Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 14 okt 2025, 04:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 14 mei 2011, 21:02 
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Hallo allemaal,

In dit topic kun je je aanmelden als medewerker aan het battlefield in Schaarsbergen op 21 en/of 22 mei a.s.
Geef s.v.p. ook aan welke dag je voorkeur heeft, of dat het je niet uitmaakt.

Tot nu toe hebben zich aangemeld:

Jan van de Poel (zondag)
Ger Hansen (zaterdag)
Marcel Hambuckers
Mike Klasens (zondag)
Arthur Hermans.] zaterdag
Reinier Zwanink.]
Karen Smolders..]
Ad Wouterse.....]
Arjen Angenent
Sjirk van der Meer (za/zo)
Ton van Zandwijk (zaterdag)
Randy van de Poel (zaterdag)
Nick en Fons Janssen (zaterdag)
Arjan Bouwhuis (zondag)
Leonard van Teeffelen (zaterdag)

We denken dat we met 10-12 mensen voldoende spierkracht hebben, zonder dat we elkaar in de weg lopen/zitten
Een paar stoere kerels/meiden kunnen we dus nog wel gebruiken.
Karen verzorgt zoals gebruikelijk ook de catering.

Als de keuze op zondag 22 mei mocht vallen, dan kunnen we niet garanderen dat er veel gelegenheid tot rijden is. Iedereen is dan natuurlijk wel van harte welkom en wie weet laten nog meer mensen zich dan verleiden om een schop ter hand te nemen : Flexion :

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 mei 2011, 21:08 
ik kom

BerichtGeplaatst: 14 mei 2011, 21:10 
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Hoi Arjen,

Uitstekelbaar : Thumbup :
Welke dag heeft je voorkeur of maakt het je niet uit ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 mei 2011, 21:33 
Ben voor Zat en Zon bereid en beschikbaar. Maar heb alleen een pioniers schep. en ik heb nog wat stukken worteldoek over, ik gok 5x2 meter ongeveer dat het is, maar zal later nog is kijken, als het nodig is.

BerichtGeplaatst: 15 mei 2011, 22:52 
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Hoi Sjirk,

Je staat op de lijst.
Worteldoek willen/mogen we eigenlijk toch niet gebruiken, maar toch bedankt voor je aanbod.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 mei 2011, 14:10 
Gebruikers-avatar

Vijverdoek is welkom natuurlijk
:wink:

* Panzerwerfer 42

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 mei 2011, 14:25 
misschien een optie om als er een plan is kwa indeling om dat op papier te zeten en op forum te plaatsen, meerdere mensen kunnen meerdere ideeen hebben.
En als meerdere leden ideeen hebben over de indeling, zullen meerdere leden zich meer in het battlefield aangetrokken voelen.
De te plaatsen brug en rivier nemt al een kwart van het veld in beslag met op en afritten meegerekend, ook meedenken het feit dat er ruim een meter rondom het veld een pad begaanbaar blijft.
Om ingeval van nood of omdat je je tank niet meer kunt zien, toch gemakkelijk om het veld heen te kunnen lopen.
gezien de omvang van het terrein, zou ik niet teveel hoogte verschillen maken, anders verlies je de optie om dorpen te maken zoals vaker gebeurde en dan heb je een te krap of te smal dorp.
Dus tja mochten leden ideeen hebben over het terrein te Schaarsbergen, lijkt het me de enige keus om de leden hun ideeen te kunne posten/uiten.
Zodat er voor ieder wat wils kan onstaan

Greets Rene

BerichtGeplaatst: 16 mei 2011, 15:55 
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Hoi Rene,

Bedankt voor je inbreng. Ik heb de titel van dit topic al aangepast.
De ruimte in Schaarsbergen is natuurlijk beperkt tot ongeveer 14 x 7,5 meter en, al mogen we nog wel iets uitbreiden, het blijft een langwerpig terrein.
Dus wat is wijsheid bij deze afmetingen ? De rivier dwars over het veld of juist in de lengterichting ? Etc.

Bij deze een oproep aan de landschapsarchitecten onder ons. Kom met je ideeën of schetsen. Nu is de gelegenheid om er iets moois van te maken.
Het is veel leuker om vooraf mee te denken en je ideeën op het battlefield terug te zien, dan achteraf te moeten zeggen "ik had het toch anders gedaan".

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 mei 2011, 16:03 
Bedankt Ad

De brug tot zover ik nog in me gedachte heb is iets van 3 meter, als het de brug van Reinier is tenminste.
Dan heb je de optie om dus de brug hoger te legen zoals bij ons in Assendelft, maar dan krijgt je toch wel lange op en af ritten dus zou deze optie meer de kant opgaan van om de brug in de lengte te gaan legen.
Wordt de brug bijna op gelijke hoogte met de grond gemaakt, wat wel kan maar een minder mooi beeld geeft maar geeft wel de optie om of geen op en af ritten of juist hele korte uitvoeringen ervan.
Maar dan zou dus de brug in de breedte kunnen, voordeel wel van in de lengte is dat je 2 delen kunt creeren.
Waar we voor moeten uitkijken is dat we niet te compact gaan bouwen, benut de ruimte die we hebben maar bouw het niet vol met tunnels en geulen.

Greets Rene

BerichtGeplaatst: 16 mei 2011, 17:46 
Gebruikers-avatar

mijn brug heeft nog een groot voordeel
hij kan in 2e gesplitst worden
dus je kan zelfs een schiereiland bouwen voor eventueele dio delen
op dit moment ben ik aan het kijken of ik betonnen voeten kan gieten voor de brug
die kunnen dan permanent in het water staan
alleen tja hoe ga je het doen he
we hebben als bestuur alle koppen 1 kant op gekregen
nu de leden nog met hun ideeen :wink:

* Panzerwerfer 42

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 mei 2011, 18:10 
Ik begrijp je wil dus vijverdoek gaan gebruiken voor een rivier, tot hoever is daar al over besloten.
Ik bedoel het terrein is vrij toegankelijk, dus jan en alleman kan erover heen lopen als wij er niet zijn.
Dus teneerste het mag dus niet te diep worden inverband met gevaar voor kinderen en dergelijke, zelfs in een klein laagje water kan je al verdrinken.
Maar dit is dan in het ergste geval.
Andere zaken wat kan gebeuren is dat onverlaten de boel lek prikken en hop weg water, en dus weer zonde van al het werk.
Een eventueel idee is om een soort van viaduct te maken, dus de brug op de door Reinier genoemde betonnen voeten.
En dan genoeg ruimte om er onderdoor te rijden, voordelen hiervan zijn meer terrein wat je overhoud om te kunnen rijden .
Onder de brug en over de brug.
Zal de brug een permanennte plek krijgen te Schaarsbergen kwa stalling, dus dat als er gereden wordt de brug bij bijvoorbeeld Eef uit de opslag gehaald kan worden.
Of zal de brug er alleen zijn als Reinier of wie hem ook meeneemt bij de battle aanwezig is.
Weer ff verder brainwaven

Greets Rene

BerichtGeplaatst: 16 mei 2011, 18:27 

Hallo Allen,
Ben van plan ook zaterdag te komen.

vr.groetjes Ton.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 mei 2011, 18:31 
Ik ben het eens met een aantal punten hier aan gekaart. Brug als viaduct, dus over en onder de brug, want als je 1 brug hebt, en iemand word er op uit geschakeld, battle over. Als je een "vallei" onder de brug door hebt, kan je meer in dat opzicht. En meer vlak terrein, dan kan je grotere dorpen maken, met echte straatjes en hinderlaag plekken, en je hebt meer mogelijkheid dingen te veranderen bij volgende bijeenkomsten.

Misschien is het iets om te kijken, naar 2 basissen/ kampen, aan de uit einden van het veld, als start punten. ook mooi voor diorama's. dan kan het ook dienen bijvoorbeeld als reparatie plek, waar je, je tank opnieuw kan "starten" voor verdere deelname aan een battle.

BerichtGeplaatst: 16 mei 2011, 18:39 

Allee denkers,

Nu er toch met water geknoeid gaat worden, lijkt me een doorwaadbare plek voor tanks ook wel leuk, een ondiep deel voor niet waterdichte tanks en een wat diepere voor diegene met (vrijwel) waterdichte tanks (zoals ik die er 2 heb.. : Chessygrin : ). Zodat deze tot bovenkant tracks erdoorheen kunnen.
De breedte van deze plek mag wel zo'n 60/70cm bedragen zodat de tanks er ook werkelijk 'in' staan en niet half op de oever en half erin.
Als ik eerlijk ben vind ik de houten brug eigenlijk niet kunnen, je rijd met materieel van tientallen tonnen over een licht gebouwde houten brug...geen gezicht.
Uiteraard kan je hem wel gebruiken, maar niet voor de tanks.

Voorts 2 dorpen van verschillende afmetingen aan beide einden van het terrein, met daar tussen meerdere gebaande en ongebaande routes (o.a. vlak terrein?) waar je dan de brug (met peiler) van Reinier kunt plaatsen die over een vallei ligt.

Tunnels moet je niet maken, niet erg realistisch, en geulen zo min mogelijk.

Kan het terrein in een L-vorm worden aangelegd?
Dan rij je niet vanuit de 2 kampen direct naar elkaar toe.

Ben er zaterdag ook.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 mei 2011, 18:48 
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Hi guys,

Kijk, nu komen de ideeën naar boven : Thumbup :
Ik ben bang dat we geen vijverfolie kunnen/mogen gebruiken. Mogen i.v.m. de gemeente, kunnen i.v.m. modderplassen en wegspoelende grond als er een flinke bui valt (ben ik bang voor).
Als het nieuwe veld klaar is wordt het aan de voorkant afgezet met hoge hekken. Deze heeft Eef hiervoor beschikbaar.
Over opslagruimte hebben we nog niet gesproken, maar vragen kost niets : Chessygrin :
Keep those waves coming.....

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur