Na begin van dit jaar voor het eest een Tamiya Kübel gebouwd te hebben ,werd het stilaan eens tijd voor een Full Option..
De keuze was voor mij persoonlijk niet zo moeilijk...wist dat het hoe dan ook een Sherman moest worden..
Dus zo gezegt....
Begin van deze maand kwam de kit dan aan....
Na een in een aantal Concord boekjes gebladerd te hebben viel de keuze op een M4 A3E8...maar dan wel in de 76mm versie..
Eigenlijk precies in de vorm ,zoals John de zijne ruim een jaar gekeden al eens gebouwd had...
Dus...met die T-23 toren....wist niet eens dat dat ding zo genoemd werd...moet nog veel leren..
Maar dat werd me al snel duidelijk toen ik vertelde dat ik een Sherman wilde bouwen..maar dan die versie zonder die 105 "proppenschieter"..
Niet dat ik de originele Sherman niet mooi vind...maar 76 mm vind ik net iets mooier...
Daarvoor werd dus met Nick Aguliar ( bekend uit het THQ Forum ) contact opgenomen ,en bij hem een T-23 toren....een nieuwe Transmissiecover...en passende uitlaatkast besteld...
Levering was verrassend snel ,en HULDE voor de kwaliteit van de resin onderdelen...
Over dat laatste moet ik nog het 1 en ander leren...maar het ziet er allemaal erg netjes uit..
Hier wat plaatjes van de onderdelen...

Verder werd me meteen ook verteld...dat het motordek aangepast moet worden...
Naar de Sherman M4 A3 versie....aahjaaah..was mijn reactie...
Daarvoor komt een vervangend motordek van Imperial in de plaats...
Nu nog eventjes de beschikbare Sherman torens op een rij..
Eerst de T-23 toren van Nick....dan de vernieuwde Schumo 105 MM toren ,naast de originele Tamiya toren..

En dan hier de "Transmissie cover"...

Dat dus even ter vergelijking...
De nieuwere onderdelen bieden meer detail...das duidelijk...maar ach..
Eerlijk is eerlijk...de Sherman stamt uit 1974...en veel van het detail op de nieuwere onderdelen ,kun je ook met wat knutselwerk ,
op de originele onderdelen aanbrengen en toevoegen..
Voor ieder wat wils..
Zometeen de eerste stappen wat betreft de bouw...
Groetjes Elfi.....