Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 13 nov 2025, 07:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: 27 sep 2007, 17:07 

Vandaag een pakketje in mijn brievenbus gevonden onder de 5 kilo plakband;), bedankt Hugo!!!!

Afbeelding

in elk geval even de handleiding opzoeken bij Wecohe voor de luikjes, want zonder lijkt dit een aardig puzzeltje...
Nu nog wachten op de aandrijfkasten van Wecohe, dit zal niet voor 1 oktober zijn dus en dan kan ik gaan bewijzen aan de professionals hier wat ik allemaal in mijn mars heb (snickers lust ik niet).

Moesten er nog mensen zijn die mij kunnen helpen aan kleurenschema voor de 1SS LAH in de Ardennen graag dan, het enige dat ik tot nu heb is dit:
Afbeelding

schema werd opgemaakt naar deze foto:
Afbeelding

maar ik heb sterk mijn twijfels of dit wel correct is, daar de Hinterhalt-Tarnung werd gebruikt vanaf aug. '44. De foto breng ook geen uitsluitsel.
Eerst had ik ook mijn twijfels over het geel als basiskleur, doch ik vond terug dat het groen als basiskleur pas vanaf 20/12/44 werd aangebracht, waarschijnlijk te laat voor het Ardennenoffensief. (John, weet jij hier meer over?)

We zoeken in elk geval verder!!!

moderator BTB

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 27 sep 2007, 17:54 
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Allo,

Ga je de tank zo na bouwen dat hij uitgebrandt op het slag veld staat. :wink: :wink:
Veel succes met de bouw van de Panther.

Bezig met King Tiger --> Porsche

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 27 sep 2007, 19:06 
Peter Dierckx schreef:
Vandaag een pakketje in mijn brievenbus gevonden onder de 5 kilo plakband;), bedankt Hugo!!!!

Ik werk al langer met de posterijen dan vandaag......ik pak alles bomvrij in dan heb ik mijn best gedaan :mrgreen:

Het zal namelijk niet het eerste zijn wat kapot bij een klant aankomt met dank aan TNT.

Titel:
BerichtGeplaatst: 28 sep 2007, 16:41 

Even een zicht op de werken dewelke mijn bouw van de Panther tegenhoud:

dit wordt dus mijn koninkrijkje
Afbeelding
meer bepaald hier komt de werkbank
Afbeelding

bijna klaar dus :)

moderator BTB

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 28 sep 2007, 20:38 
Hoi Peter ,

Nouja...ik ben nou ook geen echte Panther kenner...
Maar je wilt dus een LAH Panther gaan maken ?
De meeste Panther`s voor LAH ( Peiper ) die werden ingezet tijdens Wacht am Rhein ,waren van de September ,Oktober en November produktie series..
Hinterhalt werd pas in December gebruikt..
Basiskleur was toen nog in Sep.Ok.Nov nog altijd Dunkel-Gelb....dus dat klopt..
Torennr..zwart /wit...klopt ook...
LAH had daarnaast ook nog een aantal vroege Gustav`s..zonder Zimmerit..maar zonder Kampfraum heizung verhoging en Mantlet zonder kin..

Ik heb nog ergens een schemaatje liggen zal ik wel een dezer dagen posten...maar geef me FF de tijd... :?

Wordt trouwens een mooi hobbyhok Peter... :wink:

Greetz...

Titel:
BerichtGeplaatst: 29 sep 2007, 20:10 

dit deel staat alvast op de lijst om aan te schaffen op de Antwerpse boekenbeurs (of eventueel vroeger)

http://benelux.kitmaker.net/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=2322

dat belooft alvast voor de andere delen ook...

moderator BTB

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 29 sep 2007, 20:46 
Gebruikers-avatar

Mooi huisje Peter. Dat wil ik ook, alleen dan met een goed alarm erop. Groetjes Chris

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 11 okt 2007, 18:43 

We zijn weer even in gang geschoten:

iemand een idee wat dit zou kunnen worden?
Afbeelding

juist:
Afbeelding

Vermits ik toch alle bandjes moest weghalen van de plastieke versie om te vervangen door de messingbandjes, had ik zo iets van, je kunt nooit het echte spul perfect imiteren. Had hier nog een eiken plintje liggen, een beetje vijlen
Afbeelding
Afbeelding

en voila:
Afbeelding
Ik vind dit aardig gelukt na 2 uurtjes noeste arbeid :)

De messingbandjes zijn nog wel niet bevestigd rond het hout want eerst moeten deze geschilderd worden.
Ik vrees dat het hout ander de verf ook wel eens zo kunnen opslorpen en dat zou jammer zijn.

Ik vraag me wel af of er op de verstevigingsbanden rond het houtblok rivetten zaten?

moderator BTB

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 2007, 13:56 

Ondertussen ligt mijn project nog steeds stil. Wel ben ik volop bezig om materiaal te verzamelen om met de bouw te beginnen.

Zo heb ik in de Brico (equivalent van Gamma, Hubo...) moffen gevonden (niet de Duitsers ;) ) voor 16mm plastieke buizen. Zij passen wonderwel om als drager te dienen voor de extra kogellagers op de voorste assen. Zodra ik de voorste transmissiebakken heb van WeCohe (niet alleen de site lag blijkbaar plat, de rest ook) zal ik met de montage hiervan beginnen en volgen foto's.

Ook heb ik al getest met synthetische thinner om het "gietijzer effect" te bekomen. Dit zal snel werken en oefenen worden, want het is bijzonder aggresief en verdampt zeer snel, maar het gaat.

Dat was het voorlopig dan weer.

moderator BTB

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 29 okt 2007, 23:15 

Vandaag buiten de hendeltjes van mijn luikjes (bedankt Hugo!!) ook de transmissiekasten ontvangen en meteen aan de slag gegaan...

eerst de nodige gaten boren (sorry voor de wazige foto's, ligt aan de fotograaf :oops: )
Afbeelding

de plastieke mofjes
Afbeelding

met kogellager, die er perfect in past
Afbeelding
Afbeelding

het resultaat
Afbeelding

moderator BTB

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 jun 2008, 23:05 

Na een lange afwezigheid inzake bouwactiviteit kunnen we aankondigen dat de werkplek in het tuinhuis eindelijk concrete vormen beginnen aan te nemen. Nu blijken er echter een aantal steunen niet beschikbaar te zijn bij de zweedse meubelboer achter mijn hoek. Het zal een weekje wachten worden.
Foto's van de werkplek volgen...

moderator BTB

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 jul 2008, 20:37 

Het heeft iets langer geduurd dan verwacht, donderdag en vrijdag ll meer dan 20 uur in het hospitaal doorgebracht met mijn jongste dochter (6) die een gecompliceerde dubbele armbreuk had opgelopen op de kinderopvang van mijn werk dankzij het duwwerk van een leuke jongen die ik spijtig genoeg niet in mijn handjes heb mogen houden :evil: . Gelukkig is ze weer haar positief blij ikje en loopt weer rond alsof de wereld 1 mooie plek is :)

Maar hier is dan mijn tank heaven: Afbeelding. Nog een paar dingetjes aanschaffen en dan beginnen we er aan, maar eerst vertrekken we nog een even op reis naar Oostenrijk. geduld is een schone zaak :)

moderator BTB

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 sep 2008, 21:27 

Af en toe steel ik eens een momentje en pruts ik een beetje verder. De afgelopen dagen ben ik begonnen met de opbergkasten van Aber in elkaar te steken. Man wat een prutswerk, maar de kwaliteit is wel onberispelijk. Ik denk dat ik nu echt toch een bril moet gaan aanschaffen. een kadertje van 1mm dik moet op een strookje van 0,5mm geplaatst worden in een opening :shock: (John weet waar ik het over heb). 20 jaar geleden ging dit probleemloos met de oogjes, nu begint alles een beetje wazig te worden :oops:

Foto's volgen...

moderator BTB

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 sep 2008, 23:13 

Ondertussen heb ik mijn Panther eindelijk op zijn pootjes gekregen, meteen zijn metalen schoentjes aan...dat ding rijdt dus schitterend gewoon :)

http://nl.youtube.com/watch?v=Z-trGgr4JQQ

moderator BTB

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 sep 2008, 07:03 
.

Laatst bijgewerkt door Theo Andriessen op 14 sep 2011, 16:37, in totaal 1 keer bewerkt

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur