Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 15 okt 2025, 08:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 06 apr 2009, 18:14 
BTN Erelid

Dames en heren ook,

Hier mijn bouwverslag van de Jagdtiger!
Nadat ik alle metalen onderdelen had schoon gemaakt en ontvet heb ik alles in de roodbruine grondverf gespoten. Dit komt een klein beetje in de buurt van de primer die de Duitsers gebruikten in WW2.
De bouw begon zoals met de Tamiya Kingtiger tot en met stap 4, alleen met de verlengde romp van Wecohe. Alle onderdelen van de vering werden zonder probleem ingebouwd, en Tamiya parts D10 & 11 werden vervangen door metalen onderdelen. Daarna was het de beurt aan de tension drums van de Idler wheels, hier heb ik de Wecohe update set voor gebruikt. Ik heb tijdelijk de standaard Tamiya gearboxes gemonteerd, deze worden vervangen door de Wecohe gearboxes, aangezien het gewicht van de Jagdtiger straks rond de 8 kilo gaat wegen, en daar zijn de Tamiya gearboxes niet tegen bestand. (Tamiya stappen 6 tot 9)
De achterwand moest een beetje gemoderniseerd worden, aangezien ik een Late Jagdtiger ga maken. Dus de draagbeugels voor de krik en houtblok werden verwijderd, aangezien die niet op de late Jagdtigers zaten. De gaten werden dichtgemaakt door middel van Evergreen plastic en plamuur. Ook werd het colonnelicht weggesneden, deze wordt vervangen door een Wecohe achterlicht, en de 2 schroefhouders boven de tracks werden verwijderd. De plastic strips die boven de tracks komen werden voorzien van schuine zijden, en met behulp van een L-profiel gemonteerd. 2 kleine strips werden aan de achterplaat gelijmd, en daarna vast geschroefd aan het L-profiel. Op de voorzijde werd een klein plastic plaatje gelijmd met de details van de interlock. Nadat de lijm gedroogd was heb ik plamuur gebruikt om de overgang van metaal naar plastic te verbergen.
De Wecohe wielen waren als laatste aan de beurt. Deze werden zonder problemen in elkaar gezet. Helaas moet ik nog even geduld hebben met de Idler wheels, aangezien ik 2 asjes mis!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit was het voorlopig! De kwailteit van de foto's is een beetje ruk, maar ik had geen zin om mijn grote camera op te zoeken.
GRRoet'n,
Rob

Laatst bijgewerkt door Rob Wernars op 02 dec 2009, 11:54, in totaal 4 keer bewerkt

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 apr 2009, 19:23 
Gebruikers-avatar

inderdaad rob
het is een beetje ruk ja
maargoed

was het gelukt met de interlocks?

* Panzerwerfer 42

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 apr 2009, 21:26 
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

: WohoW : Mooi weer een nieuw bouwbericht. : Thumbup :
En Rob hoe detailgetrouw wil je de JT maken?
Anders heb ik nog een tip voor jou,

De pennen die gebruikt worden voor de Kübelstarter moeten horizontaal staan.
Afbeelding.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 apr 2009, 21:49 
BTN Erelid

@ Rienierke,
Het gaat goed met de Interlocks! Ben alleen nog FF aan het speuren waar de details nog meer op moet komen!

@ Arthur,
Mijn groot is dank! Dat is inderdaad een detail wat ik ga verbeteren. Het zal wel een Evergreen staafje worden, want een draaibank heb ik niet! Ik wil hem zo veel mogelijk natuurgetrouw maken. Ik ga hem dus ook niet ontsieren met een Battle Unit, want veel rijden zal ik er toch niet mee doen. Heel heel misschien ga ik proberen om zowel de flits unit als het infraroodledje in de loop te fabrieken!

GRRoet'n,
Rob

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 apr 2009, 20:44 
Hoi Rob,

Het begin is er;ziet er goed uit.........komen er ook metalen tracks onders(type..?)

Het wordt weer eens tijd dat ik weer een gaatje voor de mijne krijgt,anders haal je me nog in : Chessygrin :

Succes,

Jan

BerichtGeplaatst: 07 apr 2009, 22:04 
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Hoi Rob,
Ik had die pennetjes van messing pijp gemaakt omdat ik toen niet die diameter in plastic had.
en de schroefkopjes moesten er komen om de pijpjes dicht te maken.

Maar plastic doet het ook hoor, je ziet er immers niks van als het eenmaal gespoten is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 apr 2009, 13:18 
BTN Erelid

Dames en heren ook,
Zie hier de 1e update.

Upper hull
Dit was de grootste uitdaging! Op de Jagdtiger zitten zeer veel hoeken en schuine randen die allemaal op maat moeten worden gevijld en gezaagd. Gelukkig had ik een week vrij, en ben naar mijn goede vriend Uli gegaan. Met zijn hulp was het in 2 avonden gefixt. Weer thuis gekomen heb ik na veel passen en meten, schuren, bijwerken en nog meer passen en meten de upper hull in elkaar gelijmd. Aan de binnenzijde heb ik enkele Evergreenstrips gelijmd ter versteviging van de romp. Op de diverse zijkanten van de panzerplaten heb ik met een mesje de zaagdetails aangebracht. De oppervlakte van de platen werdt voorzien van een gietstructuur door de platen in te smeren met thinner, en dan met een afgeknipte (stompe) kwast met een tamponerende beweging (vertikaal op en neer!) gemaakt waardoor de gladde plaat veranderd in een bobbelige plaat. Ik hoop dat het een beetje te zien is op de foto’s. Als laatste werden de lasnaden gemaakt. Eerst heb ik de lasnaden met een Dremel dieper gemaakt, en de sleuven opgevuld met Apoxie Sculpt. Dat is een 2 componenten spul wat eenmaal gemengt lekker lang bewerkbaar blijft, en zeer hard opdroogt. Dit goedje werd opgerold tot een lange dunne draad, in de sleuven gelegt en met een kleine schroevendraaier voorzien van kleine dwarsstreepjes om de lasbeweging na te bootsen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

GRRoet'n, en een Fijne Paashaas,
Rob

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 apr 2009, 16:53 
Gebruikers-avatar

netjes Robje van me

goedgelukt die interlocks : Thumbup :

* Panzerwerfer 42

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 mei 2009, 19:09 
BTN Erelid

Hiep Hiep Hoera, weer een kleine update van mijn Jagdtiger!
Het dak is klaar, (op het kleine luikje na!) en ben er in geslaagd om alles functionerend te houden!
Of dit ook nog het geval is als de 1e grondlaag er over gaat betwijfel ik, maar nu werkt het.
Ook de wielen zitten eronder, maar ik wacht nog op de Wecohe Upgrade gearboxen, want met een gezamelijk gewicht van 8kg+ houden de Tamiya gearboxen het maar heel even!
Anyway, hier zijn de foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De oplettende kijker zal zien dat de luiken open en dicht kunnen, en de banaan heeft ook een andere positie.

GRRoet'n, en tot ziens,
Rob

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 mei 2009, 21:47 

Mooi gemaakt Rob : Thumbup :

Ga je de banaan ook nog koppelen aan het kanon? (zijdelingse beweging)

Wordt een monster.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 mei 2009, 22:21 
waar is die banaan voor?

BerichtGeplaatst: 10 jun 2009, 16:57 
BTN Erelid

Dames en heren ook,

Weer een update over de vorderingen van de Jagdtiger! De Guntravel lock, verlichting en de bedrading daar voor zijn gemonteerd op de voorzijde, de luiken van de bestuurder en MG-schutter/radiografist en de daaromheen liggende details, de luiken, roosters, antenne opberg tube en dergelijke zijn gemonteerd. Links boven de achterdeuren is een antennevoet gemonteerd voor de Sternantenne, dit ding heb ik zelf gemaakt naar aanleiding van tekeningen, een flinke portie eigen inzicht en artistieke vrijheid! Als ik de maten van de tekening had aangehouden leek het wel een soort balkon! Door de maten iets aan te passen naar mijn smaak vind ik het cosmetisch veel mooier!
Nu ligt het project weer stil, voordat ik de kleinere details aan de zijkant ga monteren, wil ik eerst de Gun traverse unit gaan inbouwen. En dat, lieve vrienden, is iets wat mij technisch inzicht te boven gaat!
Maar goed, wie weet komen de kabouters mij stiekum helpen : Chessygrin :
Hier zijn de foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De uitlaat covers zijn van Schumo, deze vond ik net iets mooier dan die van Wecohe! De Wecohe covers komen op mijn nieuwe Kingtiger! De antenne is van Aber, een heel mooi setje!

GRRoet'n,
Rob

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 jun 2009, 17:13 
Dat ziet er goed uit zeg Rob!! : Thumbup :

BerichtGeplaatst: 11 jun 2009, 14:05 

wat een detail super!! : Chessygrin :

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 sep 2009, 17:08 
BTN Erelid

Hiep Hoi en Hallo,

Eindelijk weer een update van mijn Jagdtiger!
Tijdens de Wecohe Panzermeeting in Florstadt heb ik voor het eerst proefgereden met de Jagdtiger. Ik moet zeggen dat de Wecohe gearbox upgrade een heel mooi rij gedrag geeft, en het Elmod geluid fantastisch is, zeker met 2 boxen!
Maar aangezien ik daar geen film bewijs van heb, ga ik aar door met de vorderingen welke fotografisch zijn vast gelegt:

Afbeelding
De sideskirts, zijn trouwens demontabel.

Afbeelding
De traverse-unit is geinstalleerd, en het 1e deel van de loop!

Afbeelding
Afbeelding
En details van het achterdek. Aangezien ik een zeer late versie maak, heb ik 4 benzinetankontluchtingsleidingen aangebracht, een MG op het achterdek, 2 verschillende ronde deksels op het motorluik en een haak om dat ding open te houden (werkt uiteraard!).
Nu ben ik bezig met het bouwen van de voor- en achterspatborden, en aangezien dat mega priegelwerk heb ik er eigenllijk helemaal geen zin meer in!

Anyway, de GRRoet'n,
Rob

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur