probleem met Asiatam Panther Tracks

Voor technische vragen en handige tips
Plaats reactie
Anton Eissens
Contacteer:

probleem met Asiatam Panther Tracks

Bericht door Anton Eissens »

Allen,

Ik heb gisteren de nieuwe metalen tracks van Asiatam voor mijn panther ontvangen. Ik heb ze erom gelegd waarna ik er direct 2 schakels tussenuit heb gehaald. Ik heb echter een tweetal problemem:
- de tracks klapperen afentoe net onder het aandrijfwiel (sprocket) en het voorste loopwiel;
- een van de tracks loopt van de aandrijfwiel; de tanden grijpen niet meer volledig in de openingen in de tracks. De track lijkt als het ware naar voren geduwd te worden.

Ik heb al wat gespeeld met de trackspanning, standaard tamiya uitvoering maar dit heeft nog niet tot het gewenste resultaat geleid. Ligt dit alles aan het feit dat de tracks nog nieuw zijn? Of moet ik er een schakel bij / tussenuit halen en dan weer opnieuw met de trackspanning spelen?

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij helpen!?

Alvast bedankt!

Anton
Robert Voogt
Contacteer:

Re: probleem met Asiatam Panther Tracks

Bericht door Robert Voogt »

Beste Anton, dat klepperen is wel veel voorkomend. volgens mij zelfs bij echte tanks ook. (als ik het niet goed heb, zal iemand mij wel verbeteren :wink: )

Met je 2de probleem kan ik je niet helpen, succes.
AfbeeldingAfbeelding

Mijn foto's:
http://predatorda.deviantart.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rob van Montfoort
Contacteer:

Bericht door Rob van Montfoort »

1. Een veel voorkomend probleem met de panther. Wat je kunt proberen is tussen je beide delen van het aandrijfwiel een klein metalen ringetje leggen, zodat de beide helften iets verder uit elkaar komen.
2. Haal eerst je track eraf en je aandrijf wiel. Pak het aandrijfwiel in je hand, hang de track over het aandrijfwiel en trek de track rustig over je wiel heen, zo kun je zien of ergens iets hapert in je track.
Succes!
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Marcel Rientjes »

Ook kun je het tamiya panther wiel verkeerd monteren zodat je tanden niet tegen over elkaar staan (tanden staan dan tegen over elkaar verdraaid, een tand) dan loopt steeds een tand niet in de opening
Als de track aan het wiel klemt helpt dat ringetje.
het opvouwen van de track tussen aandrijfwiel en eerst loopwiel is inderdaad vaak een te slappe trackspanning.
gr marcel
luttenmountain
Anton Eissens
Contacteer:

Allen,

De tracks lopen nu goed! Ik heb eerst de tracks gecontroleerd door ze langzaam over het loopwiel te laten lopen; geen problemen geconstateerd! Daarna heb ik de tank op een omgekeerd panther frame gezet (testbank) en daarna de motoren gestart. De tracks liepen nog steeds niet goed, daarna terwijl de motoren en tracks door draaiden met de trackspanning gespeeld, totdat de tracks mooi in de sprocket vielen. Daarna de tank mooi 10 minuutjes laten lopen terwijl ik alvast een begin maakte met het eten!

Bedank voor de tips heren, mijn tracks lopen nu mooi. Ik kan nu weer verder met details aanbrengen, waaronder de periscopen die ik van Theo heb gekregen en de etch parts van John. Daarnaast heb ik al een frame ingebouw waarin de laadplug + aan/uit knop komt. Verbaas me er nog steeds over hoeveel werk het eigenlijk is zo'n tank veranderen, laat staan helemaal van scratch bouwen.
Contacteer:

Marcel Rientjes schreef:Ook kun je het tamiya panther wiel verkeerd monteren zodat je tanden niet tegen over elkaar staan (tanden staan dan tegen over elkaar verdraaid, een tand) dan loopt steeds een tand niet in de opening
Als de track aan het wiel klemt helpt dat ringetje.
het opvouwen van de track tussen aandrijfwiel en eerst loopwiel is inderdaad vaak een te slappe trackspanning.
gr marcel
Marcel, dat is me inderdaad al eerder overkomen! haha, dan zit je echt een poosje te zoeken van hoe kan dat nou totdat je de tandjes ziet... :)

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast