ik moet zeggen dat ik niet echt een"battle tanker"ben.
maar meer een statische modelbouwer in 1:35.
daarom ben ik al jaren lid van de twenot....maar...
ik heb ook nog 2 R.C tanks ,een wasan T34 en een Henlong tiger1.
allebei rijden ze nog en heel af en toe rij ik er nog weleens mee.
maar een tijdje geleden kreeg ik van een goeie vriend van mij een echte Tamiya king tiger.
dit is een model uit ongeveer 1981

hij was gebouwd maar ik heb hem ondertussen helemaal uit elkaar gehaald.
deze tiger was niet zoals de moderne ful option modellen van tegenwoordig.
zoals bijvoorbeeld de aandrijving :

deze moet dus met servo's worden bestuurd.
Tja...wat gaaf deze KT toch wel een van mijn favoriete tanks!
en een leuke uitdaging om deze weer rijdend te maken...maar...met modernere electronica. maar ik ben niet van plan om er hele grote bedragen geld aan uit te geven,want dan kan ik net zogoed een nieuwe kopen.
wat ik van plan ben is om een henlong rx-18 unit te kopen zodat de tank nu door moderne electronica kan worden bestuurd.
ik heb hier op de site al een vertragingsbak met 2 motoren gevonden die volgens mij door deze rx-18 kan worden aangedreven?
maar wat ik niet weet is zit er op deze rx-18 ook een ontvanger? of moet deze ook los erbij gekocht worden?
eigenlijk wil ik alle functies met henlong electronica aansturen. de originel tamiya onderdelen vind ik veel te duur...zeker omdat ik geen battles of wat dan ook er mee wil gaan doen.
ik wil ook proberen om de toren met henlong spullen aan te sturen.
(draaikrans en motortje ,mischien gun recoil? loop op en neer? )
of dit alles mogelijk is moet ik nog bekijken.
wie kan mij vertellen wat ik ongeveer nodig zal hebben?
ik wil wel proberen om om de tank met mijn al bestaande henlong afstandsbediening te besturen,dan heb ik geen andere afstandsbesturing nodig.
waarschijnlijk alleen dezelfde kristallen (henlong ontvanger ? )
dat is een beetje mijn plan,ik zal binnenkort ook eens een mailtje sturen naar Tanktoko ,daar ben ik ook al aan het rondneuzen...
maar ik wil een beetje een idee hebben wat er nodig is.
alvast bedankt,en...de bouw van de KT zal hier te zien zijn. al is dit wel een langdurig project.