Tracks HL Tiger 1 komen niet los?

Voor technische vragen en handige tips
Plaats reactie
Martin Hoes

Tracks HL Tiger 1 komen niet los?

Bericht door Martin Hoes »

Ik wil graag mijn nieuw aangeschafte koepel installeren op mijn HL Tiger 1, maar ik krijg de tracks er niet af. Het zijn plastic tracks en ik wil voorkomen dat ik de boel stukmaak omdat ik het verkeerd aanpak.
Wat ik voorzichtig probeer is om de metalen pin er uit te drukken door er een stuk ijzerdraad (van paperclip bijvoorbeeld) op te zetten en heel voorzichtig erop te tikken maar het gaat voor geen meter.

Iemand een idee wat te doen? Elke handleiding die ik online vind begint al met een open tank en nergens een duidelijke handleiding hoe de tracks los te halen zodat je de bovenkant kunt losschroeven.
Paul Meelen

Re: Tracks HL Tiger 1 komen niet los?

Bericht door Paul Meelen »

je moet inderdaad de pin tussen de track eruit zien te krijgen om ze los te krijgen. Zelf gebruikte ik hier een heel dun schroevendraaiertje voor. Propeerde het eerst ook met een paperclip maar dan kon ik niet zo vele kracht zetten om de pin eruit te drukken. Ik duwde zo dat er een heel klein stukje uitstak, en met een tang trok ik hem er dan helemaal uit :)

Het is even wat gedoe maar het lukt wel :)
Arthur Hermans
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Arthur Hermans »

Probeer de pen bij een aandrijfwiel uit te drukken, dan gaat het iets makkelijker.
Gr,
Tuur.
Gerrit Van Roy

Bericht door Gerrit Van Roy »

Ik haal altijd het sprocket wiel eraf om de tracks te verwjderen.De tracks zelf uit elkaar halen begin ik liefst niet aan.Ipv een paperklip kan je best zo'n plastc memobord prikker gebruiken,daar kan je wél wat kracht opzetten.
Er staat ook een tutorial over het openen van een Hl tiger 1 op de site van Licmas Tradinghaus, links bovenaan . Ik dacht ook dat dit op het panzerketten forum uitgelegd staat.
Paul Meelen

Bericht door Paul Meelen »

Gerrit Van Roy schreef:Ik haal altijd het sprocket wiel eraf om de tracks te verwjderen.De tracks zelf uit elkaar halen begin ik liefst niet aan.Ipv een paperklip kan je best zo'n plastc memobord prikker gebruiken,daar kan je wél wat kracht opzetten.
Er staat ook een tutorial over het openen van een Hl tiger 1 op de site van Licmas Tradinghaus, links bovenaan . Ik dacht ook dat dit op het panzerketten forum uitgelegd staat.
is inderdaad ook nog een optie. Video pagina: http://www.licmas-tradinghouse.de/index ... p.html#134" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin Hoes

Bericht door Martin Hoes »

Oh, dat meen je niet, ben ik daar vanmiddag dik een uur mee bezig geweest en kan het in 1 minuut worden opgelost.
Ik ga het straks gelijk proberen, thnx iedereen!
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten