info tamiya tiger Batterij(en)??????

Voor technische vragen en handige tips
Plaats reactie
eric hulstaert

info tamiya tiger Batterij(en)??????

Bericht door eric hulstaert »

Heb eens gekeken op de link "wacky rc tank guides" daar staan de plannen op van de tamiya rc modellen , nu blijkt dat men voor de tiger 1, 2 batterijen nodig heeft : Hurted : (vermoedelijk gebruikt men hier de 2 way conector nog niet zoals bij de Sherman, Jagdpanther en king tiger) . : Blink : : Blink : : Blink : : Blink :
Kan men dit oplossen door een 2 way conector te plaatsen of hoe hebben jullie dit opgelost ??? :?: :?:
Rene Pranger

Re: info tamiya tiger Batterij(en)??????

Bericht door Rene Pranger »

Ik zelf rij met mijn Tiger 1 met 2 accu,s, gewoonweg omdat je dan lekker lang kan rijden.
Maar afgelopen zondag te Overloon had ik mijn nieuwe KT mee met dus die split kabel endan met 1 accu, maar ik heb over de hele dag niet mijn accu hoeven wisselen.
Terwijl ik toch heel wat af gereden en geschoten heb, moest ook wel als lid van de kaiser divisie.
Ik had wel al zo een kabeltje gekocht voor mijn Tiger 1 dus die stop ik er wel ff in, dus dat is met een kabeltje te verhelpen

Greetz Rene
jan vd poel
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door jan vd poel »

Awel, in ons wereldje noemt men een batterij die oplaadbaar is een accu. :D

Waarschijnlijk komt de constructie van 2 accu's nog uit de begintijd toen de accu's nog niet zo sterk waren of omdat de Tiger meer stroom ge- (ver-)bruikt dan een Sherman. Maar ook een Tiger kan op 1 accu rijden als je daar zo'n splitter tussen plaatst.

Gebruik wel een behoorlijke accu, 2400mAH is toch wel minimaal, kleiner kan en mag maar dan wordt het effe rijden en dan weer laden.

Groet,
Jan
Wie vrijheid opoffert voor veiligheid is beiden niet waard.
(Benjamin Franklin)
eric hulstaert

Bericht door eric hulstaert »

Heb splitter besteld (3.99 eu) en mijn batterijen ( acu :) )zijn tussen de 3000 en 3600ah

Weeeeeeeeeeeeral bedankt voor de info : Thumbup :
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast