Bouw KingTiger(Update 07-05-06)

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Marcel Rientjes »

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :wink:
Gr Marcel
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

Hoi Randy
De plek die je aangaf voor de laadplug zou wel kunnen(hele mooie oplossing die je bedacht hebt daar had ik hem niet gezocht) maar ik was al bijna klaar met m'n laad instalatie hij komt in de toren int achterluik,de sileconen draad is zeer fexibel dus verwacht ik daarmee geen problemen ik heb wat van die dikke tamiya stekker verwijderd dat scheelt een boel ruimte, en alles netjes geordend zodat het straks wel zal gaan .

Afbeelding

Afbeelding

Gr, Marcel :D
ps, Randy heb je bij het monteren van je metalen luik nog dat metalen gewichtje achter in je toren gezet of heb je hem er uit gelaten :?:
Arthur Hermans
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Arthur Hermans »

Hoi Marcel,

Ik ben dus niet de enigste die met aluminium aan de gang is.
Ziet er solide uit!
Gr,
Tuur.
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

Arthur Hermans schreef:Hoi Marcel,

Ik ben dus niet de enigste die met aluminium aan de gang is.
Ziet er solide uit!
Ha ha Ja dit was een stukje overgehouden ergens mooi dun dus goed te bewerken zitten wel wat gaatjes in,maar wie weet komen die nog eens van pas :wink:
Gr Marcel :D
Johan van den Hoven

Bericht door Johan van den Hoven »

Marcel,

Heb je nu nog wel genoeg ruimte voor het contra-gewicht?
De KT koepel hangt door de alu loop behoorlijk naar voren. Ik heb er zelf een groter stuk staal ingelijmd om de koepel in balans te krijgen :)
Arthur Hermans
BTN Clublid
Contacteer:

Of gebruik lood dat heeft een hogere dichtheid.
Gr,
Tuur.
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

Johan van den Hoven schreef:Marcel,

Heb je nu nog wel genoeg ruimte voor het contra-gewicht?
De KT koepel hangt door de alu loop behoorlijk naar voren. Ik heb er zelf een groter stuk staal ingelijmd om de koepel in balans te krijgen :)
Hoi Johan
Ja ruimte is er genoeg, maar ik vroeg me af omdat ik het metalen achter luik heb en het iets verder naar achteren zit als het contra gewicht ,het nog nodig zou zijn dit te plaatsen, maar uit je woorden begrijp ik dat je zelf iets extra hebt geplaatst om de boel in balans te krijgen, dus in principe is het gewoon ff de boel in balans brengen :D

:D Gr Marcel
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

Arthur Hermans schreef:Of gebruik lood dat heeft een hogere dichtheid.
Ja ik denk dat ik lood ga gebruiken kan dit tegen de achter wand van de koepel plakken dat heeft het meeste effect denk ik :D
Gr Marcel
Randy van de Poel
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Randy van de Poel »

Allo,

Ik heb het contra gewicht eruit gelaten omdat ik de metalen achter klep er op heb gezet. En de kopel is goed in balans. Dus zo zouw get goed moeten zijn. Maar je kunt altijd nog even controleren.
Greetz,
Randy

Bezig met King Tiger --> Porsche
Arthur Hermans
BTN Clublid
Contacteer:

Hoi,

Ik zou zo zeggen zet de koepel in elkaar en knoop aan de lipjes onder de koepel een touwtje.
En als de loop naar beneden wijst moet er meer gewicht aan de achterkant bij
Gr,
Tuur.
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

:D Weer een update inmiddels de tank gespoten in de camo kleur, ik heb er voor gekozen om dit met de airbrush te doen.
ook begonnen met de losse opleuk onderdelen te schilderen en te monteren,hier gaan nog wel wat uurtjes in zitten , ik ga nog wat veranderingen aanbrengen de hamer moet iets verplaatst worden ivm. opengaande luikjes.ook moet de hele tank nog wat oudergemaakt worden misschien nog wat modder als op m'n tiger 1

Afbeelding

Afbeelding

Gr,Marcel :D
Martin Noorloos

Bericht door Martin Noorloos »

Ik heb het idee dat de foto's de kleuren een beetje verdraaien maar t ziet er goed gespoten uit!

Martin
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

Hoi Martin
Ja klopt de kleur op de foto's is wat verdraaid op de foto's
Het was de eerste keer met de airbrush spuiten (camo dan) voor mij.
Het was best een hele klus in twee avonden gedaan ik denk wel zo'n twee uur per kleur aant spuiten geweest ook gelijk wat aan het testen geweest kwa verdunning en druk wat betreft de nevel langs de spuit randen( ik heb geprobeerd zo weining als mogelijk uitneveling te krijg, ik denk dat het voor mijn doen en met een relatief envoudige airbrush goed gegaan is.
Ik ben tevreden :D
Nu verder met de rest
Heb je misschien een advies wat betreft iets dry brushen(zo heet dat toch) :?
Ik heb bij mijn Tiger I gewoon een paar tinteh lichter gebruikt.
Maar dit zijn verschillende kleuren hoe doe jij dit bij je modellen :?:
Gr ,Marcel
Martin Noorloos

Bericht door Martin Noorloos »

Ik moet zelf zeggen dat ik niet echt van drybrushen hou. Wel van het effect maar niet van het werkje zelf! En al helemaal niet met tamiya verf, vind ik er niet zo voor geschikt.

Wat ik over drybrushen kan zeggen: sommige nemen een lichtere variant van de basiskleur, bijvoorbeeld buff voor dark yellow. Anderen nemen gewoon een lichte kleur, of die nou wel of niet overeenkomt met de basiskleur, bijvoorbeeld flesh op groen. Heel lichtjes toucheren en je ziet niet eens dat het flesh is.

Je zou bij deze dus over het hele model bijvoorbeeld buff kunnen gebruiken! Je kunt ook per kleur van het model een andere drybrush kleur nemen....Met zimmerit zal het zeker de moeite waard zijn om te drybrushen!

Ieder heeft z'n eigen methode, dus experimenteer en kijk wat je het mooiste vind!

Ook wel eens gedacht aan een stukje beschadigd zimmerit (door gevechten)?

Martin
Bas Pos

Bericht door Bas Pos »

't gaat wel over een leo 2a6, en 't is in het duits, maar het is wel erg duidelijk geschreven:

http://www.rcpanzer.de/apportal/main.ph ... ackierung1

(heeft voor mij een hoop duidelijk gemaakt.....)
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast