battle settings
- jan vd poel
- BTN Site Admin
- Contacteer:
battle settings
Zomaar weer eens een wild idee opgedaan, gooi dus maar de knuppel in het hoenderhok.
Zoals bekend waren de geallieerden ver in de meerderheid qua materieel (tanks) t.o.v. de duitsers.
Nu volgen we keurig de Tamiya regels:
Pershing, Tiger en King Tiger zijn zware tanks, en waren schaars aanwezig.
Sherman een medium, was rijkelijk vertegenwoordigd op het battlefield.
Stel we veranderen de settings van:
Pershing, Tiger en King Tiger naar medium of light
Sherman naar heavvy.
Op die manier bootsen we de overmacht aan shermans na doordat hij veel vaker geraakt moet worden voordat ie is uitgeschakeld.
Is het iets of is het niks.
Schiet er maar op (maar lever niet alleen kritiek, probeer het ook te onderbouwen en/of alternatieven aan te geven).
Groet,
Jan
Zoals bekend waren de geallieerden ver in de meerderheid qua materieel (tanks) t.o.v. de duitsers.
Nu volgen we keurig de Tamiya regels:
Pershing, Tiger en King Tiger zijn zware tanks, en waren schaars aanwezig.
Sherman een medium, was rijkelijk vertegenwoordigd op het battlefield.
Stel we veranderen de settings van:
Sherman naar heavvy.
Op die manier bootsen we de overmacht aan shermans na doordat hij veel vaker geraakt moet worden voordat ie is uitgeschakeld.
Is het iets of is het niks.
Schiet er maar op (maar lever niet alleen kritiek, probeer het ook te onderbouwen en/of alternatieven aan te geven).
Groet,
Jan
Wie vrijheid opoffert voor veiligheid is beiden niet waard.
(Benjamin Franklin)
(Benjamin Franklin)
- Robert Voogt
- Contacteer:
Re: battle settings
het idee is inderdaad beter voor onze battlefield, echter het is natuurlijk het omgekeerde van de realiteit, waarbij een sherman vaak na 1 schot van een tiger in brand vloog en dat voor sommige gevallen meer dan 10 shermans, m10's, etc. nodig waren om bv een kingtiger uit te schakelen.
Maar ja, in de realiteit hadden de geallieerden natuurlijk luchtsteun, waar de duitsers veel last van hadden, echter nu er geen luchtsteun is, heeft zelf deze jongen een kans:

Maar ja, in de realiteit hadden de geallieerden natuurlijk luchtsteun, waar de duitsers veel last van hadden, echter nu er geen luchtsteun is, heeft zelf deze jongen een kans:
- Robert Voogt
- Contacteer:
maar is het dan niet beter om ze beide dezelfde setting te geven (shermans zijn sneller)
-
leonard van Teeffelen
Misschien een idee
; bij Tigers & king-Tigers een flinke plaat lood op de bodem leggen, worden ze mischien net zo traag als in het echt en krijgt de sherman een kans om z,n snelheid en wendbaarheid uit te buiten.
Leonard
Leonard
-
FaridR
Goed ideeleonard van Teeffelen schreef:Misschien een idee; bij Tigers & king-Tigers een flinke plaat lood op de bodem leggen, worden ze mischien net zo traag als in het echt en krijgt de sherman een kans om z,n snelheid en wendbaarheid uit te buiten.
Leonard
-
Hans Kraaijeveld
Hoi jan,
Lijkt me best leuk eens wat te experimenteren met settings. Wat mij dan wel aardig lijkt: Pershing/Tiger/Kingtiger op
medium zetten, en de Shermans op heavy.
Gewoon dan eens kijken hoe zo'n battle zich ontwikkeld, want er spelen meer factoren mee in met name een buitenbattle,
zoals stuurmanskunst tanker (ik zelf bak er af en toe ook niet altijd veel van)
en het terrein zelf. Dit speeld niet zo sterk in Zetten lijkt mij.
Ik zou zeggen, gewoon een keer proberen
Groetjes,
Hans.
Lijkt me best leuk eens wat te experimenteren met settings. Wat mij dan wel aardig lijkt: Pershing/Tiger/Kingtiger op
medium zetten, en de Shermans op heavy.
Gewoon dan eens kijken hoe zo'n battle zich ontwikkeld, want er spelen meer factoren mee in met name een buitenbattle,
zoals stuurmanskunst tanker (ik zelf bak er af en toe ook niet altijd veel van)
Ik zou zeggen, gewoon een keer proberen
Groetjes,
Hans.
-
Johan van den Hoven
Misschien moeten we meer leden met geallieerde tanks zien te krijgen?
Korting voor allied tankers?
Korting voor allied tankers?
-
Frank Flierman
Zou je om een overmacht aan shermans te simuleren niet beter kunnen proberen om die tijd wachten na uitgeschakeld te zijn te verkorten..
-
FaridR
Ook geen slecht ideeFrank Flierman schreef:Zou je om een overmacht aan shermans te simuleren niet beter kunnen proberen om die tijd wachten na uitgeschakeld te zijn te verkorten..
-
Reinier Zwanink
- Contacteer:
he Jan
eerlijk gezegt was mijn eerste reactie
JE BENT GEK
dat is toch totaal niet historisch
maar als je er even verder op na denkt vind ik het helemaal niet zo raar gedacht
als een battle 1op 1 is maakt het geen verschil welke setting je hebt (alleen wie is het snelst)
maar op het slagveld toch wel degelijk
een sherman is snel kaduuk en dan heb je een "wapen" minder tegenover een evengrote vijand
die bazis verandert hierdoor dus de andere kant op
maarja
hoevaak hebben we het nu al geprobeert
5x 6x
ik weet het niet meer
evenals de reducties voor tiger en KT
er zijn er tot op heden weinig die daar echt mee werken
dus ja
maar geen gek idee opzich
eerlijk gezegt was mijn eerste reactie
JE BENT GEK
dat is toch totaal niet historisch
maar als je er even verder op na denkt vind ik het helemaal niet zo raar gedacht
als een battle 1op 1 is maakt het geen verschil welke setting je hebt (alleen wie is het snelst)
maar op het slagveld toch wel degelijk
een sherman is snel kaduuk en dan heb je een "wapen" minder tegenover een evengrote vijand
die bazis verandert hierdoor dus de andere kant op
maarja
hoevaak hebben we het nu al geprobeert
5x 6x
evenals de reducties voor tiger en KT
er zijn er tot op heden weinig die daar echt mee werken
dus ja
maar geen gek idee opzich
Coming Up:
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
-
Reinier Zwanink
- Contacteer:
oja nog even een reactie hieropFrank Flierman schreef:Zou je om een overmacht aan shermans te simuleren niet beter kunnen proberen om die tijd wachten na uitgeschakeld te zijn te verkorten..
als je afgeschoten ben Frank
dan ben je GAME OVER voor de rest he
verder rijden heet vals spelen
Coming Up:
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
-
Rob Wernars
- BTN Erelid
- Contacteer:
Hiep Hoi en Hallo,
Ik ben het met Jan eens! Het is een aardig idee om de battle's wat interessanter te maken.
Kijk, om het echt realistisch te maken zouden er vanaf 3 maanden na de oprichting van de BTN alleen nog maar Geallieerde tankbestuurders lid mogen worden. Maar ja, de echte tankliefhebber kiest toch voor de mooie Duitse tanks
, dus moeten er andere ideeen geopperd worden, en dit idee klinkt goed. Het is een kwestie van uitproberen!
Een plaat lood op de bodem van zekere tanks lijkt mij niet zo geschikt! Ten eerste moet je de hele mikmak eerst uitbouwen en daarna weer inbouwen, en ten tweede lijkt het ruimtegebrek daardoor nog groter te worden: ik heb al moeite om alle spullen/electronica, draadjes en snoertjes in de rompen te duwen op een zodanige wijze dat alles nog functioneerd en werkt.
GRRoet'n,
Rob
Ik ben het met Jan eens! Het is een aardig idee om de battle's wat interessanter te maken.
Kijk, om het echt realistisch te maken zouden er vanaf 3 maanden na de oprichting van de BTN alleen nog maar Geallieerde tankbestuurders lid mogen worden. Maar ja, de echte tankliefhebber kiest toch voor de mooie Duitse tanks
Een plaat lood op de bodem van zekere tanks lijkt mij niet zo geschikt! Ten eerste moet je de hele mikmak eerst uitbouwen en daarna weer inbouwen, en ten tweede lijkt het ruimtegebrek daardoor nog groter te worden: ik heb al moeite om alle spullen/electronica, draadjes en snoertjes in de rompen te duwen op een zodanige wijze dat alles nog functioneerd en werkt.
GRRoet'n,
Rob
- Marcel Rientjes
- BTN Clublid
- Contacteer:
MMm ik weet niet ff de dingen op een rijtjejan vd poel schreef: Stel we veranderen de settings van:
Sherman naar heavvy.
Groet,
Jan
De sherman is licht dus kan veel sneller schieten.
is wendbaarder & en sneller op het slagveld.
Maar moet dus ook vaker schieten om de KT uit ts schakelen.
Maar in een een tegen een gevecht zal bij iedere treffer raak zalde sherman winnen! (of is mijn gedachte verkeerd? )
dus heeft de sherman al twee voordelen en maar een nadeel (dat ie met minder schoten af is als de KT)
Als je dit dus om gaat draaien lijkt mij dat er weinig veranderd,
bij gelijkblijvende rij/battle stijl
hij is nog steeds snel(maarja als je dat in de battle niet gebruikt is dit geen voordeel)
hij kan vaker schieten (oke maar dat duurt langer tussen een shot en heeft ondertussen een hit ge-incaseert van de sneller schietende kt(op licht) )
Ik denk dat dit weinig uit maakt en dat de orginele setting juist wel doordacht goed zijn maar .
Ik denk dat het aan tak tiek schort hier in theorie moet een snellere rijdende en schietende tank een voordeel hebben zeker op een slagveld met huizen en zo zoals wij het hebben .
je moet alleen zien dat je niet geraakt wordt dus goed bekijken wat je doet.
en sherman op light kan 3 keer shieten tegeover een KT op heavy dan moet je als je het goed doet winnen.
dus eigenlijk heeft een kt met een sherman tegenover zicht er dus drie tegen over zich staan kwa schiet power!!! omdat de sherman sneller schiet op light!
Ik denk dat je als je op light rijd meer op moet passen voor hits en dus gebruik moet maken van je wendbaarheid en snelle schieten daar tegen over moet de Kt die op heavy staadt op passen dat ie niet ergens tercht komt (in een open veld) waar je niet snel genoeg kunt weg komen en dus van alle kanten geraakt kunt worden(daarbij kun je best wel wat extra hits hebben maar dan moet je weg wezen )
misschien hebben de duitse tankers wel een beter inzicht
dus wat mij betreft zo laten en regels maken:
Uit geschakeld is uit geschakeld(dat scheinen ook veel mensen nog niet te snappen)
De heavy tanks ook een beetje op schaal rijden(dus niet een sherman voorbij racen
En bv in battels een of twee light tanks meer als heavy
een ander optie zou nog zijn allemaal op de zelfde setting dan heeft niemand voordelen en komt het op eigen inzicht aan.
waarom zou een light tank nog meer voordelen moeten hebben terweil ze int eggie alleen maar nadelen hadden.
zo maar ff een gedachte gang van mij
maar ieder meeting/battle met die settings knopjes te rommelen zie ik niet zitten.
ben blij dat sommige tanks niet open hoeven,
Gr Marcel
luttenmountain
-
Wim Goossen
Ik zou de settings ook zo laten, maar kun je misschien met wat Sherman rijders tijdens
een Battle wat tactiek toepassen
, heb ik laats met Rob v. Montfoort ook gedaan.
samen een Tiger onder vuur genomen, we vuurden steeds een paar seconden na elkaar op
dezelfde Tiger met al resultaat een uitgeschakelde Tiger
Het is maar een idee
, alleen niet tegen die Duitsers vertellen
Groet Wim
een Battle wat tactiek toepassen
samen een Tiger onder vuur genomen, we vuurden steeds een paar seconden na elkaar op
dezelfde Tiger met al resultaat een uitgeschakelde Tiger
Het is maar een idee
Groet Wim
-
Frank Flierman
dat geloof ik graag, maar je wilt een overmacht aan shermans simuleren of niet.. Geef deze Shermans dan 2 of 3 "levens". Of je nou de settings op "heavy" zet en zodoende zorgt dat ie meer hits aankan, of dat je 'm 2 levens geeft..Reinier Zwanink schreef:oja nog even een reactie hieropFrank Flierman schreef:Zou je om een overmacht aan shermans te simuleren niet beter kunnen proberen om die tijd wachten na uitgeschakeld te zijn te verkorten..
als je afgeschoten ben Frank
dan ben je GAME OVER voor de rest he![]()
verder rijden heet vals spelen