NF Models M4A3 Sherman line
- Brian Smits
- Contacteer:
NF Models M4A3 Sherman line
Toucan Hobby heeft een samenwerking met een nieuw bedrijf genaamd NF Models. De kwaliteit van de tanks is een combinatie van Heng Long en Tamiya. Ze zijn op het moment te koop via de Toucan Hobby website of Toucan Hobby op AliExpress. Ze hebben meerdere variaties uitgebracht van de M4A3 variant namelijk de M4A3 105mm VVSS/HVSS en M4A3 76mm VVSS/HVSS (beide 76mm varianten met of zonder muzzle brake). Jammer genoeg nog geen M4A2, maar het brengt toch weer variatie naar de markt en betaalbare HVSS Shermans (in tegenstelling tot Tamiya of het beruchte Hooben).
Over de kwaliteit kan ik nog niet veel zeggen, gezien de mijne nog onderweg is (M4A3 76mm VVSS zonder muzzle brake), maar wel is bekend dat de gehele onderkant van metaal is (inclusief lower hull!) en is het bekend dat het verder dezelfde kwaliteit is als Heng Long (solide kwaliteit voor het geld). Ze gebruiken een eigen motherboard die heel erg lijkt op de HL TK7.0 (wel met eigen Sherman geluid) en zitten er voor een ''kant en klare'' tank ook veel detail op de accessoires. Om aan de binnenkant te komen (waar ook de batterij zit) maken ze gebruik van hetzelfde systeem als Tamiya om de tank te openen (eindelijk geen schroeven). Jammer genoeg gebruikt het ook hetzelfde BB unit als HL, maar dit is iets wat ikzelf zal vervangen met een servo.
De prijzen variëren van 280 EUR tot 320 EUR (op AliExpress excl. verzendkosten en invoerrechten), maar ik zou aanbevelen om het via de Toucan Hobby Europe te bestellen gezien je dan geen invoerrechten hoeft te betalen (ik heb de mijne van AliExpress omdat ze destijds nog niet beschikbaar waren bij de Toucan Hobby Europe website).
Al in al zou ik dit voor alsnog sterk aanraden vanwege de variatie en kan ik niet wachten om de mijne volgende week binnen te krijgen. Ik zal deze (weliswaar na het zelf nog flink onder handen te hebben genomen) bij de eerst volgende meeting waar ik bij kan zijn meenemen.
Groetjes,
Brian
Over de kwaliteit kan ik nog niet veel zeggen, gezien de mijne nog onderweg is (M4A3 76mm VVSS zonder muzzle brake), maar wel is bekend dat de gehele onderkant van metaal is (inclusief lower hull!) en is het bekend dat het verder dezelfde kwaliteit is als Heng Long (solide kwaliteit voor het geld). Ze gebruiken een eigen motherboard die heel erg lijkt op de HL TK7.0 (wel met eigen Sherman geluid) en zitten er voor een ''kant en klare'' tank ook veel detail op de accessoires. Om aan de binnenkant te komen (waar ook de batterij zit) maken ze gebruik van hetzelfde systeem als Tamiya om de tank te openen (eindelijk geen schroeven). Jammer genoeg gebruikt het ook hetzelfde BB unit als HL, maar dit is iets wat ikzelf zal vervangen met een servo.
De prijzen variëren van 280 EUR tot 320 EUR (op AliExpress excl. verzendkosten en invoerrechten), maar ik zou aanbevelen om het via de Toucan Hobby Europe te bestellen gezien je dan geen invoerrechten hoeft te betalen (ik heb de mijne van AliExpress omdat ze destijds nog niet beschikbaar waren bij de Toucan Hobby Europe website).
Al in al zou ik dit voor alsnog sterk aanraden vanwege de variatie en kan ik niet wachten om de mijne volgende week binnen te krijgen. Ik zal deze (weliswaar na het zelf nog flink onder handen te hebben genomen) bij de eerst volgende meeting waar ik bij kan zijn meenemen.
Groetjes,
Brian
Projecten op korte termijn:
M4A3 76mm VVSS (Falaise Pocket)
T-34-76 m1942
M4A2 75mm
Pz.Kpfw.IV Ausf. H (v2.0)
T-34-76 m1942
M4A2 75mm
-
Chris van Ravesteijn
- BTN Clublid
- Contacteer:
Re: NF Models M4A3 Sherman line
Hallo Brian,
moet ik Toucan soms zien als de Europese Ali Express ??
groet Chris
moet ik Toucan soms zien als de Europese Ali Express ??
groet Chris
Als het groter is dan 1 op 1 , is het voor mij !!!
- koos van oosten
- BTN Bestuurslid
- Contacteer:
- Brian Smits
- Contacteer:
Hoi Chris, ja maar voornamelijk nee. Toucan Hobby is een Chinees bedrijf en werken ze veel samen met AliExpress vanuit China als het aankomt op RC spul (net zoals MATO en Heng Long), maar opereren in Europa en het Amerikaanse continent op eigen houtje met alleen RC spul (dus niet zoals AliExpress vanalles en nog wat). Je kan het in Europa en het Amerikaanse continent vergelijken met Heng Long en MATO handelaren, maar dan met maar 1 handelaar (Toucan Hobby zelf).
Groetjes, Brian
Groetjes, Brian
T-34-76 m1942
M4A2 75mm
T-34-76 m1942
M4A2 75mm
-
Chris van Ravesteijn
- BTN Clublid
- Contacteer:
Hoi Brian,
ze vermelden wel dat alle belastingen in de prijs zitten heb ik begrepen , maar bij navraag wat
verzendkosten zijn voor bijv een M5A1 Stuart zit je al aan 38 euro ?!
Niet echt een Europees tarief.
Dus komen de artikelen gewoon uit China ?
groet Chris
ze vermelden wel dat alle belastingen in de prijs zitten heb ik begrepen , maar bij navraag wat
verzendkosten zijn voor bijv een M5A1 Stuart zit je al aan 38 euro ?!
Niet echt een Europees tarief.
Dus komen de artikelen gewoon uit China ?
groet Chris
Als het groter is dan 1 op 1 , is het voor mij !!!
- Brian Smits
- Contacteer:
Hoi Chris, ik zie net inderdaad dat je verzendkosten moet betalen afhankelijk van wat je bestelt. Ik heb ze een mail gestuurd gezien dit tot voor kort een vaste prijs was (rond de 20 EUR). Ik heb ook meteen om duidelijkheid gevraagd hoe het zit met hun Europees magazijn gezien de verzendkosten nu inderdaad lijken op wat je eventueel zou moeten betalen op AliExpress. Ik kan wel zeggen (nadat het pakket een week bij de douane heeft gelegen..) dat de tank zelf het zeker waard is. Ik ben zelf een paar kleine aanpassingen aan het maken (zoals een andere loop en servo recoil), maar verder is het geluid en materiaal kwaliteit top (een van de twee opties bij het geluid is ook daadwerkelijk Sherman)
Groetjes, Brian
Groetjes, Brian
T-34-76 m1942
M4A2 75mm
T-34-76 m1942
M4A2 75mm
- Brian Smits
- Contacteer:
Ik heb na veel gekloot met de douane en PostNL dan eindelijk sinds gister de M4A3 76mm VVSS binnen! Ik heb al het nodige er mee gedaan zoals de 76mm loop die erop zat (bedoeld voor 6mm BB) vervangen met een realistische loop, de hull M1919 loop vervangen met een van ABER, gaten opgevuld op de plekken die ik niet ga gebruiken/waar er nooit iets zat, geschuurd waar nodig en de verf erop gedaan (Tamiya TS-5). Dit weekend lekker verder gaan met de decails en detail werk. Volgende week krijg ik een vervangende messing M2 Browing binnen (de standaard die geleverd werd was niet al te geweldig zoals gewoonlijk) de M2 Browning ammo belt van ABER en een realistische antenne binnen dus dan kan ik eindelijk de puntjes op de i zetten. Ik zal deze ook met de eerst volgende meeting meenemen
Groet, Brian
Groet, Brian
T-34-76 m1942
M4A2 75mm
T-34-76 m1942
M4A2 75mm
- Brian Smits
- Contacteer:
Ik was vergeten het belangrijkste toe te voegen, de tank is van goede kwaliteit met 2 geluidsstanden qua motoren (Ford GAA V8 en de General Motors GM 6046). Het geluid van beide motoren is ook realistisch en duizend maal beter dan Heng Long (HL heeft nogal een statische toon en kort opstart geluid, waarbij NF Models wat meer ''gepruttel'' heeft en je de motor in ''idle'' stand ook hoort werken met afwisselende toon net zoals in het echt)
T-34-76 m1942
M4A2 75mm
T-34-76 m1942
M4A2 75mm
- jan vd poel
- BTN Site Admin
- Contacteer:
Brian,
ik ben benieuwd wat je er van gemaakt hebt en hoe e.e.a. rijdt, geluid maakt enz.
Tot spoedig.
Groet,
Jan
ik ben benieuwd wat je er van gemaakt hebt en hoe e.e.a. rijdt, geluid maakt enz.
Tot spoedig.
Groet,
Jan
Wie vrijheid opoffert voor veiligheid is beiden niet waard.
(Benjamin Franklin)
(Benjamin Franklin)