Tiger ombouw van vroeg naar laat (Villers-Bocage 44)
- Arthur Hermans
- BTN Clublid
- Contacteer:
-
Barry Mikkes
-
Martin Noorloos
-
Barry Mikkes
Merci,
Dit is ook wel mn grootse (en duurste) project ooit.
als ik van te voren had geweten dat er zoveel veranderd moest worden, was ik er nooit aan begonnen.
Grappig detail is wel, dat ik nu enorm veel over de tiger weet.
Ik hoef maar een onderdeel te zien en ik kan je vertellen wat voor een uitvoering het is.
Moet nog een paar dingen doen, en kan dan beginnen met de pre shade en dan het spuiten verweren e.d.
Bedankt en groeten,
Barry
Dit is ook wel mn grootse (en duurste) project ooit.
als ik van te voren had geweten dat er zoveel veranderd moest worden, was ik er nooit aan begonnen.
Grappig detail is wel, dat ik nu enorm veel over de tiger weet.
Ik hoef maar een onderdeel te zien en ik kan je vertellen wat voor een uitvoering het is.
Moet nog een paar dingen doen, en kan dan beginnen met de pre shade en dan het spuiten verweren e.d.
Bedankt en groeten,
Barry
-
Martin Noorloos
- jan vd poel
- BTN Site Admin
- Contacteer:
-
Barry Mikkes
hallo,
net zoals de bouw, zal ik ook het paint werk wel blijven posten (al is het alleen leuk voor me zelf om terug te zien
)
Ik ga denk ik zo te werk :
- basis kleur ( geen dark yellow, maar light sand)
- de randen en naden met dezelfde kleur die ik iets donkerder maak.
- weer met basis licht de binnenvlakken spuiten
- camo opzet ( redbrow (lichter gemaakt) en een n.t.b. kleur groen)
- Balken kreuzen en toren nummers opzetten (afplakken en op spuiten)
- een lichte donkere wash zwart bruin (vooral in naden en kieren)
- geheel drybrushen (flesh of bijna wit) proberen
- dan de gereedschappen schilderen en verweren drybrushen etc
dat moet het wel wezen denk ik, mischien een blanke lak, maar ben bang dat ie dan weer te donker wordt, ben toch een mooi weer rijder
mischien iemand hier nog tips en of aanmerkingen ?
Groeten,
Barry
net zoals de bouw, zal ik ook het paint werk wel blijven posten (al is het alleen leuk voor me zelf om terug te zien
Ik ga denk ik zo te werk :
- basis kleur ( geen dark yellow, maar light sand)
- de randen en naden met dezelfde kleur die ik iets donkerder maak.
- weer met basis licht de binnenvlakken spuiten
- camo opzet ( redbrow (lichter gemaakt) en een n.t.b. kleur groen)
- Balken kreuzen en toren nummers opzetten (afplakken en op spuiten)
- een lichte donkere wash zwart bruin (vooral in naden en kieren)
- geheel drybrushen (flesh of bijna wit) proberen
- dan de gereedschappen schilderen en verweren drybrushen etc
dat moet het wel wezen denk ik, mischien een blanke lak, maar ben bang dat ie dan weer te donker wordt, ben toch een mooi weer rijder
mischien iemand hier nog tips en of aanmerkingen ?
Groeten,
Barry
- Arthur Hermans
- BTN Clublid
- Contacteer:
-
Barry Mikkes
ehm ja, dat moet "eigenlijk"ook gebeuren. Ik ga het heel voorzichtig doen.
ik ben nu in een stadium dat ik het bijna niet meer durf
Als ik in de boeken kijk, dan waren de tigers op weg naar villers Bocage splinternieuw en hadden ze nog geen battle damage. en de meesten waren na villers gelijk uitgeschakeld
dus dat ga ik ff nakijken.
U hoortr van mij
Groeten,
Barry
ik ben nu in een stadium dat ik het bijna niet meer durf
Als ik in de boeken kijk, dan waren de tigers op weg naar villers Bocage splinternieuw en hadden ze nog geen battle damage. en de meesten waren na villers gelijk uitgeschakeld
U hoortr van mij
Groeten,
Barry
- Adrie Baak
- Contacteer:
-
Barry Mikkes
zo heren,
eindelijk weer eens wat tiger werk van mijn kant.
heb vandaag meesterlijk spul uit duitsland binnen gekregen.
Binnenkort nog wat "stuff" van Hugo en dan komt de spuit te pas.
Zie hier mn jongste update (30-05-06)

zeer mooi gedetaileerde mg houder

veel beter dus als de oude hierboven afgebeelde tamiya mg houder

Metalen (werkende) commandant luik, wat een structuur zit erin, en met mini schroefjes

Vind het zelf wel heel bruut staan, mooi die metaalstructuur, maar mag ook wel voor de prijs

lasnaden op de extra bepantseringsplaat aangebracht

nog meer lasnaden

de schoonmaakstoken van Arthuur (heel mooi)
eindelijk weer eens wat tiger werk van mijn kant.
heb vandaag meesterlijk spul uit duitsland binnen gekregen.
Binnenkort nog wat "stuff" van Hugo en dan komt de spuit te pas.
Zie hier mn jongste update (30-05-06)

zeer mooi gedetaileerde mg houder

veel beter dus als de oude hierboven afgebeelde tamiya mg houder

Metalen (werkende) commandant luik, wat een structuur zit erin, en met mini schroefjes

Vind het zelf wel heel bruut staan, mooi die metaalstructuur, maar mag ook wel voor de prijs

lasnaden op de extra bepantseringsplaat aangebracht

nog meer lasnaden

de schoonmaakstoken van Arthuur (heel mooi)
- Rick Braat
- Contacteer:
-
Barry Mikkes
zo gister wat spullen gemonteerd die ik afgelopen week van Hugo heb binnen gekregen.
niet meer zichtbaar de pom lagering van het spanwiel.
en wel zichtbaar, de S-haak houders met de losse s-haken.
dit setje is uitgebracht vor de king, maar de late tiger 1 had dit ook zo.

positie bepalen

resultaat, echt werkende houders

de andere houder in aanbouw.
Helaas is mn pakketje van MOL kwijtgeraakt anders had ik dit lange weekend kunnen beginnen met de afwerking. Volgens de TPG (tracktrace) 2x aangeboden en bij me en uitgeleverd, alleen heb ik of mn buren nooit de TPG aan de deur gehad
dus nu voor 40 euro verf foetsie(of iemand in de buurt heb veel duitse kleuren verf
)
niet meer zichtbaar de pom lagering van het spanwiel.
en wel zichtbaar, de S-haak houders met de losse s-haken.
dit setje is uitgebracht vor de king, maar de late tiger 1 had dit ook zo.

positie bepalen

resultaat, echt werkende houders

de andere houder in aanbouw.
Helaas is mn pakketje van MOL kwijtgeraakt anders had ik dit lange weekend kunnen beginnen met de afwerking. Volgens de TPG (tracktrace) 2x aangeboden en bij me en uitgeleverd, alleen heb ik of mn buren nooit de TPG aan de deur gehad
-
Hugo Jong
De sleephaken staan erg mooi 
Ik moet binnenkort 13 potjes en 1 spuitbus naar een klant sturen en die gaan dus aangetekend de deur uit.
Hopelijk komt jouw verf nog boven water, was de zending normale pakketpost of aangetekend ?
Aangetekend is verzekerd namelijk......dan zou ik Jan-Willem een navraag procedure bij TPG op laten startten waar dat pakketje gebleven is.
Ik moet binnenkort 13 potjes en 1 spuitbus naar een klant sturen en die gaan dus aangetekend de deur uit.
Hopelijk komt jouw verf nog boven water, was de zending normale pakketpost of aangetekend ?
Aangetekend is verzekerd namelijk......dan zou ik Jan-Willem een navraag procedure bij TPG op laten startten waar dat pakketje gebleven is.
-
Barry Mikkes
Hallo Hugo,
ja staat super de haken.
wat JW betreft weet ik niet hoe hij het verzonden heeft. Hij zou het dinsdag nakijken en anders het opnieuw opsturen. Het rare is dat track en trace aangeeft dat de zending is aangeboden en de dag erna opnieuw en afgegeven. echter heb ik nooit op beide dagen iemand aan de deur ghad en ook geen briefje dat ze zijn geweest (we waren ook beide dagen thuis) ik ben bang dat de bode ze in de verkeerde straat heeft afgegeven.
Ik koop regelmatig wat bij Mol en gaat altijd goed, vind wel lullig want straks gaan ze denken dat ik de boel belazer
ik wil vanaf nu ook alles verzekerd verzonden hebben, want het spul is duur zat.
ja staat super de haken.
wat JW betreft weet ik niet hoe hij het verzonden heeft. Hij zou het dinsdag nakijken en anders het opnieuw opsturen. Het rare is dat track en trace aangeeft dat de zending is aangeboden en de dag erna opnieuw en afgegeven. echter heb ik nooit op beide dagen iemand aan de deur ghad en ook geen briefje dat ze zijn geweest (we waren ook beide dagen thuis) ik ben bang dat de bode ze in de verkeerde straat heeft afgegeven.
Ik koop regelmatig wat bij Mol en gaat altijd goed, vind wel lullig want straks gaan ze denken dat ik de boel belazer
ik wil vanaf nu ook alles verzekerd verzonden hebben, want het spul is duur zat.