Ik heb twee torro tiger 1 tanks waarvan 1 van huis uit 2.4 ghz is met een eigen battle systeem en 1 met 27mhz battle systeem , wat helaas alleen werkt tussen 4 torro tanks die uitgevoerd zijn hier mee , vind het jammer dat men dit niet gewoon universeel uit brengt maar dat zal zo zijn reden wel hebben.
De tanks :
torro Tiger 1 131 2.4 ghz

torro Tiger 1 122 27mhz

Voor nu laat ik ze in deze kleur zoals ze geleverd zijn , eerst wil ik deel ectronica voor elkaar hebben en daarna wil ik gaan uit zoeken hoe de kleur stelling ooit echt is geweest , ook kwa details zal ik gaan kijken hoe historisch technisch de modellen ook kloppen .
Nu heb ik in de tank tiger 1 122 een 27mhz ontvanger zitten , van deze tank heb ik geen zender er bij en wil hem dus ombouwen naar 2.4 ghz.
Al de boven zijde gedemonteerd om te kijken hoe de electronica gemonteerd zit

Wat meteen opviel was de aandrijving in vergelijking met heng long weer anders , zelf al met de 2.4 ghz torro tiger gereden en ik moet zeggen dat hij rustiger reageerd als de heng long tanks die ik heb.
Ook in de toren is de elctronica kwa opbouw weer anders als bij heng long

Wat mij ook opviel was dat de toren gefabriceerd is uit doorzichtig kunstof , uiteraard wel in kleur gezet maar vond het opvallend daar het vaak het kunstof zelf al in kleur is .
Hierbij de hoofd print die ik zal gaan vervangen

Mijn idee voor nu om uit te testen is om van heng long een 2.4 set te gaan gebruiken , daar ik zowie zo twee heng long tanks om wil bouwen met 2.4 ghz van heng long zelf kan ik het bij de torro mooi testen of het daar bij ook kan.
Nu heb ik alleen een vraag heeft iemand deze ombouw ook al een keer gedaan bij een Torro tiger 1 tank ?
Ik vraag dit omdat ik benieuwd ben of er verschil zit in de bedrading van vooral de toren bekabeling , ik heb namelijk het idee dat torro van de toren kleinere formaat stekkers heeft gebruikt , en ik weet uiteraard niet of de bedrading kwa functie's overheen komt met dat van heng long .
Ik zal alhier op het forum uiteraard ook even de databank van inbouw door werken , daar er hier een mooie dokumentatie bij gehouwen word
Als het met de heng long electronica niet lukt dan zal ik er ander electronica in gaan zetten , ik heb al wat info daar over en me al wat in verdiept alleen weer houd de prijs mij voorlopig om in 1 keer een dure aanschaf te doen , wil eerst wat leren van de materie eer ik over ga op het duurdere materiaal.
Grt Ivar