Bouw KingTiger(Update 07-05-06)
- Arthur Hermans
- BTN Clublid
- Contacteer:
- Randy van de Poel
- BTN Clublid
- Contacteer:
- Marcel Rientjes
- BTN Clublid
- Contacteer:
- Randy van de Poel
- BTN Clublid
- Contacteer:
-
Theo Andriessen
- jan vd poel
- BTN Site Admin
- Contacteer:
- Arthur Hermans
- BTN Clublid
- Contacteer:
- Marcel Rientjes
- BTN Clublid
- Contacteer:
- Arthur Hermans
- BTN Clublid
- Contacteer:
Ha!
Ik ben straks dus niet de enigste die op afstand kan roken
Ik gebruik zelf een 60W bout (Een goedkope van Kinzo) voor het soldeerwerk.
Deze bout wordt na 10 a' 15 minuten zo heet dat de hars uit de soldeertin meteen verbrand.
Dus om de zoveel tijd de stekker er uit en een kleine pauze.
Ik ben straks dus niet de enigste die op afstand kan roken
Ik gebruik zelf een 60W bout (Een goedkope van Kinzo) voor het soldeerwerk.
Deze bout wordt na 10 a' 15 minuten zo heet dat de hars uit de soldeertin meteen verbrand.
Dus om de zoveel tijd de stekker er uit en een kleine pauze.
Gr,
Tuur.
Tuur.
- jan vd poel
- BTN Site Admin
- Contacteer:
Dan werd en wordt de dop losgelaten, anders krijg je door de damp drukopbouw met als gevolg... kaboem.Het kan toch ook een lege tank zijn?
Die Russische T-34 panzertjes hadden dat ook, was dus prijsschieten voor de Duitsers (heb ik gelezen), voor een slag werden die vaten dan ook geleegd zodat ze geen gevaar vormden.Trouwens, Wat dacht je van de KT van Johan.
Die heeft twee tanks met totaal van vierhonderd liter op zijn achterdek gemonteerd.
Maar ja, snipers (sluipschutters) hadden ze toen ook al.
Maakt ook niet uit verder, als je zelf maar tevreden bent met het eindresultaat.
We zijn nu (nog) niet zo'n clubje dat alles precies bouwt zoals het was/ooit geweest moet zijn, ofwel?
@Marcel, 't zal straks een rokerig hokje worden in Zetten.
Groet,
Jan
- Arthur Hermans
- BTN Clublid
- Contacteer:
- Marcel Rientjes
- BTN Clublid
- Contacteer:
@ Tuur ja lekker op afstand roken
Wat van Relay's heb je gebruikt voor het schakelen
Zit dat relay's dings achter een multi optie van je zend/ontv. combinatie
Ik moet het met een servo doen dus ga denk ik aan de andere zijde van de servo die het lampie bediend nog zo'n swits zetten, ik gebruik voor die schakeling een drie standen schakelaar op de zender(heb ook geen vrij kanaal meer over in m'n ontvanger)
dus met een nul stand moet dat kunnen dan is het lampie aan of rook aan nou ja als het donker is ent lampie moet aan dan zie je de rook tog nie.
met dat boutje van 30 watt ging het goed nouja schoonheid prijs verdient het niet en ik moest natuurlijk weer een vierkant reserve vaatje maken (lekker moeilijk) maar het zit in de speaker box ,zie je niks van en het werkt
@Jan ik hoop in gemert te roken al is het voor nood ha ha ,Ik moet een oplossing vinden om de uitlaten zo veel mogelijk schaal na te maken zal ze er dus weer af moeten halen TzT, maar voor nood de uitlaatslang achter uit de tank te laten komen dat moet gewoon .
Misschien moet ik nog opzoek naar een setje c part als ik ze er niet heel af krijg ,dus bij deze heeft iemand nog deze parts of delen van de uitlaat liggen houd ik mij aanbevolen.
maar nu de foto's tot zo ver

Het gat voor de fan.

Een tweede pijpje bijgezet voor het monteren van de vulslang.

Binnen in de speakerbox.

Yep de eerste rook.

Dit was de eerste test met de fan & rookunit ga zo ff testen met de tank aan dus met sound ik hoop dan dan met het veranderen van het geluid het rookpatroon ook iets afwisselend is(net als bij Tuur's sherman)
Gr marcel
Wat van Relay's heb je gebruikt voor het schakelen
Zit dat relay's dings achter een multi optie van je zend/ontv. combinatie
Ik moet het met een servo doen dus ga denk ik aan de andere zijde van de servo die het lampie bediend nog zo'n swits zetten, ik gebruik voor die schakeling een drie standen schakelaar op de zender(heb ook geen vrij kanaal meer over in m'n ontvanger)
dus met een nul stand moet dat kunnen dan is het lampie aan of rook aan nou ja als het donker is ent lampie moet aan dan zie je de rook tog nie.
met dat boutje van 30 watt ging het goed nouja schoonheid prijs verdient het niet en ik moest natuurlijk weer een vierkant reserve vaatje maken (lekker moeilijk) maar het zit in de speaker box ,zie je niks van en het werkt
@Jan ik hoop in gemert te roken al is het voor nood ha ha ,Ik moet een oplossing vinden om de uitlaten zo veel mogelijk schaal na te maken zal ze er dus weer af moeten halen TzT, maar voor nood de uitlaatslang achter uit de tank te laten komen dat moet gewoon .
Misschien moet ik nog opzoek naar een setje c part als ik ze er niet heel af krijg ,dus bij deze heeft iemand nog deze parts of delen van de uitlaat liggen houd ik mij aanbevolen.
maar nu de foto's tot zo ver

Het gat voor de fan.

Een tweede pijpje bijgezet voor het monteren van de vulslang.

Binnen in de speakerbox.

Yep de eerste rook.

Dit was de eerste test met de fan & rookunit ga zo ff testen met de tank aan dus met sound ik hoop dan dan met het veranderen van het geluid het rookpatroon ook iets afwisselend is(net als bij Tuur's sherman)
Gr marcel
Laatst gewijzigd door Marcel Rientjes op 10 dec 2005, 23:07, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Johan van den Hoven
- Arthur Hermans
- BTN Clublid
- Contacteer:
- Marcel Rientjes
- BTN Clublid
- Contacteer:
FF getest met sound aan het is moeilijk te zien,maar er zit wel iets veranderin in het verloop van de rook(ba m'n kantoor/hobbyruimte is al ardig blauw,ent meurt ook al aardig.)
Het geluid stond vrij zachtjes dus dat komt wel goed ff een paar rookerigefoto's

Gr Marcel
Het geluid stond vrij zachtjes dus dat komt wel goed ff een paar rookerigefoto's

Gr Marcel
Laatst gewijzigd door Marcel Rientjes op 10 dec 2005, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.