Mijn naam is Curt, ik woon in Nederland en kom hier via het Belgische Battle Tank forum.
Ik ben bezig met een behoorlijk ambitieus project, een YPR 765 PRI schaal 1 op 5
Ik ben chauffeur geweest in mijn diensttijd en heb het altijd een schitterend apparaat gevonden.
Na mijn diensttijd heb ik nooit meer gereden in de YPR en heb dat altijd er jammer gevonden, dus dacht ik nu eindelijk, waarom maak ik er niet een.. nou bij deze dus de start, de bedoeling is om hem zeer gedetailleerd te maken, om een idee te geven hoe gedetailleerd; de bedoeling is om ook de periscopen functioneel te maken en hij moet ook inderdaad zoals de echte kunnen varen.
Ook wordt de body van 6mm aluminium en de pantser beplating 1.5mm staal, totale lengte wordt 1005mm
Hieronder een aantal tekeningen, ik pak op daar waar ik nu ben en dat is al een redelijk eindje op weg.
Ik hoop dat jullie het leuk vinden en alle commentaar tips tricks zijn natuurlijk altijd welkom.
Eerst even een foto van de echte:

En hieronder een heel aantal screens vanuit SolidWorks (het 3d pakket waar ik hem in ontwerp) en een aantal foto realistische renders: