King Tiger tracks

Voor technische vragen en handige tips
Plaats reactie
Erwin José

King Tiger tracks

Bericht door Erwin José »

Zo, sinds vandaag forumlid van BTN. Ziet er allemaal erg goed uit. Ik heb ook een vraagje. Ik heb sinds kort op mijn (oude) King Tiger II nieuwe rupsbanden gekocht. Het schijnt dat de samenstelling van de kunststoftracks beter zijn dan de oude. Bij een bochtje maken, knalde de rupsbanddelen om ej oren!
Ook ik twijfel nog om de metalen tracks te kopen die op Ebay staan, niet zozeer voor de prijs, maar de opmerking dat de versnellingsbak nogal wat te verduren krijgt gedurende het rijden.
Ik ben geen fanatieke rijder maar wil wel 'het bos' in en de Tijger af en toe te laten rijden.

Dus beste tankbezitters, wat is wijsheid?

Vriendelijke groet, Erwin :)
Randy van de Poel
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Randy van de Poel »

Allo,

Welkom op het forum.
We gebruiken hier onze voledige voor en achternaam. Deze kun je weizigen in je profiel.

Welk model King Tiger heb je. Er zit namelijk verschil in, je hebt een versie met 1 motor er in, tweede versie is met een DMD en twee gearboxen.
Ik weet alleen dat bij de full option de gearboxen sneller willen slijten met metalen tracks.
Hoe de gearboxen zich houden bij de tweede versie geen idee.

Ik zou kiezen voor kunststoftracks.
Mede omdat je toch in een bos gaat rijden. Als er dan ergens een takje tussen komt springt de track kapot en krijgt de gearbox niet op zijn donder. Gebeurt dit met metalen tracks dan wil de tank een haakse bocht maken en dit is niet echt goed voor de levensduur van de gearbox.
Greetz,
Randy

Bezig met King Tiger --> Porsche
Michael Sandbergen

Bericht door Michael Sandbergen »

Welkom Tico

Gr Mike
Erwin José

Bericht door Erwin José »

Randy, bedankt voor je info. Mijn Tiger is met één motor uitgerust. Dat in het bos rijden moet je niet te letterlijk nemen hoor. In Houten wordt een R/C club opgericht. LAngs de A27 is er een klein terrein (gras, zand en modder) dat laatste is afhankelijk van de regen! De gemeente wil nu een zandcircuit aanleggen omdat er van alles op R/C gebied gebruik van kan maken.

Ik ga eerste maar eens kijken wat de tank op zand en gras doet met de nieuwe kunststof rupsen. Dank voor de tips, ik houd jullie op de hoogte.

Erwin
:D
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast