Duitse WWII fiets 1:16

Hier kunnen alle nieuwe producten geplaatst worden die binnen onze club passen.
Plaats reactie
Ger Hanssen
BTN Clublid
Contacteer:

Duitse WWII fiets 1:16

Bericht door Ger Hanssen »

Naar aanleiding van een vraag van Erwin waar een duitse WWII fiets te verkrijgen is heb ik dit gevonden.

http://www.shapeways.com/model/995126/1 ... cycle.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Klik ook op BattlegroundToys voor andere fietsuitvoeringen (met Panzerfaust) en meerdere artikelen.

3D ontwerpen.
Tevens veel info/mogelijkheden over 3D printen.
Zelf ontwerpen en door hun laten fabriceren is ook mogelijk, zelfs in metal.
Groet, Ger
Erwin R. Robijn
BTN Clublid
Contacteer:

Re: Duitse WWII fiets 1:16

Bericht door Erwin R. Robijn »

Beste allemaal,

Op dezelfde website zie ik de 1:16 rijplaten die ik op mijn Sherman M4A3 heb (Zie fotomateriaal Geallieerd) maar dan in kunststof en een stuk goedkoper:

https://www.shapeways.com/model/1117949 ... Box-search" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet,

Erwin R. Robijn
jerry van dolderen

Bericht door jerry van dolderen »

idd een mooie site.
zag een jeep trailer : Chessygrin : .......maar 78 euri's : Hurted :

groeten
jer.
Erwin R. Robijn
BTN Clublid
Contacteer:

Ik, Richard en wellicht andere leden hebben de 1:16 fiets en de 1:18 fiets met panzerfausten besteld. De procedure is verfrissend ondanks dat het concept niet nieuw is. Wat er feitelijk gebeurd is dat je Shapeways opdracht geeft om een 3D model van een specifieke ontwerper in 3D af te drukken. Een aan Shapeways verbonden 3D printing bureau voert de opdracht uit en verstuurt het product naar de klant. Daarbij wordt tijdens de bestelprocedure bekeken, vanuit welk land de order zal worden uitgevoerd. Voor alle aanvragen vanuit Nederland zal de fabricage in Nederland om precies te zijn Eindhoven worden uitgevoerd. Dit scheelt verzendkosten en tijd. Tijdens de bestelprocedure geeft het systeem aan wanneer het bestelde product aan mij verzonden wordt. Op het materiaaltype White strong & flexible wordt 10% korting gegeven op de eerste vijf bestellingen. Het invoerveld voor de korting heb ik echter nog niet kunnen vinden, dus een bericht gestuurd naar Shapeways om alsnog de 10% korting te krijgen.

Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van het ontwerp, van de afdruk en de verdere afhandeling. Ik kom hierop later terug.

Groet,

Erwin R. Robijn
Erwin R. Robijn
BTN Clublid
Contacteer:

Bijgaand enkele afbeeldingen afkomstig van rc-panzerketten-forum.eu

Afbeelding
Standaard leverbaar in 1:16, 13,55 Euro per stuk excl. 10% korting op de eerste vijf bestellingen, verzendkosten binnen NL 6,83 Euro.

Afbeelding
Standaard leverbaar in 1:18. Op aanvraag is 1:16 verkrijgbaar. 15,11 Euro per stuk excl. 10% korting op de eerste vijf bestellingen, verzendkosten binnen NL 6,83 Euro

Groet,

Erwin R. Robijn
Erwin R. Robijn
BTN Clublid
Contacteer:

Beste allemaal,

Ik heb wat informatie van de ontwerper genaamd Pat van http://www.battelgroundstoys.com" onclick="window.open(this.href);return false; Wellicht kunnen jullie je voordeel er mee doen. Pat staat openen voor suggesties, vragen etc

Hi Erwin,

It is very easy for me to make things larger, ie going from 1:18 to 1:16. So any of the items you see pictured in my shop or at the http://www.battlegroundtoys.com" onclick="window.open(this.href);return false; website can be converted to 1:16 with a few mouse clicks. The one requirement I have is for accurate measurements in 1:1 scale so I can make sure the 1:16 scale item is historically accurate and will satisfy the community.

I've been on a bit of a break over the summer, but on the work bench at the moment are an Ausf E/F 38t, an RSO (pictures on the site) and the Krupp Protze. I realize Panda recently released a 1:16 38t so I would guess that isn't very interesting to the 1:16 community. The RSO and Krupp are basically finished, but I'm having trouble with the door hinges on the RSO. I have two designs they each work well in their own way so I need to pick a final one and be done.

I've had requests to re-size both the RSO and the Krupp in 1:16 scale but don't have good measurements for that. If you have some and your members are interested I can re-scale them and put them on Shapeways.

As far as metal parts are concerned, yes that is possible but I haven't tried it yet so I do not know the quality.

The next three items on the workbench are an M5A1 Stuart, an Sd.Kfz 10 Demag and a Japanese Ha-Go tank. Is there something you think would be really interesting to the 1:16 community?

Thanks!

Pat
Erwin R. Robijn
BTN Clublid
Contacteer:

Gisteren bericht van Shapeways bericht ontvangen, dat de 1/18 fietsen met panzerfausten niet voldoende goed in 3D gedrukt kunnen worden. De ontwerper heeft het product op "Not for sale" gezet. Ik ga er van uit, dat als hij het product in 1/16 laat drukken, het wel goed gaat. Voorlopig 'behelpen' we ons, met het monteren van twee metalen panzerfausten op één van de twee 1/16 fietsen.

De 1/16 fietsen vandaag ontvangen. Ze zijn perfect en zeer gedetaillieerd! De 3D printtechniek met het materiaal White and strong maakt, dat de structuur iets korrelig is (eventueel met Mr. Surfacer de porien dichten), daarentegen gaat het verfen prima. Eerst met de airbrush gronden en daarna afschilderen. De details heb ik met het penseel aangebracht. Foto's volgen.

Groet,

Erwin R. Robijn
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast