@ Ad
Je haald precies de punten aan waardoor het probleem ontstaad denk ik.
Ik denk dat ze door het dicht maken van de links met de maatvoering aan het schuiven gegaan zijn ,wat dus de problemen geeft.
Op mijn tiger 1 gebruik ik goedkoper nagegoten tamiya tracks nog nooit geen probleem mee gehad ,ook nooit gebroken (zelfs niet toen de kettingen er afgedraaid werden en ik ze zelfs met een schroevendraaier er niet meer op kreeg zonder de stel schroef los te draaien).
de maat voering van de orginele tamiyas zijn immers perfect,
dus zullen de exacte kopieen ook perfect lopen ,dan vraag ik me afwat is de rede om aan het het ontwerp iets te veranderen ,als dat alleen de dichte links zouden zijn dan zou de maat voering het zelfde moeten kunnen zijn lijkt mij,mits dit technich niet mogelijk is.
In principe komt het er op neer dat de track optisch verbeterd is en technisch verslechterd.(met het probleem wat ik er mee heb)
Dat er op ander forums niet over gesproken word kan zijn dat nog nooit iemand op het idee is gekomen om ze naast elkaar te leggen
Maar over kapot gedraaide gearboxen is zat geschreven ,
dit verwijt men de mindere kwalitijd van de gear box in combinatie met de metalen tracks ,maar ik heb nog niet gelezen dat er mensen met orginele tracks die de boel kapot draaiden dus zou dit ook maar zo kunnen liggen aan verkeerde track(ik benadruk zou want dit moet natuurlijk uitgezocht worden)
Daarbij de optie om de boel aan te passen is natuurlijk niet de weg,
in principe moet de pasvorm gewoon goed zijn.
ja gaat ook als je lichtmetalen velgen op je auto gooit niet de bout gaten opboren omdat het anders niet past

haha
Nou ik heb wat los gemaakt hier haha ben inderdaad ook zeer benieuwd wat Kenny er van denkt/zegd en het hoe en waarom.
Gr Marcel