Dames en heren ook,
Hier mijn bouwverslag van de Jagdtiger!
Nadat ik alle metalen onderdelen had schoon gemaakt en ontvet heb ik alles in de roodbruine grondverf gespoten. Dit komt een klein beetje in de buurt van de primer die de Duitsers gebruikten in WW2.
De bouw begon zoals met de Tamiya Kingtiger tot en met stap 4, alleen met de verlengde romp van Wecohe. Alle onderdelen van de vering werden zonder probleem ingebouwd, en Tamiya parts D10 & 11 werden vervangen door metalen onderdelen. Daarna was het de beurt aan de tension drums van de Idler wheels, hier heb ik de Wecohe update set voor gebruikt. Ik heb tijdelijk de standaard Tamiya gearboxes gemonteerd, deze worden vervangen door de Wecohe gearboxes, aangezien het gewicht van de Jagdtiger straks rond de 8 kilo gaat wegen, en daar zijn de Tamiya gearboxes niet tegen bestand. (Tamiya stappen 6 tot 9)
De achterwand moest een beetje gemoderniseerd worden, aangezien ik een Late Jagdtiger ga maken. Dus de draagbeugels voor de krik en houtblok werden verwijderd, aangezien die niet op de late Jagdtigers zaten. De gaten werden dichtgemaakt door middel van Evergreen plastic en plamuur. Ook werd het colonnelicht weggesneden, deze wordt vervangen door een Wecohe achterlicht, en de 2 schroefhouders boven de tracks werden verwijderd. De plastic strips die boven de tracks komen werden voorzien van schuine zijden, en met behulp van een L-profiel gemonteerd. 2 kleine strips werden aan de achterplaat gelijmd, en daarna vast geschroefd aan het L-profiel. Op de voorzijde werd een klein plastic plaatje gelijmd met de details van de interlock. Nadat de lijm gedroogd was heb ik plamuur gebruikt om de overgang van metaal naar plastic te verbergen.
De Wecohe wielen waren als laatste aan de beurt. Deze werden zonder problemen in elkaar gezet. Helaas moet ik nog even geduld hebben met de Idler wheels, aangezien ik 2 asjes mis!

Dit was het voorlopig! De kwailteit van de foto's is een beetje ruk, maar ik had geen zin om mijn grote camera op te zoeken.
GRRoet'n,
Rob