Een zeer ambitieus project, de E-25 Jagdpanzer!
-
Reinier Zwanink
- Contacteer:
wat is er mis met mijn interlocks?Dat ziet er mooi uit, mooi om te zien dat jij de interlocks op een andere manier maakt dan Reinier.
mooi werk thymen
je kan het interlock effect heel goed met een soldeerbouw maken
gewoon even de "tip"op de goeie breedte slijpen en spits maken
en dan tussen lijntjes elke keer aantippen
oja
ik heb bij de jagtpanzer de flashunit aan de onderkant van de mantel zitten
Coming Up:
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
-
Thymen Bouma
Bedankt voor de complimenten! 
Thymen
Ik denk dat Theo bedoelt dat hij het leuk vind dat er verschillende manieren gebruikt worden om een bepaalt resultaat te behalen en dus niet bedoelt dat er iets mis is met jouw manier.Reinier Zwanink schreef:wat is er mis met mijn interlocks?
Dat is nog eens een idee, ik ga dat zeker proberen!Reinier Zwanink schreef:ik heb bij de jagtpanzer de flashunit aan de onderkant van de mantel zitten
Thymen
-
Reinier Zwanink
- Contacteer:
-
Reinier Zwanink
- Contacteer:
-
Theo Andriessen
-
Thymen Bouma
Vandaag zijn de rupsbanden en wielen binnen gekomen, qua detail zijn ze niet zo mooi als de Impact tracks (de guide horns zijn dicht enzo) maar voor het geld vind ik ze zeer geslaagd. De rupsbanden passen goed op de sprocket en het spanwiel is zelfs geleverd met een as.
Omdat ik onverwachts alle tentamens van de laatste tentamenweek heb gehaald, heb ik komende week 3 dagen de tijd om de wielen te draaien en aan het chassis te beginnen. In het weekend ga ik de lasnaden maken, en als dat gelukt is komen er foto's van de lasnaden en de rupsbanden.
Thymen
Omdat ik onverwachts alle tentamens van de laatste tentamenweek heb gehaald, heb ik komende week 3 dagen de tijd om de wielen te draaien en aan het chassis te beginnen. In het weekend ga ik de lasnaden maken, en als dat gelukt is komen er foto's van de lasnaden en de rupsbanden.
Thymen
-
Thymen Bouma
Het plan voor vandaag was om op school op de draaibank te beginnen met de wielen, aangezien de werkplaats op 7 juli voor de zomer dicht gaat. Kom ik op school aan, blijken de draaibanken al schoongemaakt te worden en dus niet bruikbaar. Oftewel, helemaal voor niks naar Amsterdam gereist.
Er waren genoeg andere dingen die ik op school had kunnen doen, maar daarvoor had ik natuurlijk niet m'n spullen bij me.
Als het goed is komen morgen de draagarmen met houders binnen die ik van Marcel gekregen heb, waarna ik de in het metaal te boren gaatjes kan uitzetten. Hopelijk heb ik dan aan het eind van de week de metalen bak af.
Het aandrijfwiel zorgt voor wat problemen, ondanks dat het lijkt alsof hij zo op de Tamiya gearbox past, past hij totaal niet. Dus had ik de as uit de gearbox gehaald, opgemeten en wilde op de draaibank een passende as maken. Dat gaat dus ook niet door. Het ziet dus naar uit dat de King Tiger tijdelijk zijn wielen, rupsbanden en aandrijfwielen gaat afstaan totdat het schooljaar weer begint.
En dan de lasnaden, nou, dat lukte dus totaal niet. Tenminste, niet naar mijn tevredenheid. De camera van m'n buurmeisje is naar een bruiloft dus even geen foto's maar mijn eigen camera is onderweg. Hij moet over een paar dagen binnen komen dus voor foto's nog ff geduld.
Thymen
Als het goed is komen morgen de draagarmen met houders binnen die ik van Marcel gekregen heb, waarna ik de in het metaal te boren gaatjes kan uitzetten. Hopelijk heb ik dan aan het eind van de week de metalen bak af.
Het aandrijfwiel zorgt voor wat problemen, ondanks dat het lijkt alsof hij zo op de Tamiya gearbox past, past hij totaal niet. Dus had ik de as uit de gearbox gehaald, opgemeten en wilde op de draaibank een passende as maken. Dat gaat dus ook niet door. Het ziet dus naar uit dat de King Tiger tijdelijk zijn wielen, rupsbanden en aandrijfwielen gaat afstaan totdat het schooljaar weer begint.
En dan de lasnaden, nou, dat lukte dus totaal niet. Tenminste, niet naar mijn tevredenheid. De camera van m'n buurmeisje is naar een bruiloft dus even geen foto's maar mijn eigen camera is onderweg. Hij moet over een paar dagen binnen komen dus voor foto's nog ff geduld.
Thymen
-
Thymen Bouma
-
Thymen Bouma
- Marcel Rientjes
- BTN Clublid
- Contacteer:
-
Reinier Zwanink
- Contacteer:
ziet er netjes uit thymen die uitslag
alleen 2 dingen
1 heb je rekening gehouden met de ontwikkelde lengte?
2 hoe ga je het omzetten
als je plaat omzet komt er altijd de plaatdikte bij
als je dus je schaal model op heb gemeten en omgerekent en je hou die maat aan als uitslag wordt je bak 3 mm breder!!!
als je eerst de gaten maakt en daarna op een kantbank je plaat zet gaan je gaten ovaal worden
op een zetbank gaat dit wel als je tenminste de kant met gaten inklemt
mijn vak is buigen en helemaal plaatwerk vandaar deze vragen
succes
alleen 2 dingen
1 heb je rekening gehouden met de ontwikkelde lengte?
2 hoe ga je het omzetten
als je plaat omzet komt er altijd de plaatdikte bij
als je dus je schaal model op heb gemeten en omgerekent en je hou die maat aan als uitslag wordt je bak 3 mm breder!!!
als je eerst de gaten maakt en daarna op een kantbank je plaat zet gaan je gaten ovaal worden
op een zetbank gaat dit wel als je tenminste de kant met gaten inklemt
mijn vak is buigen en helemaal plaatwerk vandaar deze vragen
succes
Coming Up:
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
-
Thymen Bouma
-
Reinier Zwanink
- Contacteer:
wat ik altijd doe kerel is het volgende
je wilt een Uprofiel maken van 30 bij 60 bij 30
en dan 3mm dik ok
let wel dit is UITWENDIG
je doet dan
30
30
60+
___
120mm
duidelijk he
NU KOMT HET!!!
een U heeft 2 hoeken
elke hoek heeft 2zijde
je doet dan
4x 3mm (2hoek x2zijdes) = 12 mm
dus
120- 12= 108mm ontwikkelde lengte
nu werkt dit niet voor de volle 100% maar met de dikte van jou is het verwaarloosbaar
een kantbank heeft een onder en een bovenmes in V vorm
deze sluit zich tot de goeie hoek
een zetbank klemt je onderdeel vast en gaat met de voorkant een zwaai omhoog maken tot de goeie hoek
nog 1 keer in het kort
uitwendige maat -2x het aantal hoeken xdikte matriaal= ontwikkelde lengte
je wilt een Uprofiel maken van 30 bij 60 bij 30
en dan 3mm dik ok
let wel dit is UITWENDIG
je doet dan
30
30
60+
___
120mm
duidelijk he
NU KOMT HET!!!
een U heeft 2 hoeken
elke hoek heeft 2zijde
je doet dan
4x 3mm (2hoek x2zijdes) = 12 mm
dus
120- 12= 108mm ontwikkelde lengte
nu werkt dit niet voor de volle 100% maar met de dikte van jou is het verwaarloosbaar
een kantbank heeft een onder en een bovenmes in V vorm
deze sluit zich tot de goeie hoek
een zetbank klemt je onderdeel vast en gaat met de voorkant een zwaai omhoog maken tot de goeie hoek
nog 1 keer in het kort
uitwendige maat -2x het aantal hoeken xdikte matriaal= ontwikkelde lengte
Coming Up:
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42