Koepel TigerI handmatig draaien?

Voor technische vragen en handige tips
Plaats reactie
Arno Lommers

Koepel TigerI handmatig draaien?

Bericht door Arno Lommers »

Als ik mijn TigerI niet gebruik gooi ik altijd, uit veiligheidsoverwegingen, de accu's los. Om dit te kunnen doen draai ik de koepel handmatig naar de juiste stand om het eraf te kunnen pakken, zodat ik bij de accu's kan. Als de accu's los zijn, zet ik de koepel weer terug en draai hem handmatig weer recht. Door dit handmatig draaien hoor je de tandwieltjes uiteraard ratelen (slipkoppeling??) Tijdens de battle van Twente kreeg ik hierover commentaar, als zou dit niet goed zijn voor mijn tandwielen en werd me geadviseerd om de koepel met de zender in de juiste stand te draaien, echter als de accu's los zijn werkt dat natuurlijk niet meer en moet ik hem toch handmatig weer recht draaien. Vraag: kan het kwaad om hem handmatig te draaien en zo ja, hoe moet ik het dan anders doen als ik geen stroom heb??

Groeten

Arno
Willem Reij
BTN Erelid
Contacteer:

Re: Koepel TigerI handmatig draaien?

Bericht door Willem Reij »

Hoi Arno,

In het begin deed ik dat ook met mijn Tiger I en je kon na bepaalde tijd merken dat het steeds lichter ging. Het is dus ook zo dat de beveiliging (slipkoppeling of tandwielen) steeds slechter of beter gaat werken met als gevolg dat de koepel op gegeven moment niet meer door de motor zal ronddraaien maar constant blijft slippen met als achtergrond begeleiding hetzelfde geratel als dat jij veroorzaakt door met de hand rond te draaien.
Het is dus beter om de koepel met de motor in de afname stand te draaien en deze dan los op de tank te leggen zodat je de accu's gewoon weer vast kunt maken en dan de koepel met de motor weer terug kunt draaien.

P.S. Ik houd van het spannende leven en maak al jaaaaren bij geen enkele tank mijn accu's los. Er is er nog niet een aan de wandel gegaan of naar beneden gevallen, behale die keer dat er drie planken tegelijk naar beneden kwamen met de tanks er op.
Groetjes,

Willem, CO rtd.

http://www.battletanksnederland.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Arno Lommers

Bericht door Arno Lommers »

Hallo Willem

Hmmzz, toch maar beter dus om het advies van Jeanette op te volgen. (ik geloof tenminste dat het Jeanette was die me dat advies gaf, maar helemaal zeker ben ik daar niet van :? )
Overigens, ik heb geen laadplug, dus ik zal de accus's zo af en toe toch los moeten halen om ze aan de lader te leggen. Wel zo handig als ik wil rijden : Chessygrin :
Rob Vandyck

Bericht door Rob Vandyck »

over die laadplug

ik heb de mijne uit een oude nokia 3410 gehaald en hij is nog niet in rook opgegeaan :lol:

Greetz Robb : Thumbup :
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast