Blikschade....

Hier kunnen alle niet gerelateerde (off topic) onderwerpen behandeld worden. De normale gedragsregels en moderatie gelden ook hier.
John Canton

Blikschade....

Bericht door John Canton »

Allo

Met deze M1 Abrhams liep het in Irak niet zo goed af.. :shock:

http://www.primeportal.net/m1_damaged_iraq.htm

Er staat bij "destoyed by an IED"...Improvised Explosive Device...
Dat moet dan wel een hele zware IED zijn geweest... :shock: :shock:

De tweede M1 werd kennelijk door een anti-tank raket/granaat geraakt...

Greetz....grrr..
Adrie Baak
Contacteer:

Bericht door Adrie Baak »

Er stond vanochtend een artikel in het AD, ze hadden wapens en voorraden gevonden. Daar zaten ook zware koperen schijven bij. Die schijven waren bedoeld voor het bouwen van die IED’s en zijn dus armour piercing.

Ik heb op het journaal ook een filmpje gezien van het afgaan van zo’n ding, daar wordt je echt niet vrolijk van als je in zo’n tank of ander voertuig zit die door zo'n IED geraakt wordt. Totale vernietiging :shock:

Het artikel waar het instond over de EFP's/IED's http://www.ad.nl/buitenland/article1127779.ece

Adrie
'How many times da I have to tell ya...the right tool for the right job!'
M26 Pershing - Sherman M4A3E8 building in progres
Ger Zonneveld

koperen schijven

Bericht door Ger Zonneveld »

de koperen schijven worden meestal gebruikt als spiegels om een holle lading van te maken. Ik heb nog wel een paar foto's van een kilo springstof in een vangrail en een landrover ernaast op een meter afstand. met gebruik making van zo'n spiegel (koperenschijf).
Ik was er erg van onder de indruk.
Rick Braat
Contacteer:

Bericht door Rick Braat »

HOLY SH** :shock:
Die M1 die helemaal bovenaan staat... die is aardig toegetakeld :!:
Rick

Afbeelding
Huub Beeren

Bericht door Huub Beeren »

Dat betekend. De Ambrams is lang niet onoverwinnelijk zoals je op sommige sites leest.
Gert vd Born

M1

Bericht door Gert vd Born »

Hallo,

Wie weet wat er met de bemanning is gebeurd?
Gezien de foto's verwacht ik weer enkele slecht nieuws gesprekken bij de naasten van de bemanning. Een tank blijft een machtig apperaat maar bij het zien van deze foto's ben ik blij dat ik 1,90 ben en te groot was voor een tank.

Mvg Gert
John Canton

Allo

Mh...de bemanning...tja...
Niet erg waarschijnlijk,maar dit kan ook het gevolg van een interne munitie-explosie zijn geweest...
De IED die misschien brand heeft veroorzaakt waarbij later dus de munitie de lucht in ging.
De Abrahams heeft een reputatie van snel vlam vatten,vooral in Irak was daar de turbinemotor vaak de schuldige van door het onstaan van een te hoge motortemperatuur.
Het zou verklaren waarom de toren zo precies van de romp werd geblazen.

Anderzeids spreekt het volgende dit weer tegen.
De achterkant van het torendak,[ daar waar de munitie opgeslagen ligt ] is bij de Abrahams van noodpanelen voorzien,een soort van "Blast-panell`s" om dit nog beter te laten funktioneren zitten op die panelen bij de M1A2 nog eens extra overdrukkleppen.
Bij een interne-explosie openen zich deze kleppen,waarna de torendakpanelen weg geblazen worden zodat de druk weg kan,en de bemanning een grotere kans op overleven heeft.
Op de foto zitten de panelen er echter nog netjes op...

De Abrahams is net als alle tanks,ook niet onoverwinnelijk....dat blijkt wel..

Greetz...grr...
Gert vd Born

M-1 abrams

Hallo Tankers,

Dus binnenkort te koop Kleine bommen met koperen schijfjes. :D
Voor de schaal 1:16 en te gebruiken tijdens tank battles :twisted: He Hugo dat worden dan meer als duizend tanks per jaar die we kunnen verkopen :wink:
Heb de aandelenlijn al ingelicht.
Nu zonder gekheid. Blijft natuurlijk intens triest dat je denkt in een beschutte tank te zitten na al die beelden van de vernielde russische T.. tanks.
Wordt je weggevaagd door een IED.
Moet wel een IED zijn want tegen anti-tank waren ze toch bijna onkreukbaar :?:

Mvg Gert
John Canton

Hoi Gert..

De Abrahams tegen anti-tank wapens onkreukbaar...nou nee.
Kijk maar naar het tweede slachtoffer....daar werd de achterkant door een anti-granaat/raket doorboord.,waardoor de motor vlam vatte.

De Iraki`s hadden in 2003 beschikking over enkele buitgemaakte TOW`s .
Anti-tankraketten van Amerikaanse makelij notabene... :shock:
Nog overblijfselen van de Iran-Irakoorlog in de jaren tachtig.
De TOW is een zeer effectief anti-tankwapen,waar het panser van de meeste moderne tanks niet tegen bestand is.

Greetz....grrr....
Gert vd Born

M-1 abrams

Hallo John,

Zal niet de laatste keer zijn dat wapens die je als land verkoopt tegen je gebruikt worden. Sta je als 18 of 19 jarige tegenover zoiets. :(
Heb diverse oorlogskerkhoven gezien in binnen en buitenland uit wo1 en wo2. Kijk je naar de leeftijden die gesneuveld zijn dan vraag ik mij af wat wij mensen elkaar nog steeds aandoen. :( Dus weer terug naar ons zelf en de dag plukken die we krijgen. Dus gelukkig op schaal 1:16 en met electronika op elkaar schieten. :D Daarbij lachen en plezier hebben en toch ons mannelijk jachtinstinkt gebruiken. 8) Gelukkig zonder al te veel verliezen. :lol:
Wil alleen aangeven dat wij in dit land met al zijn tekortkomingen ons toch wel mogen gelukwensen dat wij hier kunnen en mogen wonen/leven.
:wink:

Mvg Gert
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

"The Beast of war"
Vind die filmtitel nog steeds erg pakkend en het omvat ook meteen eigenlijk alles wat met oorlog te maken heeft.

Blij dat ik "maar" een R/C tank rij :lol:
John Canton

Allo

Yup !
Laten we het maar bij RC-Tankies houden....
Met hooguit tijdens de tankgevechten wat onschuldig flitsende BU`s... :wink:
Het enige bloed wat er bij onze hobby af en toe vloeid,is waneer we ons met een stuk gereedschap in onze vingers snijden...en geloof me...dat overkomt mij regelmatig... :twisted:
Lang leve Hansaplast ! :roll:

Greetz....grrr...
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Hansjeplast :roll:
Bas Pos

Bericht door Bas Pos »

deze is vrij dramatisch, het stukje buis wat uit het water steekt is eigenlijk het uiteinde van?

Afbeelding

juist ja,

Afbeelding

een noorse 2a4 die kopje onder ging.....

helaas kostte het het leven aan 2 noorse soldaten.

http://www.hsty.no/CR06/bilder/ulykke/
Laatst gewijzigd door Bas Pos op 12 mar 2007, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin Noorloos

Bericht door Martin Noorloos »

Dat is weer een triest verhaal. Idem met de KCT parachutist die nu door een ongeval in de VS om het leven is gekomen...

Parachutespringen en met 60 ton pantser over ijs rijden is en blijft tricky, dat blijkt wel weer....
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast