Ik heb nogal wat pech met het opstarten van de RC tank hobby. Ik had een tank gekocht in Leeuwarden 16 november 2012, de verkoper vertelde mij dat deze met airsoft functie was. Eenmaal thuis gekomen, natuurlijk direct uitpakken en kijken wat er in de doos zit. Het ging in dit geval om een W.S.N. Tiger 1 late edition (tot wat ik begrepen heb, is dit ook Heng Long). Na het model beter bekeken te hebben, bleek het echter om een laser versie te gaan. Ik meteen bellen met de winkel waar ik deze gekocht had. De verkoper meldde mij dat hij direct een andere zou bestellen, maar nu met airsoft functie. Ik zou hiervoor een week later nog eens voor terug moeten bellen. 1 week later, ik weer bellen. Maar helaas, geen goed nieuws. Het model was nog niet binnen en kreeg te horen dat deze waarschijnlijk begin de volgende week zou arriveren. Ik dus bellen op de Woensdag erna, maar weer geen goed nieuws. Vrijdag weer bellen en weer niets. Ik heb uit eindelijk gister de trein genomen om in ieder geval eens langs te gaan (ik moest toch naar Leeuwarden). En ja hoor! Nu kreeg ik al beter nieuws! Volgens deze verkoper had zijn collega een voice mail achter gelaten voor hij vertrok. Ik heb hier dan genoegen mee genomen om vervolgens thuis eerst dat bericht af te luisteren. Ik heb nog een plastic model van een Nederlandse Leopard tank gekocht, en naar huis gegaan.
Thuis aangekomen direct naar de telefoon, maar geen knipperend lichtje. Dus dan zou er vast een e-mail zijn, en ja hoor! Een e-mailtje van de verkoper! Hierin stond echter dat de tank die ik heen had er niet meer zou zijn. Dus moest ik kiezen uit 3 andere tanks, waarvan 2 duurder waren. Aangezien ik het geld er niet voor heb, kon ik niet anders dan de laatste te kiezen. Deze zou de volgende dag gebracht worden. De volgende dag kwam deze verkoper inderdaad met de vervangende RC tank! Het bleek dus een Heng Long 1:16 German Panther Tank te zijn! Dus zelfs in mijn ogen nog beter! Ziet er geweldig uit! Ook een airsoft gun zoals ik wilde! Grote klasse aan deze verkoper om een vervangend model te verzorgen en zelfs bij mij te willen brengen!
Maar niet veel later vond ik de eerste problemen. Het viel mij op dat het lichtje van de sender niet aan ging. Na een tijdje heb ik uitgevonden dat er ook wat los zat, dit bleek een propje opgedroogde lijm te zijn. Dit kon ik ook gemakkelijk eruit halen gelukkig! Hierna wilde hij dus wel werken. Maar tot op heden nog niet perfect, of een te snelle reactie of juist te langzaam of zelfs totaal niet. Ook blijkt de linker uitlaat van de tank zelf lek te zijn. Ik kan hier dus geen vloeistof in doen voor het rook gebeuren. De rechter doet het wel goed gelukkig, en blijkt ook dat het stoom daadwerkelijk het doet. Maar nu het vreemdste probleem, de tank weigert nog te reageren na ongeveer 5 minuten gedraaid te hebben! Ik zit dus nu wéér zonder mijn RC tank!
Heeft iemand tips voor dit model? Hoe kan ik deze problemen verhelpen? En kan ik ook de tank laten rijden zonder die vloeistof? Hoe lang moet de bijgeleverde batterij op de oplader om geheel opgeladen te worden? Als je nog meer tips hebt, zou ze graag willen weten! Als nieuweling in deze hobby wil ik graag meer weten om problemen te voorkomen!