Dit zal er 1 worden van het 6./ van het 1e Elitetroepen (dom dat de werkelijke benaming bij jullie niet mag) uit de kampfgruppe Peiper. Deze zal voorzien worden met Hinterhalttarnung en Thoma Schürzen. Dit waren, voor zover ik kan lezen en zien, allemaal J's in een late uitvoering (door gebrek aan veel foto's is dit niet te bewijzen, maar een late leek mij een leuke uitdaging sowieso) Tank 725 was in elk geval een late, deze maakte deel uit van de herbewapening ifv het Ardennenoffensief, dus ik ga er van uit dat de rest grotendeels ook zo was .
Misschien hebben sommigen het draadje op BTB reeds bekeken, maar ook hier zal ik komende tijd (jaren?) enkele foto's plaatsen van de vorderingen aan mijn vorig jaar verworven IV (we zijn dus goed op dreef om ons te houden aan de termijn van 5 jaar)
Eerst heb ik actie genomen om de deuren in de koepel beweegbaar te maken:
Voorzichtig deurtjes scheiden

Scharnieren opboren

"bepantsering" voorzien en vergrendelingen maken en plaatsen

klaar!

Het Nahverteidigungswaffen en de filteren moeten ook aangepakt worden. Ze zijn beiden te hoog en staan niet correct geplaatst
oorspronkelijke situatie

Verlagen en herplaatsen van het Nahverteidigungswaffen en de filter

resultaat (de boutjes van de filter moesten ook iets naar binnen geplaatst worden)

Daarna over naar het commandantenluik. Bij de late was dit een schuivend type (zoals bij de Panther en KT)
wat snijden en bijpassen

en daar is het draaiend luik

volgende stap worden de luiken van de bestuurder en de radio operator