Panther Ausf. G

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Gerhard Overweg
Contacteer:

Panther Ausf. G

Bericht door Gerhard Overweg »

Hier is mijn projectje ,zal vanaf het begin alles tonen hoe ik te werk ga en dit stap voor stap zodat het een mooi naslag werk word.
Het blijft allemaal heel simpel ,en zal proberen de technieken die ik ook gebruik bij mijn modelspoor wat schilderen betreft ook op de Panther proberen toe te passen,al is de Tank een stuk groter dan een model van 1:160 :lol:

Hier nog geheel naturel zonder alle accesoires.
Afbeelding

de eerste kleur ,alles wordt 2 maal geschilderd om mooie dekking te krijgen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier is al het een en ander vervuild!

Afbeelding

Helaas geven de foto's niet echt een mooi beeld zoals het er echt uit ziet misschien iets teveel licht :oops:
vandaag ga ik verder met de andere kant!

Gr. Gerhard
Gr. Gerhard.

Tamiya Sherman M4 (Dum-Dum).
Tamiya Sherman M4 (Alice).
M20 Utility Vehicle (Sasquatch).
Reinier Zwanink
Contacteer:

Re: Panther Ausf. G

Bericht door Reinier Zwanink »

welkom op het forum
nieuwe projecten zijn altijd leuk om te zien
hoe simpel ze soms ook kunnen zijn
er is tenslotte niks leuker dan lekker bouwen
je bent al lekker begonnen
maar mocht je ergens mee in de knoop komen
meteen ragen natuurlijk want er zijn er legio hier met kennis in vele gebieden
: Thumbup :
Coming Up:
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
Gerhard Overweg
Contacteer:

Dank je reinier! ,heb gezien en gelezen dat er hier veel te leren valt :)

vanmiddag de andere kant gedaan ,probleempje was dat niet alle afdekkapjes van de wielen eraf wilden .. :? er zitten wel kleine gaatjes maar bij de tussenwielen kreeg ik ze er niet af en voordat ik alles mol... toen er maar omheen geschilderd,morgen plaats ik wel wat pics.
Gr. Gerhard.

Gerhard Overweg
Contacteer:

Nieuwe update, gisteren de andere kant geschilderd.
Afbeelding

en nu staat het geheel in de grondverf.
Afbeelding

bij het bedenken voor een alternatief middel voor het maken van zimmerit heb ik wat plaatjes bekeken van de div. patronen die gebruikt werden
http://www.panzerworld.net/pictures/zimmerit.png" onclick="window.open(this.href);return false;
en kwam op het volgende idee.

Afbeelding

heb in de bouwmarkt gezocht naar passend zelfklevend gaas (voor een paar euro 20m)en heb thuis er een proefje mee gedaan door 2 lagen opelkaar te plakken waardoor er ook een structuur tevoorschijn komt,kan er ook bij 1 laag houden maar ben daar nog niet over uit.
Heb nu alles in de grondverf en ga eerst camouflage aanbrengen en daarna het gaaswerk opplakken, schilder daaroverheen weer de camouflage.
Dit is de theorie nu de praktijk nog :)
Gr. Gerhard.

Gerhard Overweg
Contacteer:

Vandaag de poging ondernomen,eerst camou geschilderd en gaas enkel laags aangebracht daarna weer opnieuw geschilderd.
Toen ik een foto van het geheel maakte en bekeek beviel het me niet :? ,en heb het gaas er weer afgehaald en toen was er opeens en beter resultaat door nogmaals alles bijte werken had ik het onderstaande resultaat :)

Afbeelding

op naar het vervolg!
Gr. Gerhard.

Robert Voogt
Contacteer:

Bericht door Robert Voogt »

wat een geniaal idee! die zimmerit!
AfbeeldingAfbeelding

Mijn foto's:
http://predatorda.deviantart.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gerhard Overweg
Contacteer:

: Thumbup : Het is een beetje meer werk met schilderen maar het was een gelukkie ,als het tegen was gevallen had alles eraf geschuurd moeten worden :D nu hopen dat de rest ook zo wordt.
Gr. Gerhard.

Wilco Bouwhuis

Bericht door Wilco Bouwhuis »

Inderdaad 'n leuk idee met dat zimmerit Gerhard (toch leuk zo'n forum : Chessygrin : ).

Zou het idem werken als men de tank zou brushen ?? gezien de vulling/dikte van de verf (of hoe leg ik dit uit ????)

Misschien toch is keertje proberen op 'n proefstukje, mocht dit ook werken, is het misschien wel iets voor straks op m'n Jagdpanther : WohoW :
Gerhard Overweg
Contacteer:

Ik weet wat je bedoelt Wilco :wink: het zou mischien wel willen het belangrijkste is denk ik om dan meerdere lagen te spuiten,de verf mag niet te droog worden bij het verwijderen van het gaas anders ben ik bang dat het effect weg is.

Ik hoop dat het gaat werken Suc6 : Thumbup :
Gr. Gerhard.

Gerhard Overweg
Contacteer:

De Camouflage..

Afbeelding

tot nu toe

Afbeelding
Gr. Gerhard.

Gerhard Overweg
Contacteer:

Vandaag het volgende gedaan,de updates zullen na vandaag iets langer duren...vakantie is voorbij :cry:

De roostertjes zijn geplaatst ,hiervoor heb ik het zelfde gaas gebruikt als die voor de zimmerit, gelijk de body ook voorzien van wat smerigheid zodat ie niet meer in showroomstaat is :D

Afbeelding
Afbeelding

en ook de rest voorzien van roosters.
Afbeelding
Afbeelding

Zimmerit close up
Afbeelding
Afbeelding
Gr. Gerhard.

Gerhard Overweg
Contacteer:

De turret is aan de beurt ,vandaag de enigste dag om iets te doen morgen naar Assen ,handen schudden en kennis te maken :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De loop heb ik ook al gedaan maar nog geen plaatje van geschoten, dit keer met het maken van de zimmerit extra verf genomen en gezorgt dat de "gaatjes" goed met verf gevuld waren met een klein proefstukje weet ik nu dat na het dik aanberengen van de verf dat het gaas na 45 minuten kan verwijderd worden voor een mooi resultaat.

Onder het wachten op het drogen van de verf alvast een begin gemaakt met het maken van de benodigde vlag die achter op de turret komt te hangen.
Ik neem hiervoor speciaal papier waarmee je zelf motieven op een t-shirt kunt strijken,eerst een plaatje kiezen en dit vervolgens op het papier afdrukken (in spiegelbeeld),de strijkplank en de strijkbout klaar zetten en een stuk stof,en zo krijg je de afbeelding.

Afbeelding

Nu nog uitknippen en een beetje bewerken.
Deze week ook mijn Decal opgehaald : Thumbup : en dat is voor de volgende keer!
Gr. Gerhard.

Gerhard Overweg
Contacteer:

Zoals beloofd de Decals ,netjes geplakt en bewerkt met wat extra witte verf zodat het lijkt alsof het er echt opgekalkt is.

Afbeelding

En hij heeft een naam gekregen,bedacht door mijn vrouw :D ....

Afbeelding
Gr. Gerhard.

Gerhard Overweg
Contacteer:

Even eerst een artistiek plaatje van de bewerkte Track ,door het teveel aan licht is het een leuk plaatje :) .
Afbeelding

Wat is er gebeurd:
De tracks zijn lichtelijk bewerkt.
De BSU unit en diverse leuke assesoires opgehaald bij Gert (Tanktoko) : Thumbup :
Ben dus gaan beginnen met de inbouw van de BSU en dat heeft veel tijd gekost :D perongeluk wat draadjes van de motor omgewisseld waardoor hij wel links en recht wilde maar niet rechtdoor of achteruit :oops: .
De recoil blijft af en toe hangen hij trekt de loop wel in maar komt dan vast te zitten,en het flitslicht in de loop werkt niet meer,wel als de schakelaar op aan wordt gezet brand het lampje even ,maar met een schot lossen gebeurd er met het lampje niets :? geen flits dus.
Heb daarna bij de locale electronicameester een nieuwe luidspreker gekocht 20 watt-8 Ohm geeft wel een beter geluid dan de standard speaker ,en het paste maar net omdat deze groter was.
Alles netjes geprobeerd in de kleine ruimte te proppen en alles dichtgeschroeft en zo net een proefritje gemaakt....Track lijken een beetje te slap en de voorst wielen willen sneller dan de Tracks waardoor hij slipt.
Maar nu begin ik aan de verdere afwerking : Builder :

als iemand een eventuele oplossing of tips heeft voor de flits of recoil en de aandrijving ik ben een en al oor : Thumbup : heb zoeken geprobeerd maar kan niet echt een antwoord vinden.
Gr. Gerhard.

Gerhard Overweg
Contacteer:

Tijd voor een overzichtje van de Panther.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De achterkant..
De uitlaten zijn geschilderd met Red Brown XF-64 gemengt met licht bruine poeder voor het aanbrengen heb ik eerst de kwast wat nat gemaakt en het mengsel aangebracht ,hat geeft een mooie roest kleur,nadien een bruine kleur XF-10 ook verdunt lichtelijk aangebracht.
Afbeelding

De assesoires (standaard) zij ook na wat nabewerking geplaatst.
Afbeelding
Afbeelding
Op de tafel liggen nu diverse dingen zoals helmen,kisten,kaarttas,de thompson,jerrycan,en de vervangende MG omdat de standaard MG die er bij wordt geleverd een beetje erg onecht eruit ziet.
De Tankcommandant is ook al onderhanden genomen,alle medalles en kentekens van de Duitser eraf gefijld en gesneden en een Americaanse helm aangebracht ,deze heb ik vast gelijmd met betonlijm! :D omdat deze ruimtes goed opvult en snel hard word.
binenkort een foto ervan.
Ook heb ik een nieuw set kristallen gekocht.
Gr. Gerhard.

Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast