kampfpanzerwagen 3
-
henrie van der velden
kampfpanzerwagen 3
hallo allemaal.
ik ben een nieuw lid en ik ben in het bezit van een heng long tiger 1 en een kampfpanzerwagen 3.
ik heb een vraag wat betreft het eraf halen van de koepel van de panzerwagen 3,hoe moet ik die koepel erafhalen?
wie o wie kan me hiermee helpen?
het probleem is namelijk dat ik het kanon niet omhoog en omlaag kan laten bewegen om welke reden dan ook.
groetjes van henrie.
ik ben een nieuw lid en ik ben in het bezit van een heng long tiger 1 en een kampfpanzerwagen 3.
ik heb een vraag wat betreft het eraf halen van de koepel van de panzerwagen 3,hoe moet ik die koepel erafhalen?
wie o wie kan me hiermee helpen?
het probleem is namelijk dat ik het kanon niet omhoog en omlaag kan laten bewegen om welke reden dan ook.
groetjes van henrie.
- Robert Voogt
- Contacteer:
Re: kampfpanzerwagen 3
beste henrie, hier volgt een stappenplan:
schroef eerst alle schroeven die aan de onderkant kant de tank zitten eruit, als dit gebeurt is, zal de bovenkant van de tank loskomen (samen met de koepel natuurlijk), let op: op deze plaat zitten nog 2 kabels vast, de kabel naar de antenne (die kan makkelijk los) en een dikkere kabel van de printplaat (haal deze voorzichtig los).
als je het deel met de koepel omdraaid, zie je een zwarte plastic cirkel met tanden. schroef ook hier de schroefjes eruit (het zijn er meestal 2). Nu zal de koepel loskomen.
Het probleem is echter dat er niet veel speling is, want er loopt nog een kabeltje naar de koepel en die zit vast gesoldeerd.
Als je het "loop omlaag/omhoog" motortje gevonden heb, kan je kijken of die kapot is. (de motor zit in de rommelkiste).

ALs de motor echt kapot is, heb ik er nog wel 1 liggen.
schroef eerst alle schroeven die aan de onderkant kant de tank zitten eruit, als dit gebeurt is, zal de bovenkant van de tank loskomen (samen met de koepel natuurlijk), let op: op deze plaat zitten nog 2 kabels vast, de kabel naar de antenne (die kan makkelijk los) en een dikkere kabel van de printplaat (haal deze voorzichtig los).
als je het deel met de koepel omdraaid, zie je een zwarte plastic cirkel met tanden. schroef ook hier de schroefjes eruit (het zijn er meestal 2). Nu zal de koepel loskomen.
Het probleem is echter dat er niet veel speling is, want er loopt nog een kabeltje naar de koepel en die zit vast gesoldeerd.
Als je het "loop omlaag/omhoog" motortje gevonden heb, kan je kijken of die kapot is. (de motor zit in de rommelkiste).

ALs de motor echt kapot is, heb ik er nog wel 1 liggen.
- Robert Voogt
- Contacteer:
bijna, de tiger tank heeft ook nog wat schroeven net boven de rupsbanden zitten, dus als je de bovenste kap (met koepel) eraf wil halen, moet je ook de rupsbanden verwijderen.
-
henrie van der velden
hoi robert.
ik wil je heel even bedanken voor je vlugge antwoord
dan kan ik hem eens uit elkaar gaan halen en eens kijken wat het probleem is.
gelukkig hoor ik het motortje wel lopen als ik de loop omhoog of omlaag wil bewegen dus dat is een geluk.
groetjes van henrie.
ik heb het probleem al gevonden
de kabel aansluiting van het motortje zat los aan de printplaat,dus deze even gesoldeert en hij werkt weer als nieuw
bedankt voor je goede hulp.

ik wil je heel even bedanken voor je vlugge antwoord
gelukkig hoor ik het motortje wel lopen als ik de loop omhoog of omlaag wil bewegen dus dat is een geluk.
groetjes van henrie.
ik heb het probleem al gevonden
bedankt voor je goede hulp.
- Robert Voogt
- Contacteer:
mooi! veel plezier ermee!