Al een tijdje staat er bij mij een 1/15 DDR Puch G kabel bestuurd model op de plank. Dit model is voor ongeveer 20 – 30 euro te krijgen op de Duitse E-Bay.

Als je naar het model kijkt lijkt het heel veel op de ´Wolf´ van de Bunderswehr (BW).
Bij de Landmacht (KL) heet deze gewoon Mercedes Benz G.

Binnen de KL zijn er al een hoop versie’s. Korte wielbasis softtop en hardtop versie, lange wielbasis softtop en hardtop, lijntrekversie, ambulance versie etc.
Bij de BW zijn er nog veel meer versie’s, maar die zal ik maar niet allemaal opnoemen.
Ik heb voor de gewone Lange versie hardtop gekozen (bovenstaande foto laat dus de versie zien die ik wil maken).
De ombouw
OK, de ombouw, als eerste word de complete draadbesturing eruit gegooid. Deze word later vervangen voor ‘gewone’ besturing.
Daarna de losse dingen eraf gehaald. Lampen, stootranden, ramen ed.
Origineel is het model een 4 deurs versie, maar de versie die ik wil maken heeft maar 2 deuren. De achterdeuren moeten dus dicht gemaakt worden met wat putty.

Hierna nog wat details nog toegevoegd. MB ster op de bumper, spiegels en antenne.

( beetje knoeiboel van lijm )
Airbrushen
Toen het geheel nog van een verfjasje voorzien.

Camouflage strepen erop gespoten.

Wat nu nog moet gebeuren is wat details verfen, de lampen en ramen er weer in. En dan nog een beetje weatheren.
Bedankt voor 't kijken.
Grtz, Niek