Moet zeggen dat het voor een eerste keer camo airbrushen erg goed gelukt is, maar dat is natuurlijk niet vanuit het oog gezien van de pro's hier. Na nu zelf ook een camo te hebben ge airbrusht, moet ik ook zeggen dat ik voor velen van jullie ook een berg respect heb gekregen wat betreft airbrush werk. Vond het toch wel erg lastig om alles gelijk dekkend er op te krijgen. Het is ook niet op alle plekken even gelijk gegaan, maar aangezien ik toch nog een keer ga nevelen met de kleuren kan ik misschine nog wat plekjes bijwerken. De wash zal ook wel een hoop goedmaken denk ik
Camouflage airbrushen
-
Leroy de Looff
Re: Camouflage airbrushen
Zo heb ik het nu ook gedaan idd, werkt toch makkelijker. Eerst de camo doorgetrokken op de toren, en daarna even de toren er af om de camo door te trekken.
Moet zeggen dat het voor een eerste keer camo airbrushen erg goed gelukt is, maar dat is natuurlijk niet vanuit het oog gezien van de pro's hier. Na nu zelf ook een camo te hebben ge airbrusht, moet ik ook zeggen dat ik voor velen van jullie ook een berg respect heb gekregen wat betreft airbrush werk. Vond het toch wel erg lastig om alles gelijk dekkend er op te krijgen. Het is ook niet op alle plekken even gelijk gegaan, maar aangezien ik toch nog een keer ga nevelen met de kleuren kan ik misschine nog wat plekjes bijwerken. De wash zal ook wel een hoop goedmaken denk ik
- Niels Jansen
- Contacteer:
Hallo Leroy
Het maakt niet uit dat het iet over helemaal gelijk dekkend i.
Het is tenslotte geen auto. In het veld keken ze hier ook niet echt na.
Dus het is wat realistischer.
Ben benieuwd hoe je tank er nu uitziet.
Ik zeg FOTOS
Het maakt niet uit dat het iet over helemaal gelijk dekkend i.
Het is tenslotte geen auto. In het veld keken ze hier ook niet echt na.
Dus het is wat realistischer.
Ben benieuwd hoe je tank er nu uitziet.
Ik zeg FOTOS
1x Leopard 2a6. Regiment Huzaren van Sytzama, 11 TnBat. 1ste plt B-esk TankNmr: 12
1x Panther late G Panzergruppe"Kaiser'' Nmr: 315
1x Panther late G Panzergruppe"Kaiser'' Nmr: 315
-
Leroy de Looff
Heb 1 foto maar die is wat wazig, is van vannacht half 1

Vind het zelf niet tegenvallen voor de 1e camo, ben zelf erg tevreden. Vanavond de loopwielen en misschien nog nevelen.
Kom ik bij mijn volgende vraag
De wash, hoe en wat?? Ik neem aan dat dit gewoon met de airbrush geneveld kan worden, en dan net zolang tot ik er tevreden mee ben??

Vind het zelf niet tegenvallen voor de 1e camo, ben zelf erg tevreden. Vanavond de loopwielen en misschien nog nevelen.
Kom ik bij mijn volgende vraag
-
Rene Pranger
Ow dat ziet er al mooi uit, en wat ik dan altijd doe is dus met alledrie de kleuren apart er van grote afstand overheen nevelen.
Dan wordt ie vuil en donkerder, en het mooie ervan is tijdens het rijdne komen er vanzelf krassen en dergelijke op.
Wash en weatheren en weet ik het allemaal is mooi voor diorama stukken maar niet voor onze tanks.
De schade komt van het rijden zoals het hoort en realistischer, want tja een tank hoort te rijden en niet op een plank te staan
Dan wordt ie vuil en donkerder, en het mooie ervan is tijdens het rijdne komen er vanzelf krassen en dergelijke op.
Wash en weatheren en weet ik het allemaal is mooi voor diorama stukken maar niet voor onze tanks.
De schade komt van het rijden zoals het hoort en realistischer, want tja een tank hoort te rijden en niet op een plank te staan
-
Leroy de Looff
En toen was het gedaan, airbrush pistool is naar de konõ
Verf borrelt alleen nog maar door het potje omhoog, spettert aan alle kanten. Alles is brandschoon, wel 20 keer opnieuw gemonteerd zoals het hoort. Ik ben het spoor ff bijster.
-
Martin.van.Wortel
ik heb respect voor iedereen die zijn tank zo mooi doet airbrushen ,vind het alleen erg jammer dat dat niet realistisch is.
in de oorlog hadden ze geen verfspuiten en werd alles in het veld gecamoufleerd met kwast
in de oorlog hadden ze geen verfspuiten en werd alles in het veld gecamoufleerd met kwast
-
Leroy de Looff
Nou heb het probleem met het pistool gevonden, ben te lomp geweest met schoonmaken en heb de nozzle beschadigd, waardoor er nu een scheurtje in zit doordat ie gebogen is
Gelijk maar een nieuwe besteld.
Zover ik kan zien zit de nozzle dus tegen het eindkapje, en doordat er nu een scheurtje in de nozzle zit circuleert de lucht dus door het kopje waardoor hij hem terugvoert naar het verfreservoir.
Dit lijkt mij in elk geval logisch, plus dat het nooit goed kan zijn dat er een scheurtje in de nozzle zit.
Als iemand dit kan bevestigen voor mij, heel graag.
Zover ik kan zien zit de nozzle dus tegen het eindkapje, en doordat er nu een scheurtje in de nozzle zit circuleert de lucht dus door het kopje waardoor hij hem terugvoert naar het verfreservoir.
Dit lijkt mij in elk geval logisch, plus dat het nooit goed kan zijn dat er een scheurtje in de nozzle zit.
Als iemand dit kan bevestigen voor mij, heel graag.
-
Paul Meelen
Martin.van.Wortel schreef:ik heb respect voor iedereen die zijn tank zo mooi doet airbrushen ,vind het alleen erg jammer dat dat niet realistisch is.

-
Wilco Bouwhuis
Heb 1 foto maar die is wat wazig, is van vannacht half 1
Maar wel lekker bezig zo toch
Heb qua weathering ooit is mee gekeken (toen ik er met m'n KoTi even doorheen zat) tijdens 'n consult bij dokter Reinier in Leerdam (je weet wel die met z'n praktijk vol met Rembrant en van Gogh tovertubes
Is leuk om te doen, je kunt met wat olieverf al 'n hoop leuke dingen doen qua wash effect en je tank tot leven laten komen. zo heb ik het iedergeval gedaan en ben zeker met de JP http://www.battletanksnederland.com/php ... 56982f773bzelf best tevreden over, gewoon kwestie van doen (eventueel eerst op wat anders : Chessygrin :mocht het mis gaan ) maar niet vergeten eerst blanke lak over je tank te spuiten.
En ja, aan de andere kant 't zijn gebruiksvoorwerpen, geen static tankjes. Soms zitten we avonden te prullen en vanaf 'n paarmeter afstand is er niemand die meer 't ziet
-
Martin.van.Wortel
zoals die het erop spuiten kun je het beter met de kwast doen 
-
Leroy de Looff
Zulke grote vlakken zijn niet te doen met een kwast lijkt me, heb je eindelijk je tank in de camo, is de oorlog voorbij
Ben ondertussen al klaar met de camo, resultaat mag er zijn vind ik zelf

Nu nog blanke lak en de details er op.
Ben ondertussen al klaar met de camo, resultaat mag er zijn vind ik zelf

Nu nog blanke lak en de details er op.
-
Reinier Zwanink
- Contacteer:
inderdad netjes zo
loop al volledig eruit
(wordt wel eens vergeten)
1 kleine tip alleen
sleepkabels werden vaak meegespoten in het echie
alleen een modelbouwer vind dit niet mooi
die pakt vaan de ophangblokken mee en doet de kabel in kaal verroest staal
loop al volledig eruit
1 kleine tip alleen
sleepkabels werden vaak meegespoten in het echie
alleen een modelbouwer vind dit niet mooi
die pakt vaan de ophangblokken mee en doet de kabel in kaal verroest staal
Coming Up:
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
-
Rene Pranger
Tja als je nagaat dat als de sleep kabels meegespoten worden dan zitten ze dus in de camo kleur, maarja zoals elke modelbouwer zal weten zijn teneerste de sleepkabels in het echt zo vet als wat vanwege de olie dus zal er weinig verf op hechten.
En dan nog als je ze 1 keer gebruikt in het echt en ze op spanning zet plop weg verf dus nah in het echt zijn ze roestig als de hell.
Leroy toppie ziet er mooi uit nu alleen nog ff de overspray maken met de 3 dezelfde kleuren, en dan wordt ie mooi en lekker oud.
Greets Rene
En dan nog als je ze 1 keer gebruikt in het echt en ze op spanning zet plop weg verf dus nah in het echt zijn ze roestig als de hell.
Leroy toppie ziet er mooi uit nu alleen nog ff de overspray maken met de 3 dezelfde kleuren, en dan wordt ie mooi en lekker oud.
Greets Rene
-
Leroy de Looff
Thanks
Hij is al flink geneveld, maar op de foto komt het niet zo lekker uit vanwege de zon
Ik snap eigenlijk niet waarom de loop wel eens word vergeten, aangezien de recoil bij mij vanuit de doos al in de voorste stand stond. Moet wel wat plekjes bij gaan werken zag ik, ben er nog mee bezig geweest zonder blanke lak er op en op sommige plekken is de lak iets beschadigd.
Had ook met het monteren van de tracks het idee dat ze na een meter rijden al zouden breken, wat staan die strak in het begin zeg!! Na de 1e rondjes in de woonkamer waren ze al wat losser gelukkig. Vind het een erg leuk model om te bouwen die KT.
Hij is al flink geneveld, maar op de foto komt het niet zo lekker uit vanwege de zon
Had ook met het monteren van de tracks het idee dat ze na een meter rijden al zouden breken, wat staan die strak in het begin zeg!! Na de 1e rondjes in de woonkamer waren ze al wat losser gelukkig. Vind het een erg leuk model om te bouwen die KT.