Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 27 okt 2025, 18:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 09 sep 2010, 19:30 
@ Reinier, ik had ook bij Imperial gekeken de kleinste scharniertjes van Imperial zijn net zo groot als die van het sigaren doosje denk ik.
even goed, bedankt voor de tip.

@ Ronald, De lampjes zijn getest en werken (er moet allen een extra weerstandje tussen) ze passen ook in de koplampen.

Leonard

BerichtGeplaatst: 11 sep 2010, 12:49 
Ronald had nog wat LEDjes over van z,n 1/14 truck die pasten na wat gepriegel in de koplampen.
Afbeelding
Bedankt Ronald : Thumbup : Mischien nog een radiator maken? dan zie je de draden en motor niet meer.
Iemand een idee hoe ?

Afbeelding
Inmiddels zit de dwarsbalk op z,n plaats. Ook heb ik de kabel van de on/off schakelaar verlent zodat hij onder de cabine geplaatst kan worden.

Leonard

BerichtGeplaatst: 11 sep 2010, 13:18 
Ziet er erg mooi uit man. : Thumbup :

BerichtGeplaatst: 11 sep 2010, 13:21 

je zal nu zeker straks oook een beter bereik hebben met die andere electronica er in. Wel mooi om te zien dat er weer eens wat anders word omgebouwd dan een tank. : Thumbup :

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 sep 2010, 13:50 
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Hoi Leonard,

Een stukje fijn vliegengaas achter de lamellen plakken misschien ? En een stuk zwarte tape om de bedrading ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 sep 2010, 19:58 
De ambulance-halftrack op de foto (pagina 1 van dit toppic) heeft afwijkende bagage rekken.
Ze zijn breder dan normaal want er past een jerrycan in.
Afbeelding

Afbeelding
Die Jerrycan bracht me op een idee, de twee pennen zitten vast in de jerrycan, in de zijwand zit een gleuf, door de jerrycan heen en weer te bewegen kan ik de on/off schakelaar bedienen.

Afbeelding
Ook een begin gemaakt met het hang-en-sluit werk van de achterdeur.

Leonard

BerichtGeplaatst: 18 sep 2010, 13:53 
Afbeelding
De bagage rekken zijn op hun plek gelijmd. Ik heb klinknageltjes gebruikt om de achterknt van meer detail te voorzien, eigenlijk vind ik ze te groot maar ze zitten zo vast dat ik het zo laat. Voor de zijkanten heb ik M2 schroefjes gebruikt.
Inmiddels is het middelste scharnier voor de drede keer losgekomen, ik denk dat er teveel spanning op staat... misschien toch maat twee scharnieren?!

Afbeelding
ook nog een piepklein onderdeeltje voor de unditchingrol gemaakt.

Deze week 3 dagen ziek thuis geweest en had niet veel zin om te bouwen, toen weer alle electronica ingebouwd en een testrit gemaakt.
Afbeelding
Ruimte genoeg, ik moet bij het rijden wel rekening houden dat de halftrack vrij zwaar is en geen echte vering heeft.

Leonard

BerichtGeplaatst: 18 sep 2010, 17:19 
he super scracts bouwer

het wordt super zo te zien aan de foto`s kan ik een bestelling plaatsen als je verveelt van de winter

ga zo door Leonard

ps OP de hogelarense weg hebben ze al dat greenfield plastic voor je modellen .

groeten Ronald

BerichtGeplaatst: 20 sep 2010, 08:54 
Greenfield koop je bij Albert Heijn, dat zijn die ierse biefstukjes, erg lekker.
Evergreen plastics bedoel je waarschijnlijk : Chessygrin :

BerichtGeplaatst: 20 sep 2010, 09:24 
Evergreen ligt ook gewoon bij AH hoor :lol:
(die kleine is er dol op : Chessygrin : ).

Maar mooi project Leonard, wordt 'n leuke en heel mooie aanvulling op het Battlefield.
Echt leuk (en knap) gemaakt allemaal, ben benieuwd als ie straks af is : Thumbup :

BerichtGeplaatst: 28 sep 2010, 11:05 
De unditching rol begint al op te schieten.
Afbeelding
Eerst had ik er een gedraaid uit aluminium maar die was me te zwaar. Deze is gemaakt uit hardweefsel-pijp en styreen-plaat.
Het blokje waar de as door heen loopt en de boutjes in vast zitten is op de CNC machine gemaakt.
Nu nog twee veertjes die om de M2 boutjes komen, zal ze waarschijnlijk zelf moeten maken ik kan niets vinden met zo,n kleine diameter.
(heb al zeker 6 balpennen gesloopt in m,n zoektocht :lol:)

Leonard

BerichtGeplaatst: 30 sep 2010, 11:39 
Afbeelding
Twee bescherkappen gemaakt uit messing plaat. Ze zitten allen vast aan de achterbak zodat de boel demontabel blijft.

Afbeelding
De unditching-rol heeft zijn plaats gevonden, de veertjes zijn nep, heb ze gemaakt uit gewoon ijzerdraad.

Leonard

BerichtGeplaatst: 30 sep 2010, 18:34 
Gebruikers-avatar

nep of niet
het maakt hem helemaal af leonard : Thumbup :

* Panzerwerfer 42

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 okt 2010, 15:01 
http://www.tanktoko-apeldoorn.nl/view_p ... -02-EM5710
dit was te verwachten.... ik ben nog niet eens klaar met ombouwen of er komt een oplossing voor het probleem!
eigenlijk moet ik hem gratis krijgen onder de garantie :lol:

Misschien nog een Halftrack kopen :?: :lol:

Leonard

BerichtGeplaatst: 17 okt 2010, 19:46 
en met die oplossing heb je een m16 van 300 euro rondrijden :cry: :cry:

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur