Tips voor landschap voor 1:70 tanks (Heng Long)

Hier kunnen alle niet gerelateerde (off topic) onderwerpen behandeld worden. De normale gedragsregels en moderatie gelden ook hier.
Plaats reactie
Arnaud Sprenger

Tips voor landschap voor 1:70 tanks (Heng Long)

Bericht door Arnaud Sprenger »

Ik zit erover te denken 4 van deze tanks te kopen:

Afbeelding

Ik wil daarvoor een grote plaat nemen en daarop een eiland maken/schilderen/gipsen/lijmen/timmeren. Een of twee dorpjes, 2 bases, wat weggetjes, bruggen, tunnels, bos enz. Alles zal ook met LED's worden verlicht ;) De plaat wordt in 2 delen uitneembaar, zodat het ook weer opgeborgen kan worden. Eventueel moet er ook op geraced kunnen worden met andere mini-rc-autootjes.

Die Heng Long tankjes zijn 1:70, de rest wilde ik in 1:72 gaan maken (moet niet zo'n groot probleem zijn). Ik heb al veel leuke plastic kits in die schaal gezien (Revell, Italieri etc). De scenery maak ik zoveel mogelijk zelf. Als afmeting voor de grondplaat had ik 122x244 multiplex in gedachten, maar misschien is dit wel te klein (1:72 is toch flink groter dan H0, zeker met rijdende tanks).

Wat ik me afvroeg, was of er mensen zijn die iets dergelijks gemaakt hebben. Om inspiratie op te doen :) De landschappen die ik op dit forum zie, zijn vaak buiten, en erg groot. Is er niemand die voor die kleine 1:70 tanks iets leuks gemaakt heeft? Kent iemand een link naar een pagina met een battle landschap op zo'n kleine schaal?

Wie helpt mij op weg? :)
Robert Winkelhuis
Contacteer:

Bericht door Robert Winkelhuis »

Ik denk dat je bij de H0(1/87) schaal veel kunt vinden.
Greetings van Robert
-------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------
Arnaud Sprenger

Bericht door Arnaud Sprenger »

Hmm, bestaan er ook radiografische H0 artikelen? Zou qua schaal nog beter zijn. Dan ben ik met een 244 x 122 landschap zeker weten klaar.
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast