airbrush
- Robert Winkelhuis
- Contacteer:
-
Theo Andriessen
Ervan uitgaande dat je arylic verf van Tamiya bedoeld.
Ik gebruik thuis net als Robert acrylic thinner alleen dan van Tamiya (is duurder)
Nadeel het stinkt voordeel het is makkelijker schoonmaken.
Bij Jeanette gebruik ik gedestilleerd water, voordeel het is goedkoper, 't stinkt minder.
Nadeel vind ik wel dat de verf heel gauw opdroogt aan de wanden van de spuitbeker(cup), dit is weer lastiger schoonmaken.
In het verleden ook nog ruitenwisser vloeistof gebruikt, ik vond dat het spuitwerk hiermee heel erg mat werd.
Alles meng ik ongeveer 1 op 1.
Ik gebruik thuis net als Robert acrylic thinner alleen dan van Tamiya (is duurder)
Nadeel het stinkt voordeel het is makkelijker schoonmaken.
Bij Jeanette gebruik ik gedestilleerd water, voordeel het is goedkoper, 't stinkt minder.
Nadeel vind ik wel dat de verf heel gauw opdroogt aan de wanden van de spuitbeker(cup), dit is weer lastiger schoonmaken.
In het verleden ook nog ruitenwisser vloeistof gebruikt, ik vond dat het spuitwerk hiermee heel erg mat werd.
Alles meng ik ongeveer 1 op 1.
-
Hugo Jong
-
Hugo Jong
Dat klopt, na het spuiten de tank verzegelen met een paar laagjes mat blanke lak en weg is het mat (hele lichte ei glans blijft dan over) en de kleuren gaan enorm leven.Theo Andriessen schreef:In het verleden ook nog ruitenwisser vloeistof gebruikt, ik vond dat het spuitwerk hiermee heel erg mat werd.
-
Johan van den Hoven
-
Hugo Jong
Een echte tank heeft ook altijd een soort ei glans (glans is het eigenlijk niet maar pak eens een ei uit de koelkast dan zie je wat ik bedoel), die is ook niet super mat.
Als je de Tamiya verf verdund met ruitensproeiervloeistof hebt gespoten is hij echt heel heel erg mat.
De mat blanke lak brengt dan echt de kleur helemaal tot leven, word veel dieper en beschermt je verf ook weer tegen overmatig krassen, als je zonder de lak je nagel er langs haalt zie je het al.
Maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden om het effect wat je zelf het mooist vind te bereiken natuurlijk, smaken verschillen gelukkig
Als je de Tamiya verf verdund met ruitensproeiervloeistof hebt gespoten is hij echt heel heel erg mat.
De mat blanke lak brengt dan echt de kleur helemaal tot leven, word veel dieper en beschermt je verf ook weer tegen overmatig krassen, als je zonder de lak je nagel er langs haalt zie je het al.
Maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden om het effect wat je zelf het mooist vind te bereiken natuurlijk, smaken verschillen gelukkig
-
Johan van den Hoven
-
Rob Wernars
- BTN Erelid
- Contacteer:
Ik gebruik altijd de goedkoopst mogelijke ruitenwisservloeistof.
Lekker voordelig, stinkt niet en ook altijd schone autoruiten!
En het spuitje schoonmaken doe ik altijd met scheerschuim, bekertje en airbrush inspuiten, lekker laten weken, afspoelen, water met de airbrush spuiten zodat ook de binnenkant weer vrij van scheerschuim is en klaar is Kees!
GRRoet'n,
Rob
Lekker voordelig, stinkt niet en ook altijd schone autoruiten!
En het spuitje schoonmaken doe ik altijd met scheerschuim, bekertje en airbrush inspuiten, lekker laten weken, afspoelen, water met de airbrush spuiten zodat ook de binnenkant weer vrij van scheerschuim is en klaar is Kees!
GRRoet'n,
Rob
-
Jan v/d Velden
-
Peter Dierckx
- Contacteer:
of exhibistionismeHugo Jong schreef:Toppunt van sadomasochismeJan v/d Velden schreef:glassex

"There are no atheists in foxholes" isn't an argument against atheism, it's an argument against foxholes
Königstiger (vintage), Panther, Pz Kpfw IV (WIP)
moderator BTB
-
Dynamic