HL met ??defecte??? mako ?

Voor technische vragen en handige tips
Plaats reactie
Stefan van Egmond
Contacteer:

HL met ??defecte??? mako ?

Bericht door Stefan van Egmond »

Goedendag, laat ik mij even voorstellen voordat ik met mijn"probleem" begin
Ik ben Stefan 35j en altijd met modelbouw en RC bezig geweest, RC is eigenlijk altijd 0ff-road geweest
dus een tank past daar wel tussen :)
Ik heb pas een tank aangeschaft met een HL IR systeem, TigerI mid
ook heb ik de mako en ATRC aangeschaft omdat ik will kunnen battlen met alle andere tanks en die gekke terugslag en schudden ziet er gewoon niet uit.(gekocht bij tanktoko)
Nu is dit mijn probleem : als ik alles heb aangezet op zender en tank dan knippert de trefferled van de mako en blijft in het zelfde tempo knipperen wat ik ook probeer, als hem nu aanzet knippert hij over 10min nog.
Ook heb ik het idee dat de terugslag van de tank nogsteeds hetzelfde is.
Alles is aangesloten volgens het schema zoals hier op het forum en ik heb wel 3x gecontroleerd of er niks sluiting maakt/kan maken.
Wie kan mij helpen met mijn probleem ??
Alvast bedankt
Ger Hanssen
BTN Clublid
Contacteer:

Re: HL met ??defecte??? mako ?

Bericht door Ger Hanssen »

Hallo Stefan,

Indien je bij het aansluiten geen foute connecties hebt gedaan en de print geen kortsluiting maakt/gemaakt heeft zou alles probleemloos moeten werken.
-5polige stekker van RX18(CN2) verwijderen en op de rechterkant van de MAKO print steken (bij de spanningsstabilisator)
-van bijgeleverde kabel 1 stekker op de linkerkant van de MAKO (bij de twee ronde elco's) en de andere stekker op de RX18(CN2)
-LED op de juiste wijze aansluiten (zie foto RCTA topic)

Als je nu de tank aanzet moet de LED ongeveer 9 seconden snel gaan knipperen en daarna uitgaan. Gedurende deze 9 seconden kun je de MAKO programmeren middels een afstandsbediening naar 5 treffers/5seconden reload time.

Maar zoals gezegd, na 9 seconden moet de LED uitgaan.
De ATRC wordt aangestuurd door de MAKO, als die defect is zou het kunnen dat die ook niet werkt.
Zal vanmiddag hier e.e.a even proberen en kom er nog op terug.

Mocht je nog meerdere vragen hebben over MAKO en andere RCTA modules, plaats die dan in het RCTA topic in Techniek. Blijft de zaak overzichtelijk.
Groet, Ger
Ger Hanssen
BTN Clublid
Contacteer:

Re: HL met ??defecte??? mako ?

Bericht door Ger Hanssen »

Vervolg in RCTA topic.
Groet, Ger
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast