U.S. M41A3 (Pershing) Doet niks meer!

Voor technische vragen en handige tips
Plaats reactie
ThierryHirth

U.S. M41A3 (Pershing) Doet niks meer!

Bericht door ThierryHirth »

Hallo, ik heb al een paar jaar deze bestuurbare tank. De laatse jaren heeft die in de kast gestaan anders ging die stof eten. Maar ik wilde hem laatst weer een pakken. Bleek dat hij helemaal niks meer deed. Lampjes branden wel, als ik op startknopje druk doet die het heel soms. Dan is die aan en blijven de lampjes branden. WIl ik hem besturen of iets laten doen doet die niks. Er komt wel rook uit ze uitlaten. Als ik veel knopjes indruk of een knop lang inhoud doet die wel een beetje iets maar, niet wat hij moet doen. Waar kan dit aan liggen. Heb de accu vol geladen. : Blink :

Ik ben zelf autotechniekus, dus heb hem al opengemaakt maar kon niks geks zien. Alles was nog netjs aan elkaar gesoldeerd. Het motortje van de koepel lekt wel olie( weet niet of dit normaal is)
Ik weet helaas alleen niks over onderdelen of de benaming :oops:

Mijn hotmail is Little_t_1993@hotmail.com als dat misschien makkelijker gaat.
Alvast bedankt iedereen, ik hoop dat ik er uit kom want, ik wil hem echt weer zien rijden :D
Voor de duidelijkheid een foto> http://i01.i.aliimg.com/photo/v0/122075 ... Walker.jpg
ThierryHirth

Re: U.S. M41A3 (Pershing) Doet niks meer!

Iemand? :roll:
Gerrit Van Roy

Bericht door Gerrit Van Roy »

Hey Thierry , Eigenlijk maakt het niet uit over welke type tank het gaat ,de techniek die er inzit is toch overal hetzelfde .Wat ik onlangs opgemerkt heb toen ik een HL zender opendeed is dat het startknopje scheef op de print gesoldeerd zat.En hetzelfde bij een andere zender waar het stekkertje voor het zenderkristal ook scheef stond. Vandaar dat het kristal er héél moeilijk in paste.Het startknopje was nog wel te bedienen maar dat zal dan ook maar héél weinig kontakt gemaakt hebben met drukknopje op de zenderprint. Misschien zit daar ook bij jou het probleem.
En anders :alle bedrading checken (gewoon aan trekken of hersolderen) of de ontvangerprint en de rx18 eens vervangen.De zender kan je ook checken met een andere tank,dan weet je tenminste al of daar het probleem ligt of niet.
Alvast veel sukses ermee!!!

Gerrit
Ad Wouterse
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door Ad Wouterse »

Hoi Thierry,

Als de tank jaren stil heeft gestaan kan het zijn dat de accu's overleden zijn.
Je hebt ze geladen, maar heb je ook de spanning gemeten ? Het kan lijken dat ze vol zijn, maar zodra je ze van de lader haalt zakt de spanning als een plumpudding in elkaar. Je bent autotechnicus dus meten mag voor jou geen probleem zijn.
Groetjes,
Ad
ThierryHirth

@ad
Ik zal te morgen gelijk even meten met multimeter : Thumbup :

@Gerrit
HL zender opendeed is dat het startknopje scheef op de print gesoldeerd zat.En hetzelfde bij een andere zender waar het stekkertje voor het zenderkristal ook scheef stond. Vandaar dat het kristal er héél moeilijk in paste.ontvangerprint en de rx18 eens vervangen.De zender kan je ook checken met een andere tank,dan weet je tenminste al of daar het probleem ligt of niet.

Heb ik het goed waar deze onderdelen zitten. Hl zender(afstandsbediening), Ontvangsprint en de rx18(voor inde tank onder de microfoontje) Weet alleen neit wat een zenderkristal is :oops:
Ik heb helaas geen andere tank om die afstandsbediening te proberen. En trouwens me lampjes en me uitlaatgassen doet die wel. Voor de rest de besturing helemaal niks. Behalve als je veel knopjes tegelijk doet. Dan wil die nog wel eens wat doen maar dan alles ook echt tegelijk :?:

Waar kan ik die onderdelen bestellen dan?

Bedankt voor jullie reactie's : Chessygrin :
ThierryHirth

Net me accu gemeten vol opgeladen is die 8.40v en hij zakt niet!
Weet iemand waar ik nu moet gaan kijken :(

En waar kan ik onderdelen bestellen?

Mvg Thierry hirth
Ad Wouterse
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door Ad Wouterse »

Hoi Thierry,

Laat even een lampje (12 V ) of een electromotortje op de accu draaien. Een minuut of 2 is genoeg. Meet daarna opnieuw de spanning.
Is die redelijk stabiel gebleven dan zit er nog leven in de accu.
Van de HL electronica weet ik erg weinig, maar daar zijn anderen op dit forum weer expert in.
Groetjes,
Ad
jan vd poel
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door jan vd poel »

Hoi Thierry,

onderdelen bestellen kun je hier: http://www.tanktoko-apeldoorn.nl/

Altijd lastig om via een forum een probleem op te lossen.
Ben je in de gelegenheid om 12 februari naar Zetten te komen?
Er is dan vast iemand die je op weg kan en wil helpen.

groet,
Jan
Wie vrijheid opoffert voor veiligheid is beiden niet waard.
(Benjamin Franklin)
ThierryHirth

Dankje. Kan iemand my vertellen wat ik moet kopen, erin zette is denk ik geen probleem!
Ik zal even moeten kijken of ik vervoer heb. Waar licht dat ongeveer?

Mvg Thierry
ThierryHirth

Hallo leden,
Ik weet nu nog steeds niet waar ik moet beginnen. kan iemand mij uitleg geven aulstublieft :oops: Wat moet ik kopen of heeft iemand nog onderdelen?
Me tank doet nu niiks meer behalve dat de voor en achterlampjes aan gaan. De bedieningspanner geeft een goed felt rood lampje aan. Dus denk dat de accu en de batt wel goed zijn.

Wie woont er een beetje dicht bij utrecht?
Please help me : Blink :
Gerrit Van Roy

Bericht door Gerrit Van Roy »

Thierry, Ik heb dit allemaal nog eens herlezen en ik denk dat je rx18 print in je tank defekt is.Tenminste het gedeelte daarvan dat de motoren bestuurt.De rest werkt blijkbaar wel.Zo'n print kost normaal gezien 24€ en kan je -in princiepe- bij elke winkel die Hl verkoopt .Neem anders kontakt met Gert van Tanktoko,die heeft dat vast nog wel liggen.
ThierryHirth

Hee bedankt voor je info. Ik kom ook naar de meeting in zetten en dan neem ik hem mee!
Ik zal ook even die site bekijken. Maar k wil wel zekker weten dat dat het is. Mvg Thierry
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast