Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 02 okt 2025, 14:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 01 maart 2011, 17:40 
2 weken geleden heb ik een Sherman,in mijn jeugd vond ik dit de mooiste tank,kunnen toevoegen aan de rest van mijn tanks.
Maar ik wilde er meteen wat aan gaan doen om hem naar mijn eigen smaak te maken.

Zo kreeg ik hem binnen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na alle additionele onderdelen te hebben verwijderd en de oude verf met een beetje thinner.
Ben ik begonnen met het opnieuw aanbrengen van de grijze grondverf.
Ps deze bussen op acryl basis (staat op de bus) staan bij de action in het vak een kosten maar 1,95 per 400ml en de tamiya verf gaat hier erg goed op (bijt elkaar niet).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na het aanbrengen van de extra panzerplaten ben ik begonnen met spuiten.
In de kleur xf-62 donkergroen en daarna gelijk door met het verweren en stoflaag en hier een daar wat roest!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog wat foto's met betere belichting.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor de sherman zijn nog metalen tracks onderweg ,lagers voor de loopwielen en impact return rollers met rubberen loopvlak.
Van de week ook nog even contact gezocht met Nick aguilar voor zijn T-23 toren,maar ik twijfel nog.
Want axel van axel-modellbau komt ook met een T-23 toren en die ziet er perfect uit zie onderstaande link:
http://www.rc-panzerketten-forum.com/wb ... r=0&page=4

Een brutaal mens heeft de halve wereld dus probeerde ik ook een voorserie van deze toren via Alex te bemachtigen maar hij trapt er "nog" niet in! :D
Hahaha jammer. : Hurted :

Ik hoop dat jullie mijn eerste airbrush en weatherings werk wat vinden! :D
Het enige wat ik nog wil doen zijn de witte sterren en nummers erop spuiten misschien heeft iemand een tip hoe dit te doen!
Eelke heb jij misschien zin om me helpen met een sjabloon?? :D

En welke vernis raden jullie aan om de doffe kleur niet kwijt te raken?

Gr Dave

Laatst bijgewerkt door dave koene op 01 maart 2011, 19:41, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: 01 maart 2011, 19:05 
Netjes : Thumbup : Shermans blijven gave tanks!!

BerichtGeplaatst: 01 maart 2011, 22:48 
Dank je Leroy! : Thumbup :

BerichtGeplaatst: 03 maart 2011, 22:07 
Hoi Dave,

Ziet er erg goed uit : Thumbup :

M.vr.gr.

Jan

BerichtGeplaatst: 04 maart 2011, 20:23 
Bedankt Jan!

Gisteren geprobeerd om er witte sterren op te spuiten.
Hiervoor had ik een paar sterren uitgesneden op schilders plakband deze als sjabloon gebruikt.
Maar na het spuiten was de verf toch nog via de zijkanten uitgelopen :oops: dus toch maar opzoek naar masking fim of een ander sjabloon.

Na de "schade" herstelt te hebben,ik had ipv op een proef stukje gewoon de voorste panzerplaat van de tank gebruikt....stom stom stom toch ook voor de
zekerheid maar een setje decals besteld. : Thumbup :

gr Dave

BerichtGeplaatst: 04 maart 2011, 20:56 
mijn ervaring is dat masking film/tape niet zo goed hecht op een matte/groffe ondergrond
schilderstape werkte bij mij beter maar je moet wel vrij dikke verf gebruiken, test het eerst even.

succes, en groeten Leonard

BerichtGeplaatst: 05 maart 2011, 09:09 
leonard van Teeffelen schreef:
mijn ervaring is dat masking film/tape niet zo goed hecht op een matte/groffe ondergrond
schilderstape werkte bij mij beter maar je moet wel vrij dikke verf gebruiken, test het eerst even.

succes, en groeten Leonard

Dan is de verf waarschijnlijk te dun geweest in mijn geval.
Ik dacht ik hou de verf lekker dun en met een iets lage druk erop spuiten omdat de verf dan erg snel droog is.

gr Dave

BerichtGeplaatst: 05 maart 2011, 10:03 
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Om te voorkomen dat de verf onder de tape komt kan je beter de verf in extreem dunne lagen er op spuiten.
Eigenlijk dunne nevel lagen, bij de eerste lagen kan je het eigenlijk bijna niet zien dat je er iets op spuit.
En tussen de lagen de verf laten drogen. (eventueel met een föhn).

Bij mijn Sherman heb ik maskingfilm van Revell gebruikt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 maart 2011, 00:00 
De decals erop spuiten is mislukt helaas!
Arthur bedankt voor je uitleg nog heb er nu maar de normale decals opgeplakt.
De sherman is eigenlijk af en rijd al in het rond maar ik wil er toch een easy eight van maken met terugslag dmv een pershing mf-03.

Dus vandaag gelijk maar de t-23 toren van Nick besteld met de exhaust en transmission covers!
Wel een aardige gozer ik heb een leuk prijsje kunnen afspreken en krijg nog wat extra onderdelen ook van hem : Thumbup : .

Als het spul binnen is gaat hetverslag verder.

BerichtGeplaatst: 29 maart 2011, 10:38 
Hoi Dave,

Sorry, lees nu net pas je topic helemaal door en zag dat je vragen had over maskeren.
Inmiddels al diverse goeie tips gekregen, maar nog steeds nietgelukt lees ik.
Zelf gebruik ik voor rechte ondergronde meestaal dunne abs plaat, halve mm dik waar ik de sterren uitsnij, zet ze dan met tamiya tape vast en dan met meerdere dunne laagjes inspuiten.
Bij overspray langs de randen kun je altijd als de witte verf droog is, de randen van de ster afplakken met tamiya tape en dan de basiskleur weer spuiten .

Als matlak gebruik ik een blik marubu matlak, verdund met revell thinner 1/1. blijft erg mat en sliert niet tijdens spuiten.

M.vr.gr., Eelke.
P.s. Heb je nog vragen kun je beter een pb,tje sturen, krijg je wat snellere reactie :D

BerichtGeplaatst: 31 maart 2011, 13:45 
Hoi Eelke,

bedankt nog voor je reactie beter laat dan nooit toch! : Thumbup :

Ik kreeg vandaag mijn Nick aguilar setje binnen dus weer wat werk aan de winkel om een easy 8 te maken.

Afbeelding

De resin moet nog wel even nagelopen worden met een schuurpapiertje maar dat weet je nou éénmaal met resin! :D
Spul ziet er trouwens wel goed uit allemaal! : Thumbup :

Ps Nick heeft nog een complete M36 jackson toren liggen voor de liefhebber prijs is $ 130,- excl.verzending.
Ik heb mijn spullen via usps first class laten versturen (goedkoop)en deze heeft er maar 5 dagen overgedaan om hier te komen : WohoW : .

BerichtGeplaatst: 19 apr 2011, 09:48 
Ben weer wat verder gegaan met de sherman!
De nieuwe metalen T-84 tracks zijn binnengekomen alleen bleken deze te blijven haken aan de standaard aandrijfwielen,
dus moest ik de impact aandrijfwielen bestellen waarmee dit niet gebeurd :) .
De Nick aquilar toren is ook grotendeels in elkaar gezet.
Even een paar foto's!

De tracks.
Afbeelding
Op de tank.
Afbeelding
De impact aandrijfwielen.
Afbeelding
Tank met toren en metalen tracks.
Afbeelding
Foto achterkant.
Afbeelding
Foto boven aanzicht.
Afbeelding

Nu alleen nog opzoek naar een t-06 en een mf-03 van een Pershing voor de recoil en easy eight geluid.
Mocht iemand wat hebben liggen en je doet er niks mee laat het maar ff weten dan wil ik het wel overnemen of ruilen tegen mijn sherman elektronika met bijbetaling van mijn kant! :D

Is het trouwens mogelijk om de t-05 gebruiken met de mf-03 v/d pershing?

BerichtGeplaatst: 20 mei 2011, 22:00 
Ben inmiddels weer wat verder met de easy eight.
Ik heb de tamiya pershing terugslag unit ingebouwd en de op/neer unit voor de loop en ze werken goed : Thumbup : .
De koepel ring van mijn oude sherman koepel overgezet en alles ff getest en ook deze draait soepel.
De nokjes van de t-23 toren heb ik voorzichtig wat afgeschuurd zodat deze wel langs de torenrollen houders gaan maar nog genoeg vlees hebben
om de koepel op het bovendek te houden :D .
Deze onderstaande versie gaat het worden.

Afbeelding

Morgen zal ik nog wat foto's van de bouw plaatsen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur