Bouw KingTiger(Update 07-05-06)

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Marcel Rientjes »

Arthur Hermans schreef:Hoi Marcel,

Een oplossing is het luikje voor het openen iets te laten lichten.
Het is te maken door een buisje iets schuin door te zagen.
Een deel lijm je aan het zwarte armpje en het andere deel aan het hefboompje.
Het is dan wel even experimenteren hoe schuin je het buisje moet doorzagen.
Hoe schuiner des te hoger zal het luikje gaan.

Hoi tuur
Yep dat was een oplossing geweest,maar ook niet makkelijk te maken misschien voor een volgend project :D
Gr Marcel
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

hoi Hoi Tankers
Vandaag bezich geweest met het metalen luik achter monteren .
Om een of andere onverklaarbare rede zit er acher in dat luik een rond gat,maar geen deel om het af te dekken zoals bij de geen die in de kit zit dus heb ik dat rondje van het orginele luik afgezaagd en op het metalen gemonteerd.

Afbeelding

Afbeelding

Het luik kan dus open en dicht,hier ga ik straks mijn laad bus monteren om de accu te laden,zodat ik het boeltje niet iedere keer uit elkaar hoef te halen

Marcel :D
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

:D Ook is het andere luik boven in de toren beweegbaar gemaakt, hier ga ik mijn battel unit in monteren zodat in de andere de figuur kan blijven zitten :wink:

Afbeelding

:D Gr Marcel
Martin Noorloos

Bericht door Martin Noorloos »

Ga je de battle unit in het luik van de lader plaatsen?

Past dat dan? :? (dat zou ik wel interessant vinden namelijk :P )

Martin
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

Martin Noorloos schreef:Ga je de battle unit in het luik van de lader plaatsen?

Past dat dan? :? (dat zou ik wel interessant vinden namelijk :P )

Martin
Hoi Martin
Ik ben er net mee aant dokteren en het gaat lukken als het goed is kan het luikje nog net dicht (want het is wat bol ,dus heb daar wat extra ruimte)en kan ik ook het paddestoeltje van de unit er ver genoeg opdrukken(dus eigenlijk in het luik laten zakken).
als alles gemonteerd is volgt er zo een foto maar eerst moet de lijm drogen :(
gr marcel
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

:D Ja het is gelukt Martin
Dit zijn de foto's ik heb het voetplaatje met lijm pistool vast gezet,moet nog ff een iets beter mannier vinden wat netter is maar voor het eerst werkt het :D :D
Afbeelding

Luik dicht

Afbeelding

Luik Open en je ziet de voetplaat voor de unit 8)

Afbeelding

En de paddestoel gepaatst en er blijf plaats in het andere luik zodat ik het figuurtje kan laten zitten in de battle,omdat ik dat mooi vind.

Afbeelding

:wink: Ps envoor de oplettende bouwers onder ons, ja ik weet de kerel kijkt naar de achterkant van de toren 8)
Gr Marcel :D
Ad Wouterse
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door Ad Wouterse »

Hoi Marcel,

Dat de commandant achterstevoren staat is geen probleem.
Dat het luik een deel van de BT afdekt mogelijk wel. Je zou kunnen zeggen dat je de BT gepantserd hebt en er geen treffers op de voorkant van jouw KT worden geregistreerd. Wel leuk voor jou maar niet echt sportief :(
Dat wordt een gevalletje voor de krijgsraad :twisted:
Of je klapt het luik natuurlijk helemaal naar voren, dan wordt het hooguit een paar dagen zwaar.
Groetjes,
Ad
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

Ad Wouterse schreef:Hoi Marcel,

Dat de commandant achterstevoren staat is geen probleem.
Dat het luik een deel van de BT afdekt mogelijk wel. Je zou kunnen zeggen dat je de BT gepantserd hebt en er geen treffers op de voorkant van jouw KT worden geregistreerd. Wel leuk voor jou maar niet echt sportief :(
Dat wordt een gevalletje voor de krijgsraad :twisted:
Of je klapt het luik natuurlijk helemaal naar voren, dan wordt het hooguit een paar dagen zwaar.
Hoi Ad
Volgen mijn info word het signaal van de battle unit opgevangen door de bovenste deel van de unit :?: en niet door die ledjes ,die geven alleen maar aan of er een treffer is,of is dit anders
en dit was een proef opstelling het luik licht normaal bijna plat.
maar hoe zit dat dan bij mijn tiger 1 als dat zou zijn zoals je zegt daar staad het luik helamaal recht op langs de unit :roll: :?:

Gr, marcel
Martin Noorloos

Bericht door Martin Noorloos »

Heel gaaf, als het kan wil ik dit ook bij mijn Pershing, dan kan de commandant idd lekker blijven zitten (en die van mij wil ik achter een .50cal hebben dus vandaar :) )
Ad Wouterse
BTN Site Admin
Contacteer:

Hoi Marcel,

Je zou best gelijk kunnen hebben.
Ik baseer me op de, USA, beschrijving bij mijn BT. Hierin staat dat de BT op het hoogste punt van de tank moet worden geplaatst en dat er geen obstakels mogen zijn.
Groetjes,
Ad
Johan van den Hoven

Bericht door Johan van den Hoven »

Mooi werk!

Maarre, de commander houdt wellicht signaal tegen dat voor de BU bedoeld is...
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

Hoi Ad
Nog ff trugkomend op de battlunit :shock:

Dat het luik een deel van de BT afdekt mogelijk wel. Je zou kunnen zeggen dat je de BT gepantserd hebt en er geen treffers op de voorkant van jouw KT worden geregistreerd. Wel leuk voor jou maar niet echt sportief
Dat wordt een gevalletje voor de krijgsraad
De Krijgsraad heeft je in het ongelijk gesteld :wink:
Volgens hun hebben ze na het openen van een unit bepaald dat het bovenste deel van de unit het signaal opvangt en deze via een prisma glas na het hart binnen in de unit afbuigt,op deze plek zit het oog dat het signaal opvangt,daaronder zitten pas de ledjes deze die aangeven of er een hit is.
Dus in het geval dat er een luik voor de ledjes zou zitten,mits deze niet de bovenste helf van de unit afdekt,zou dit geen invloed hebben op de sportievitijd van de tegenstander :!:

Tot zover de bevindingen van de krijgsraad :D
:shock: :D :D Gr,Marcel
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

Johan van den Hoven schreef:Mooi werk!

Maarre, de commander houdt wellicht signaal tegen dat voor de BU bedoeld is...
Hey Johan,
Maar de comander bukt zich als er geschoten word :wink:
Het hart van de twee luiken is niet gelijk,dus een schot van haaks opzij zal doorkomen,alleen eenschot binnen 3 m (zoals in de beshrijving van de unit, onder iets een andere hoek als haaks zou de comander kunnen blokeren,maarre een tank op afstand van 3 meter bij een king tiger dat zou zelfmoord zijn.
Gr,Marcel
Ad Wouterse
BTN Site Admin
Contacteer:

OK Marcel,

Ik zal de uitspraak van de krijgsraad aan het hoofdkwartier van Tamiya US doorgeven. Misschien dat ze hoger beroep willen aantekenen :roll:
Groetjes,
Ad
Arthur Hermans
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Arthur Hermans »

Marcel,

Johan heeft volgens mij wel gelijk dat de commandant de Battleunit voor een gedeelte af schermt.
We kunnen tijdens een van de meetings het wel proberen of het met of zonder commandant verschil uitmaakt om geraakt te worden.
En zo ja, dan moet Adolf onder zijn luikje gaan zitten om niet voor de krijgsraad te moeten verschijnen. :lol:
Gr,
Tuur.
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast