ik ze graag "lenen", zodat ik weer verder kan.

Grrroetjes,
Rob
Rob Wernars
BTN Erelid
Contacteer:

Hiep Hoi allemaal,

Er zijn weer wat vorderingen te melde aan mijn Panther!
Al het foto-etch zit nu op de toren, en ik heb er beugels op gemaakt zoals die op de late Panthers te zien waren.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een Tamiya Panther luidspreker is aangepast door er een paar stukken uit te zagen en kan nu perfect in mijn Panther ingebouwd worden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De luidspreker gezien door het luik van het motorcompartiment.
Afbeelding

Om meer bewegingsruimte te maken in de romp heb ik van de DMD en MF unit en de kabls van de motoren een aardig groot stuk afgeknipt. Dit levert hopelijk een hoop ruimte op waardoor de toren goed rond kan draaien. zoals je ziet is het een aardige berg Spaghetti!
Afbeelding

Hier zie je de opgeruimde binnenzijde, ziet er aardig uit.
Afbeelding

Ik heb daarnet een proefritje gemaakt en er zijn geen rare dingen te zien, en ook het geluid lijkt niet te zijn aangetast door de veranderingen aan de luidspreker.

Grrroet'n
Rob
Theo Andriessen

Bericht door Theo Andriessen »

Ziet er goed uit, ben ook blij om te zien dat de motoren er mooi inpassen :lol:

Komt de Panther as zondag ook naar Overloon :?:
Rob Wernars
BTN Erelid
Contacteer:

Nope!

De Panther blijt thuis, ik ga overdag werken en 's avonds naar de Blue Man Group in 020!
Maar ik ben er van overtuigt dat de meeting zonder mijn verpletterende aanwezigheid ook een daverend succes wordt!

Grrroet'n,
Rob

P.S. Het is mogelijk dat er vanavond of in het weekend wel een filmpje verschijnt van de proefrit van de Panther!
Theo Andriessen

Bericht door Theo Andriessen »

Nou, vooruit dan maar, omdat er hoogstwaarschijnlijk een filmpje komt mag de Panther thuis blijven :lol: :lol: :lol:

Best wel jammer dat je er niet bij kunt zijn, hopelijk in Zetten :!:
Gideon van der Giessen

Zoals aangekondigd door Rob hierbij een filmpje van zijn tank...

Afbeelding
Rob Wernars
BTN Erelid
Contacteer:

Dag vriendjes en vriendinnetjes
Het is de hoogste tijd voor een update van mijn Panther G!
Nadat ik Zondagochtend de laatste zending Wecohespulletjes van de buurvrouw binnen kreeg moest ik tot mijn spijt richting Zetten vertrekken.
Maar gelukkig was hetr daar weer bijzonder gezellig.

Anyway, hier een paar foto's van de laatste vorderingen:

Afbeelding
Hier is de mal (sjabloon) met de te boren gaten op de romp geplakt met behulp van plakband.

Afbeelding
Zoals te zien is zijn de diameters van de gaten aangegeven. Het is dus vrijwel onmogelijk om verkeerd te boren, en tot nu toe is het dus ook goed gegaan!

Afbeelding
De linker en rechter gereedschapophangdingen, waar alleen nog de klemmen op gemaakt moeten worden en nog wat kleine dingetjes.

Afbeelding
Afbeelding
Het linker spatbord (voor de kijker rechts) met daarop de koplamp.

Afbeelding
Het rechter spatbord. De rode puntjes zijn schroefkopjes die ik met een punch en die tool heb gemaakt. Wecohe heeft hiervoor staafjes van 0.5x2mm bijgevoegd, maar ik kon die met geen mogelijkheid goed vastzetten, en de kans dat er 1 uit mijn pincet zou springen was bijzonder groot te noemen dus ben ik er maar niet eens aan begonnen!

De volgende problemen die opdoemen zijn het maken van de gereedschapsklemmen (soldeen of Superglue) en het maken van de kettingen aan de pennen voor de C-hooks en de reserve tracklinkhangers!

Verder wil ik Arthur, van de Wijchense Giet en Soldeerbedrijven hartelijk danken voor zijn snelcursus solderen: ik ben er erg blij mee!

GRRoet'n,
Rob
Jens Dunkers

Bericht door Jens Dunkers »

Hallo Rob,

tolle Arbeit !! Mein Respekt ! :D :D

Grüße, Jens
Gideon van der Giessen

He Rob,

dat ziet er Top uit man!!!! Je hebt het solderen al helemaal onder de knie..
Ga zo door :shock:
Rob Wernars
BTN Erelid
Contacteer:

Valt reuze mee hoor! De kleine onderdelen doe ik toch maar met Superglue. Niet dat dat meevalt, heb zojuist een gereedschapklem naar de klote geholpen, wat een K*tklus!
Rob Wernars
BTN Erelid
Contacteer:

Solderen is leuk! Zolang het lukt ten minste!

Anyway, hier de laatste vorderingen:

Het blok hout voor de krik, en het opbergsysteem voor de kleine staalkabel.
Afbeelding

De reservetracklinkhouders.
Afbeelding

En de Barrelcleanercontainer.
Afbeelding
Afbeelding
Deze heb ik op het achterdek gemonteerd, omdat op de foto's te zien is dat hij NIET op de linkerzijde is gemonteerd. Zekere geruchten vermelden dat de container niet op de laatste versie's is gemonteerd, maar ik vind het gewoon stoer staan. En mochten er foto's opduiken waarop te zien is dat hij er niet op hoort haal ik hem er gewoon weer vanaf.

GRRoet'n,
Rob

P.S. Shit, ben vergeten het gereedschaprek te fotograveren!
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast