Bouw Konigstiger ausfuring B Sd.Kfz. 182 Porsche turm

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Marcel Rientjes »

:D @ Adrie het is zoals Willem schrijft het is een eind stop tegen het doorslippen van de koppeling aan het eind punt, als dat vaak gebeurd gaat ie alleen maar meer en sneller doorslippen,het klapperen is alleen op te lossen door de enorme speling die in dat gearboxje zit er uit te halen ik heb dat bij deze gedaan door een sterkere veer te monteren alleen zou het koppelingetje dan eerder kunnen slippen(hij moet immers meer kracht zetten om de loop naar beneden te trekken, dus moet ik nog ff Tuur's aanpassing toepassen en dan zal alleen in hele zware terrein omstandigheden de loop kunnen klapperen.
gr Marcel
luttenmountain
Adrie Baak
Contacteer:

Bericht door Adrie Baak »

Ok klapperen is niet het juiste woord, maar dat had ik ook uit een eerdere reply uit de draad. Maar dan blijft toch de eindstop van de loop zodat de slipkoppeling niet teveel te verduren krijft. 8)

Mike en ik hadden juist die veer verwijderd omdat anders de loop niet helemaal in de onderste stand kon komen. :? Maar idd gaat de loop wat meer klapperen/wippen.

Adrie
'How many times da I have to tell ya...the right tool for the right job!'
M26 Pershing - Sherman M4A3E8 building in progres
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

:? Owww Adrie ja als die veer er af is wordt het inderdaad alemaal een slappe bedoeling,dus eigenlijk de veer er weer aan en de Tuur methode toepassen wat betreft de slipkoppeling :D

FF weer een update Inmiddels mijn track delen binnen ,en heb deze in elkaar gezet, de pinnen gelijmt met Epoxy lijm.
:D
Afbeelding
:D

Gr Marcel
luttenmountain
Adrie Baak
Contacteer:

Bericht door Adrie Baak »

@Marcel, ok ga die veer er weer proberen tussen te pielen. 8)

Maar wat is de Tuur methode voor de loop elevatie unit :?: Die ken ik nog niet :oops:

Adrie
'How many times da I have to tell ya...the right tool for the right job!'
M26 Pershing - Sherman M4A3E8 building in progres
Willem Reij
BTN Erelid
Contacteer:

Bericht door Willem Reij »

@ Marcel, metalen trackdelen? Had jij niet een ietwat negatieve ervaring met die dingen. :lol: :lol: :shock:
Groetjes,

Willem, CO rtd.

http://www.battletanksnederland.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ad Wouterse
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door Ad Wouterse »

Hoi Adrie,

Hier vind je info over de eindschakeling voor de loop http://www.battletanksnederland.com/php ... g&start=15
2 Microschakelaars en 2 sperdiodes ( 1N4001) is alles wat je aan materiaal nodig hebt. Moet lukken :wink:
Groetjes,
Ad
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

:D @ Adrie volgen mij had tuur ergens iets geschreven voor het zwaarder laten gaan van het slipkoppelingetje (maar kan het niet meer vinden) maar ik ga gewoon voor vastlijmen van de koppeling ik heb immers de eindstop dus aanlopen(kapotlopen) kan nu niet meer,dus kan ik gerust het slipgedeelte blokkeren.

@ Willem die tracks waren van @#$%^&* krijg het haast niet uit m'n ..... ,Nee dit zijn de Stella tracks de goedkoopste die ze hebben niet gemonteerd dus die moet je zelf ff monteren, inmiddels heel wat heel wat ervaring mee opgedaan(op mij net gerooide prive battele veldje :D ) en zeer tevreden met de loop van de tracks niks mis mee de @#$%^&* liggen nog steeds onder in de kast :twisted: .

@ Ad yep dat klopt maar ik heb ook nog een mooi schematje hoe dit te monteren maar dat is Pdf en ik krijg dat niet op het forum,Ooit eens in de bewuste topic van jullie gehad(als link maar die heb ik niet meer)
misschien ff naar Johan sturen dat die het kan plaatsen .

Gr Marcel
Laatst gewijzigd door Marcel Rientjes op 28 jun 2006, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
luttenmountain
Ad Wouterse
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door Ad Wouterse »

Hoi Marcel,

Hier is een schema :
Afbeelding
Hoop dat het duidelijk is :wink:
Groetjes,
Ad
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

:D Hey Ad ,Yep dat is hem .
Dus ik had hem van jou :?:
gr Marcel
luttenmountain
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

:D ff WEER EEN UPDATE
De veering gemonteerd. :D
Afbeelding

Ook weer de extra lagering aan de buiten kant :D

Afbeelding

De Stella tracks er op gemonteerd :D

Afbeelding

gr Marcel
luttenmountain
Barry Mikkes

Bericht door Barry Mikkes »

hallo,

volgens mij staat hij veels te hoog, je moet (denk ik) je wecohe vering iets lager afstellen (spreek uit ervaring bij mn tiger 1)

correct me if i'm wrong.
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

:D Hoi Barry
Ik denk dat het een beetje vertekend omdat de hull er niet op zit,
de meeste king tigers hebben de onderrand van de spatborden ongeveer op de boven lijn van de loop wielen zitten, als ik mijn hull een de spatborden er aan houd zit ik er nog geen ketting dikte boven, maar de tank is verder nog helemaal leeg, ook is mijn ervaring met mijn king dat deze vering naar een uurtje rijden (over veel hobbels enzo) de vering zeker enkele mm inzakt :!: ik had hier bij mijn king geen rekening mee gehouden en dan moet je bijna alle electronica demonteren om de boel weer af te stellen.
Dus als alles er op en aan zit en er vanuitgaande dat de boel nog iets inzakt zou het goed moeten zijn, en anders kan ie altijd nog zakken :wink:

Gr Marcel
luttenmountain
Barry Mikkes

je hebt gelijk, de hull loopt lager door. heb me verkeken op de aluminium bak :oops: bij nader onderzoek bij mn tiger 2 zie ik dat het klopt.

:oops: :oops: :oops:
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

:D :D :D
Ook maar eens ff met messing aan de gang geweest,
inmidels ook vleugelmoertjes bij hugo besteld om het geheel af te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gr Marcel
luttenmountain
Barry Mikkes

hallo,

ziet er goed uit man. wel een klein vraagje..

waarom maak je niet zelf de zimmerit. ik heb net ook een fo king binnen en vind die folie er niet realistisch uitzien / voelen. bij een king is de zimmerit makkelijk zelf aan te brengen.
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast