Probleem met metalen tracks King tiger

Voor technische vragen en handige tips
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

Probleem met metalen tracks King tiger

Bericht door Marcel Rientjes »

:? Waarom zijn de metalen tracks van de King Kiger niet gelijk aan het orgineel.
Na wat testen van m'n metalen tracks onder mijn nieuwe project ,
kwam ik er achter dat deze helmaal niet de zelfde maat voering hebben als de orginele tamiyas :? Vreemd
Bij exact de zelfde ketting lengte telt de metalen track 2 schakels meer.
rara waarom :shock:
Na navraag bij Randy blijkt ook bijkt dit ook bij hem het geval te zijn.
Wat me ook opviel was de slijtplekken voor en na het tand gat dus de tand loopt op de ketting en schiet dan ineens in het gat .
Als ik mijn metalen tracks van mijn Tiger 1 vergelijk met het orgineel van Tamiya is deze exact het zelfde ook vertonen deze tracks geen slijt plekken voor en achter het tand gat.

Afbeelding

Gr Marcel
luttenmountain
Jan v/d Velden

Bericht door Jan v/d Velden »

Hoi,

Ik heb ook zo'n setje leggen en het was mij opgevallen dat ze iets te strak (precies)zijn gemaakt :x ,maar zijn voor de rest nog niet gebruikt(teveel tijd gebrek :? )

mzzl,

Jan
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Hee mannen,

Ik zou graag willen dat iedereen die deze tracks via mij aan hebben geschaft en hetzelfde probleem hebben dit hier even te laten weten.

Ook van diegenen die ze niet via mij aan hebben geschaft hoor ik het graag, vermeld dan even de datum wanneer en waar je ze hebt gekocht.
Ik ga dan alle facturen van de bestellingen er bij zoeken die bij mij vandaan komen zodat ik precies weet wanneer welke set aangekocht is en ga zorgen dat dit allemaal doorgespeeld word naar Kenny Kong.

Ik had begrepen dat hij meerdere fabrikanten voor de tracks gebruikt en als ze bij de ene wel en de andere net niet goed zijn moet hij dat wel weten.
Er is ook een keer een slecht passende batch Sherman tracks geweest had ik vorig jaar ergens gehoord maar die zijn gelukkig nooit via mij verkocht.
Hopelijk doet hij er ook wat mee en ik hoop er spoedig meer van te horen.

Ik weet niet of deze topic dan hier moet blijven staan of dat Johan het wellicht naar b.v. de Kadi tent moet verhuizen ?
Johan van den Hoven

Bericht door Johan van den Hoven »

Topic staat prima hier... Heb zelf geen Kenny Kong tracks maar ben wel benieuwd naar het verdere verhaal.
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Ik heb de mensen al gevonden die ze via mij hebben, hieronder per besteldatum;

16-7-2005 Norbert Poland (geen BTN lid) heeft nergens last van))
4-9-2005 Jan v/d Velden (heeft waarschijnlijk last ?)
9-9-2005 Marcel Zwarts (deze staat als statisch model waar niet mee word gereden dus heeft er verder geen last van)
19-10-2005 Marcel Rientjes (heeft wel last)
12-2-2006 Tom Briene (?)

Randy v/d Poel (niet via mij maar heeft wel last)
Wie nog meer ?

De probleemgevallen zitten dicht bij elkaar qua datums dus ik ben benieuwd naar die van Tom en naar de aanschafdatum van Randy !
Randy van de Poel
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Randy van de Poel »

Allo,

Volgens mij heb ik deze gekocht rond Maart.
Dit weet ik niet meer helemaal zeker.

Misschien verklaart dit de extreme slijtage van de gearboxen wel omdat er een schakel meer tussen zit als bij de plasticen tracks.
Doordat de tracks in bochten overheen de tanden van het aandrijfwiel springen.
Greetz,
Randy

Bezig met King Tiger --> Porsche
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Lijkt me inderdaad ook niet goed voor de aandrijvingen als de tracks steeds een "dreun" op de aandrijf as geven.

Ik wacht nog even de reactie van Tom of Gijs af over hun bevindingen en dan gaan we het geval eens aanslingeren, eens zien waar het schip strand (of de tank vastloopt).
Gijs Briene

Bericht door Gijs Briene »

Ik heb de zelfde ervaring, :cry: als Marcel maar mijn tank heeft er nog niet zo veel mee gereden
Groet
Tom :(
Ad Wouterse
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door Ad Wouterse »

Hi guys,

Ik heb deze tracks weliswaar niet, maar heb toch even mijn gedachten over "het probleem" laten gaan. Allereerst moet ik zeggen dat de KK tracks er technisch zeer goed uitzien. Het is zeker een verbetering ten opzichte van de nagegoten Tamiya tracks met de "open" links. Misschien heeft Jan v/d V. gelijk dat de passing te precies is, maar dat zou een kwestie van inlopen zijn. Het lengteverloop van de KK track t.o.v. het origineel kan een indicatie zijn voor het probleem. De steekcirkel van de aandrijfwielen komt dan niet meer helemaal overeen met de uitsparingen in de tracks. In de praktijk betekent het dat om de zoveel tanden een of meer tanden op de rand van een uitsparing komt, zoals Marcel heeft geconstateerd.
Je zou twee dingen kunnen aanpassen. Allereerst de uitsparingen iets ruimer maken. Dat is natuurlijk een heidens karwei en het is de vraag of de track niet zwakker wordt. De tweede aanpassing betreft het spitser maken van de tanden. Hier heeft Johan ervaring mee bij zijn KT. De vraag is of het probleem daarmee verdwijnt of dat het zich verplaatst naar een andere plek op de track. Het vreemde bij dit alles is wel dat ik op andere forums nooit iets over dit probleem heb gelezen :shock:
Dus eerst maar eens afwachten waar Kenny mee komt.
Groetjes,
Ad
Johan van den Hoven

Bericht door Johan van den Hoven »

Mensen,

Mijn Forces of Valor tracks komen qua gaten ook net niet helemaal overeen met de aandrijftandwielen.
Dit heb ik opgelost door de tandwielen wat puntiger te maken en de tanden iets smaller.
De tank loopt nu goed maar soms pakt ie wel eens een tandje naast het gat. Vooral op slappe ondergrond komt dat vanzelf weer goed maar op vloerbedekking veroorzaakt het soms wat hakerig rijden.
Al met al best mee te leven maar voor dure KK tracks eigenlijk niet de verwachting die je ervan hebt...
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

:) @ Ad
Je haald precies de punten aan waardoor het probleem ontstaad denk ik.
Ik denk dat ze door het dicht maken van de links met de maatvoering aan het schuiven gegaan zijn ,wat dus de problemen geeft.
Op mijn tiger 1 gebruik ik goedkoper nagegoten tamiya tracks nog nooit geen probleem mee gehad ,ook nooit gebroken (zelfs niet toen de kettingen er afgedraaid werden en ik ze zelfs met een schroevendraaier er niet meer op kreeg zonder de stel schroef los te draaien).
de maat voering van de orginele tamiyas zijn immers perfect,
dus zullen de exacte kopieen ook perfect lopen ,dan vraag ik me afwat is de rede om aan het het ontwerp iets te veranderen ,als dat alleen de dichte links zouden zijn dan zou de maat voering het zelfde moeten kunnen zijn lijkt mij,mits dit technich niet mogelijk is.
In principe komt het er op neer dat de track optisch verbeterd is en technisch verslechterd.(met het probleem wat ik er mee heb)

Dat er op ander forums niet over gesproken word kan zijn dat nog nooit iemand op het idee is gekomen om ze naast elkaar te leggen :wink: :D :D

Maar over kapot gedraaide gearboxen is zat geschreven ,
dit verwijt men de mindere kwalitijd van de gear box in combinatie met de metalen tracks ,maar ik heb nog niet gelezen dat er mensen met orginele tracks die de boel kapot draaiden dus zou dit ook maar zo kunnen liggen aan verkeerde track(ik benadruk zou want dit moet natuurlijk uitgezocht worden)
Daarbij de optie om de boel aan te passen is natuurlijk niet de weg,
in principe moet de pasvorm gewoon goed zijn.
ja gaat ook als je lichtmetalen velgen op je auto gooit niet de bout gaten opboren omdat het anders niet past :wink: haha

Nou ik heb wat los gemaakt hier haha ben inderdaad ook zeer benieuwd wat Kenny er van denkt/zegd en het hoe en waarom.
Gr Marcel
Laatst gewijzigd door Marcel Rientjes op 26 apr 2006, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
luttenmountain
Hans Röther
Contacteer:

Bericht door Hans Röther »

Na de foto van Marcel gezien te hebben ben ik meteen even naar mijn metalen tracks gaan kijken, maar die passen perfect.
Ik heb geen idee welk merk dit is.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Hans Röther op 26 apr 2006, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

:D @ Johan je schreef:De tank loopt nu goed maar soms pakt ie wel eens een tandje naast het gat. Vooral op slappe ondergrond komt dat vanzelf weer goed maar op vloerbedekking veroorzaakt het soms wat hakerig rijden.

Dat is het waarmee ik het begon te merken het hakkerige rijden ,en ik heb al enkele malen gehad dat de ketting aan de voorzijde geheel naast de het aandrijf wiel liep.

@ Hans jij heb inderdaad andere als mij in de mijne zitten twee iets diepere ronde punten deze zitten aan net binnen de lijn van de tand gaten .wverder zitten er geen afdrukken in.
bij jou tel ik 2 iets diepere en meerdere die je net ziet dus waarschijnlijk zal het een andere type/merk / gietmal zijn.

Gr Marcel
Laatst gewijzigd door Marcel Rientjes op 26 apr 2006, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
luttenmountain
Randy van de Poel
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Randy van de Poel »

Allo,

Hier had ik eerst ook last van. Daarom is ook een gearbox naar de knoppen gegaan. :(
En ik maar denken dat het aan de metalen tracks lag omdat deze nogal zwaar waren voor de gearbox.
Dit dachten meer mensen op het forum. Maar volgens mijn is nu de boosdoener gevonden. De Metalen tracks kloppen niet helemaal.
Greetz,
Randy

Bezig met King Tiger --> Porsche
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Volgens mij zijn ook de tracks van Hans van Kenny want hij is nog steeds de enige die deze levert.

Ik heb daarnet een mail naar Axel's gestuurd (hij is mijn tussenpersoon voor Kenny, scheelt mij steeds weer invoer rechten namelijk), foto van Marcel er bij en het probleem voorgelegd.
Natuurlijk gevraagd of hij contact met Kenny op wil nemen hierover en wat hij (Kenny) daar aan kan gaan doen.
Heb de factuurnummers er bij gedaan zodat precies bekend is wanneer deze tracks bij Kenny besteld zijn.
Mijn hoop is dat Kenny hier snel iets aan doet want dit is geen al te beste reclame voor zijn product natuurlijk.
Ik houd jullie uiteraard op de hoogte van de ontwikkelingen.
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast