Upper hull king tiger

Voor technische vragen en handige tips
Plaats reactie
Honke Bosbeer
Contacteer:

Upper hull king tiger

Bericht door Honke Bosbeer »

Goedemorgen allemaal,
Sinds kort heb ik mijn eerste rc tank aangeschaft. Het gaat om een King Tiger uit de Torro pro series. Na een aantal keren stoeien en proberen is de tijd aangebroken om accessoires aan te brengen en een aantal modificaties te doen. Het eerste wat ik zou willen doen is de upper hull vervangen voor een ijzeren exemplaar gezien dit het enige onderdeel van plastic is (op het gereedschap en de spatborden na) Nu kan ik alleen een 1 vinden van het merk Mato. De vraag is dan ook past deze op mijn Torro onderzijde? Het gereedschap/spatborden e.d. is wel van Torro/Taigen te krijgen maar vind verder nergens een upper hull. Is het de moeite waard om die van Mato te nemen?
jan vd poel
BTN Site Admin
Contacteer:

Re: Upper hull king tiger

Bericht door jan vd poel »

Dag Honke,

binnen de vereniging wordt veelal gebruik gemaakt van Tamiya modellen met links en rechts wel eens een ander merk.
Kans is dus klein dat je hier dan de juiste persoon treft.

Of een Mato op een Torro past? Zou zomaar kunnen, dat is altijd een gok.
Heng Long, Mato, Torro, Tongde, zomaar een aantal merken uit China die alles bij elkaar afkijken (en soms shoppen in dezelfde fabriek).
Persoonlijk zou ik zeggen: gewoon kopen en als het niet helemaal past dan e.e.a. pas maken.
Is allemaal een zink legering waar best wat aan te slijpen is.

Verder onderzoek zou je kunnen doen op dit forum: https://www.heng-long-panzerforum.com, is Duits maar verwacht dat dit geen probleem is.

Succes.

Groet,
Jan
Wie vrijheid opoffert voor veiligheid is beiden niet waard.
(Benjamin Franklin)
Honke Bosbeer
Contacteer:

Re: Upper hull king tiger

Bericht door Honke Bosbeer »

Goedemorgen Jan,

Bedankt voor jouw reactie. Goed om te weten dat de meesten hier voor Tamiya gaan.
Inmiddels had ik een aanbieder op Ebay gevonden die er maatvoeringen bij had staan. Die komen wel overeen dus dat geeft weer wat hoop. Heb inmiddels het achterste paneel ook gevonden van metaal. Deze ga ik eerst bestellen gezien die wat goedkoper is.
Het aanpassen van de onderdelen is opzich geen probleem als de basis dan maar hetzelfde is.
Ik zal ook even de link chekken die je stuurde. Bedankt hiervoor.

Vriendelijke groet,

Honke.
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast